REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Piłem – NIE Jadę!” - czas na reakcję

Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! –  kolejna odsłona kampanii społecznej   „Piłem – Nie Jadę!”
Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! – kolejna odsłona kampanii społecznej „Piłem – Nie Jadę!”
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy czwartej odsłony kampanii „Piłem – NIE Jadę!” zwracają uwagę na problem społecznego przyzwolenia na prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu. Czas, by ludzie zaczęli reagować, gdy widzą jak ktoś chce wsiąść za kierownicę, a jest pod wpływem alkoholu.

Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód. Merytorycznie kampanię wspiera Agnieszka Bratkiewicz, doktor psychologii ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Akcji patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.

REKLAMA

Zobacz też: Zmiany w przepisach dot. kierowców od 18 maja 2015 r.

Nie reagujemy, bo nie wiemy jak się zachować?

REKLAMA

„Piłem – NIE Jadę!” to już czwarta odsłona akcji zainicjowanej przez Wyborowa Pernod Ricard, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy skupili się na konieczności reakcji, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód. Sprawa powinna być oczywista, jednak prawidłowa reakcja wymaga zarówno odwagi, jak i wiedzy.

„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Od kiedy liczone są punkty karne z fotoradaru

We wszystkie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a szczególnie w te, które dotyczą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, zaangażowani są wszyscy pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, czyli blisko 400 osób. W tym roku spotkali się w Poznaniu, żeby nauczyć się jak odpowiednio reagować w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą po alkoholu, która chce prowadzić samochód. Pracownicy obejrzeli również oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali własne propozycje prawidłowych reakcji w postaci krótkich filmików, a następnie przeszli ulicami Poznania rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki, prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zasady właściwego reagowania, ujęte w 4 krokach.

Globalny projekt Responsib’ALL Day

REKLAMA

Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie. Projekt ten realizowany jest globalnie przez organizację w oparciu o zobowiązania jakie Grupa Pernod Ricard wraz z innymi firmami z branży alkoholowej podpisały wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.

W tym samym dniu, na całym świecie, wszyscy pracownicy Grupy Pernod Ricard – blisko 18 000 osób – angażuje się w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tematyka ta jest na stałe wpisana w DNA firmy – działania edukacyjne mają tu długą, 40. letnią tradycję. Osobiste zaangażowanie pracowników w kampanię ma dla nas wielkie znaczenie. Od pięciu lat projekt Responsib’ALL Day ma swoją odsłonę w Polsce i jesteśmy dumni z tego, że nasze działania docierają do coraz szerszej grupy odbiorców, również dzięki partnerom, dla których edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest równie istotna” – podsumował Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa Pernod Ricard.

Zobacz też: Co grozi za jazdę po pijanemu w krajach europejskich?

Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest także aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.

Źródło: Materiały prasowe Wyborowa Pernod Ricard

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA