Kategorie

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów
Opel
Podczas Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów opel przypomniał fanom motoryzacji o swojej bogatej tradycji w sporcie samochodowym.

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów — wydarzenie organizowane przez niemiecki automobilklub AvD (Automobilclub von Deutschland) w dniach od 7 do 9 sierpnia na Nürburgring — jest okazją do przypomnienia tradycji firmy Opel w sporcie samochodowym. Producent z Rüsselsheim zaprezentuje samochody rajdowe z ostatniego półwiecza, a także samochody wyścigowe wyprodukowane jeszcze przed I wojną światową oraz zabytkowe i współczesne samochody turystyczne. Podczas sportowego weekendu na legendarnym torze w górach Eifel obok Kadetta A, Ascony A, Kadetta C GT/E oraz Kadetta E GSi pojawi się także nowy GTC OPC z długodystansowych mistrzostw Nürburgring (VLN). Nie zabraknie również dwudrzwiowego Opla Rekorda C ze 150‑konnym silnikiem, czyli specjalnego samochodu turystycznego Grupy 5 z 1968 roku, któremu nadano niezapomniany przydomek „Czarna wdowa”. W przerwach między występami na torze samochody te będą prezentowane w pawilonie wystawowym firmy Opel na nowym padoku, tak aby fani mogli je podziwiać z bliska. Kolejną atrakcją będzie ADAM R2 rajdowego mistrza Emila Bergkvista, który niedawno zwyciężył w klasyfikacji 2015 FIA ERC Junior.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Wspaniała era rajdów: wyrównany poziom w rywalizacji amatorów i sukcesy w najbardziej prestiżowych zawodach

Reklama

W przypadku marki Opel wspaniała historia udziału w rajdach rozpoczęła się od Kadetta A. Na początku lat 60. kierowcy zespołów prywatnych jako pierwsi dostrzegli potencjał sportowy 40‑konnego Kadetta A, startując nim w rajdach i zawodach wytrzymałościowych. Druga generacja Kadetta wzmocniła solidną pozycję Opla w rywalizacji amatorskiej, a jednocześnie otworzyła marce drogę na wielką scenę sportu samochodowego. Bohaterami tamtych czasów byli słynny szwedzki kierowca Anders Kulläng oraz jego Opel Kadett B Rallye Coupé, który również pojawi się na torze. Jego następcą w rajdach był Kadett C GT/E. Walter Röhrl z pilotem Jochenem Bergerem uczestniczyli w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1976 roku żółto-czarnym Kadettem. W 1986 roku wprowadzono przednionapędowego Kadetta E w prototypowej specyfikacji Grupy A. W 1989 roku Sepp Haider i Ferdi Hinterleitner wygrali Rajdowe Mistrzostwa Niemiec 220‑konnym Kadettem GSi, który także wchodzi w skład kolekcji Opel Classic.

Powyżej klasy kompaktowej w historii zapisała się Ascona A. W 1974 roku Walter Röhrl i Jochen Berger wygrali nią mistrzostwa Europy, a w 1975 roku zwyciężyli w Rajdzie Akropolu. Było to jednocześnie pierwsze zwycięstwo Opla w rundzie nowo powstałych Rajdowych Mistrzostw Świata. Oryginalna zwycięska Ascona A Röhrla także pojawi się na tegorocznej GP Oldtimerów i będzie ją można obejrzeć na ekspozycji przygotowanej przez firmę Opel. Dziś, 40 lat po zwycięstwie w Rajdzie Akropolu, ADAM R2 kontynuuje tradycję jako europejski mistrz asfaltu i szutru, a GTC święci triumfy na legendarnej Północnej Pętli w walce o puchar OPC.

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Długa tradycja udziału w wyścigach: Opel na torze już od 1903 roku

Pomost między współczesnym GTC OPC a pierwszymi krokami firmy z Rüsselsheim w sporcie samochodowym stanowią trzy samochody wyścigowe. Opel Motorwagen 9/10 PS „System Darracq” ścigał się po torze już w 1903 roku. Fritz Opel zwyciężył nim w wyścigu zorganizowanym na hipodromie Niederrad we Frankfurcie w kategorii pojazdów „lekkich” II klasy (do 10 KM). Prezentowany pojazd jest kopią zrekonstruowaną przez Opel Classic. Oryginalny Opel Grand Prix pochodzi natomiast z 1913 roku. Przodek dzisiejszych bolidów Formuły 1 był w swoich czasach szczytem techniki. Pod maską samochodu pracował 4‑litrowy czterocylindrowy silnik z 16 zaworami (w odwróconym układzie V) i umieszczonym w głowicy wałkiem rozrządu napędzanym pionowym wałkiem królewskim. Zielony wyścigowy Opel z 1914 roku z silnikiem o pojemności 12,3 litra rozwijającym moc 260 KM był w swoim czasie flagowym samochodem Grand Prix Rüsselsheim. Grand Prix Oldtimerów 2015 na Nürburgring to okazja, by znów w pełnym blasku zobaczyć samochody, które były kamieniami milowymi w rozwoju sportu samochodowego.

Źródło: Materiały prasowe Opel

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów
Opel
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.