REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trwałe opony Goodyear do aut ciężarowych

tir Fot. Fotolia
tir Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Goodyear otrzymał nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu. Jurorzy docenili wkład w projekty dotyczące zwiększenia trwałości opon do pojazdów ciężarowych oraz ograniczające zużycie paliwa w samochodach.

Goodyear nagrodzony za innowacje

Technologia IntelliMax Groove stosowana w oponach do pojazdów ciężarowych, otrzymała tegoroczną nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu (FEDIL). Technologia została wprowadzona wraz z oponami ciężarowymi o obniżonym oporze toczenia FUELMAX S. To trzecia nagroda FEDIL dla Goodyeara w kategorii opon do pojazdów ciężarowych w ostatnich pięciu latach.

REKLAMA

REKLAMA

Technologia IntelliMax Groove, wprowadzona niedawno przez Goodyeara w efektywnych paliwo oponach na oś kierowaną FUELMAX S, to „ukryty” wzór bieżnika, wbudowany w strukturę opony. W miarę zużywania bieżnika pojawiają się jego kolejne warstwy. Zapewnia to utrzymanie wysokiego poziomu przyczepności i niskiego oporu toczenia przez cały okres żywotności opony.

Jury było pod wrażeniem technologii, która zapewnia utrzymanie wysokiej sprawności opony przez cały okres użytkowania. Nagroda to kolejny dowód na wysoki poziom innowacji oraz aktywności badawczo-rozwojowych Centrum Innowacji Goodyeara (GIC*L) w Colmar-Berg w Luksemburgu.

Zobacz też: Największe opony Goodyear: ważą 5400 kg!

Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w grudniu w Luksemburgu w obecności Francine Closener, sekretarz stanu ds. gospodarki Luksemburga. Nagrodę odebrał Jean-Marie Feller, kierownik projektu technologii dla pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. Przyjął on to wyróżnienie w imieniu całego GIC*L.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Po raz kolejny mamy zaszczyt odbierać tę nagrodę z rąk władz Luksemburga. Otrzymanie jej po raz trzeci jednoznacznie potwierdza wysoki poziom innowacyjności Goodyeara. Nasza technologia IntelliMax Groove jest nie tylko innowacyjna, ale przede wszystkim zaspokaja potrzeby klientów z branży transportu drogowego. Pomaga ona obniżać koszty operacyjne poprzez zmniejszanie zużycia paliwa” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon do pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

Zobacz też: Ciche opony Goodyear - hałas mniejszy o 4dB

Opony oszczędzające paliwo

Nowa rodzina Goodyear FUELMAX to najbardziej efektywna paliwowo linia opon Goodyeara do pojazdów ciężarowych. W oponie FUELMAX S na oś kierowaną zastosowano technologię IntelliMax Groove, by zoptymalizować opór toczenia. Specjalna technologia produkcji wprowadza „ukryty” bieżnik do konstrukcji opony. W pierwszym etapie życia opony pierwotny bieżnik, posiadający dwa obwodowe rowki z trzema żebrami kontaktowymi, zapewnia wysoką sprawność i niski opór toczenia. Gdy zużycie bieżnika sięgnie 50%, czyli w połowie życia opony, pojawia się pięć nowych rowków z sześcioma żebrami. Przy poziomie zużycia około 75% pozostają jeszcze cztery żebra kontaktowe, zapewniające  dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni do końca okresu użytkowania opony. Optymalizacja geometrii opony zapewnia również doskonałe zrównoważenie oporu troczenia, żywotności i właściwości prowadzenia

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA