REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot ratuje lasy Amazonii i obniża emisję CO2

W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu
W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Aby obniżyć poziom CO2 jaki emitowany jest do atmosfery Peugeot postanowił wesprzeć akcję sadzenia drzew tropikalnych lasach Amazonii. W tym roku posadzono 15 000 nowych sadzonek.

Odbudowa lasów Amazonii

15 tys. drzew posadzono w Fazenda Sao Nicolau w brazylijskim stanie Mato Grosso, gdzie realizowany jest projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink. W ten sposób zrealizowano zobowiązania złożone w marcu i kwietniu 2014 roku podczas prowadzonej przez markę PEUGEOT akcji „Kick it to Brazil”, podczas której śledziliśmy trasę, jaką przebyła piłka nożna z Francji do Brazylii, przemierzając po drodze wiele krajów i kilka kontynentów.

REKLAMA

Drzewka dołączą do 2 milionów drzew 50 różnych gatunków posadzonych wcześniej na obszarze, na którego terenie projekt jest realizowany od 1998 roku i będzie kontynuowany do 2038 roku.

Pełna realizacja zobowiązań i wykonanie planu ochrony środowiska

Koncern PEUGEOT chciał połączyć akcję „Kick it to Brazil” z ochroną środowiska i złożył zobowiązanie, że posadzi jedno drzewo za każde dotknięcie przekazywanej z kontynentu na kontynent piłki podczas jej podróży dookoła świata i zrównoważy jej łączny ślad węglowy poprzez zakup kredytów węglowych (VCS - certyfikatów zgodnych ze standardem dobrowolnego ograniczenia emisji dwutlenku węgla) od PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink i ich reinwestycję w inicjatywy ekologiczne, naukowe i społeczno-gospodarcze związane z prowadzonym projektem.

Oba zobowiązania zostały dotrzymane – zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasady zrównoważonego rolnictwa i innowacyjna selekcja gatunków

REKLAMA

Obaj partnerzy inicjatywy, zgodnie z pionierskim podejściem wyznaczającym kierunek projektu PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, postanowili zastosować w praktyce ekologiczne zasady sadzenia drzew w oparciu o innowacyjny dobór gatunków i miejsc nasadzeń.

Od lipca do listopada w szkółce posadzono 15,5 tys. sadzonek, które są gotowe do przesadzenia w porze deszczowej (w Nizinie Amazonki pora deszczowa trwa od listopada do kwietnia). Sadzonek jest więcej niż internautów, którzy mieli fizyczny kontakt z piłką podróżującą dookoła świata podczas trwania akcji „Kick it to Brazil”.

Gleba, w której kiełkowały nasiona została przygotowana pod uprawę zgodnie z zasadami ekologicznej gospodarki leśnej. Podłoże wzbogacono mieszanką na bazie nasyconych dwutlenkiem węgla łusek ryżu (naturalnej bariery ochronnej) oraz odpadów z gospodarstw domowych. Łuski ryżu nie są wykorzystywane przez rolników, którzy traktują jej jak odpady. Podczas procesu fermentacji śmieci wytwarza się metan, gaz cieplarniany o 20-krotnie większej szkodliwości niż dwutlenek węgla. Nasycone dwutlenkiem węgla łuski ryżu (emisja CO2 ) zostały dodane do mieszanki, w której skiełkowane zostały nasiona drzew, co dwudziestokrotnie zmniejszyło emisję gazów cieplarnianych do atmosfery i zapobiegło uwolnieniu się metanu.

Dodatkowo, podjęto decyzję, że w trudno dostępnych miejscach (zbocza, wąwozy), gdzie gleba jest często jałowa i zagrożona erozją, drzewa zostaną posadzone w kępach.

REKLAMA

Staranny dobór gatunków drzew przyczyni się do rozwoju zrównoważonego, lokalnego przemysłu i stworzy podstawy gatunkowego zróżnicowania nasadzeń o właściwościach leczniczych, jadalnych owocach (drzewa owocowe) lub wykorzystywanych jako źródło drewna budowlanego (drewno będące surowcem dla tartaków), które są przystosowane do zmian klimatycznych i wykazują większą odporność na suszę (*lista posadzonych gatunków drzew w załączniku). 

Projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink przyjął kompleksowe podejście do kwestii kontroli emisji gazów cieplarnianych, które obejmuje etap produkcji i dalsze fazy użytkowania produktu.

Koncern PEUGEOT, realizujący projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wdrożył kompleksową, bo obejmującą wszystkie fazy procesu produkcji politykę kontroli emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla) dzięki skutecznej redukcji emisji u źródła, podczas produkcji samochodów, a także realizacji szeroko zakrojonego projektu powtórnych zalesień w celu wychwycenia większych ilości dwutlenku węgla na terenie brazylijskiej Amazoni

Na etapie produkcji, do końca września 2014 roku koncern PEUGEOT zadeklarował najniższy przeciętny poziom emisji CO2 wśród wszystkich europejskich masowych marek motoryzacyjnych, który zgodnie ze normą CAFE  (CAFE = Corporate Average Fuel Economy - średnie zużycie paliwa dla producentów aut) wyniósł 110,4 g/km w porównaniu z przeciętną wartością CAFE CO2  w Europie na poziomie 124,2 g/km. Tak duża redukcja była efektem systematycznych inwestycji w technologie, które zaowocowały opracowaniem mocnych i oszczędnych silników (jednostki wysokoprężne Blue HDi, 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech i hybrydowy napęd z silnikiem wysokoprężnym  HYbrid 4)

PEUGEOT redukuje także emisję CO2 dzięki projektowi zalesień. W ramach rozpoczętego w 1998 roku projektu PEUGEOT-ONF Carbon posadzono 2 miliony drzew, które rosnąc, pochłonęły łącznie ponad 385 tys. ton CO2 (pomiary zostały wykonane zgodnie ze standardami VCS).

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA