REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Arinnera Hussayra po pierwszych testach

Arrinera Hussarya 2014
Arrinera Hussarya 2014
Arrinera

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze testy aerodynamiki i właściwości jezdnych nowej Arrinery za nami. Polski samochód jest badany pod okiem ekspertów z Politechniki Warszawskiej.

Testy aerodynamiki i układu jezdnego Arrinery Hussarya

Arrinera Automotive S.A. rozpoczęła na lotnisku w Białej Podlaskiej testy związane z aerodynamiką nadwozia i układem jezdnym. To jeden z końcowych etapów tworzenia polskiego supersamochodu. Rozpoczęcie sprzedaży jest planowane w roku 2015 r.

REKLAMA

Testy Arrinery Hussarya są prowadzone w rzeczywistych warunkach torowych. W ubiegłym roku sprawdzaliśmy funkcjonowanie ramy jezdnej i podwozia. Dziś jesteśmy dalej – sprawdzamy aspekty związane
z aerodynamiką nadwozia oraz funkcjonowanie układu jezdnego. Zebrane dane pozwolą nam na zestrojenie kluczowych elementów supersamochodu, co nas znacznie przybliża do zaprezentowania wersji rynkowej tego pojazdu.”
– powiedział Łukasz Tomkiewicz, Prezes Arrinera Automotive S.A.

W ubiegłorocznych testach brał udział Lee Noble. Obecnie na torze możemy spotkać ekspertów od aerodynamiki z Politechniki Warszawskiej.

REKLAMA

W supersamochodach, które osiągają duże prędkości, nie może być przypadkowych kształtów i elementów nadwozia. Tu wszystko ma wpływ na stabilność jazdy, na zachowanie w zakrętach czy długość drogi hamowania. Sprawdzamy, na ile nasze modele teoretyczne mają odwzorowania w rzeczywistości. Na tym etapie badamy między innymi kąty natarcia tylnego, ruchomego elementu aerodynamicznego oraz przepływy w dyfuzorze.” – powiedział dr hab. Janusz Piechna, wydział MEL Politechniki Warszawskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy przypomnieć, że konsorcjum złożone z Arrinera Automotive S.A. oraz Politechniki Warszawskiej otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju rekomendację do dofinansowania projektu pn. „Aktywny system tłumienia drgań pojazdu” w kwocie 2.634.400,00 zł.

REKLAMA

Do udziału w testach został zaproszony Wojciech Świtała z Poznania, fan motoryzacji, który wziął udział w konkursie ogłoszonym na fanpage Arrinery. Testy supersamochodu, jak i Arrinera Hussarya wywarły na nim olbrzymie wrażenie. „Dotknąłem, brałem udział w testach. Mogę powiedzieć: na 110% działa i jeździ lepiej niż większość aut. Niesamowite przyśpieszenia, przepiękny, zwracający uwagę rys karoserii i po chwili dociera do człowieka ten przepiękny dźwięk silnika V8. Wspaniałe auto, super supersamochód. Jestem dumny, że otrzymałem zaproszenie i mogłem zobaczyć jak wygląda i jeździ Arrinera Hussarya” - powiedział Wojciech Świtała.

Supersamochód Arrinera Hussarya został w całości zaprojektowany w Polsce przez grupę polskich inżynierów, konstruktorów i designerów. Rozpoczęły się również prace nad wnętrzem pojazdu, za co odpowiadają polscy designerzy o międzynarodowej sławie: Luc&Andre. Produkcja pierwszej, liczącej 33 sztuki, serii jest planowana w SILS Centre Gliwice. Do tej pory złożono kilkaset zapytań o możliwość zakupu tego supersamochodu.
Za obsługę globalnej strategii sprzedaży odpowiada notowana w Wielkiej Brytanii na giełdzie GXG spółka Arrinera Automotive Holding PLC, która niedawno otworzyła swoją siedzibę w Silverstone Park.

Źródło: materiały prasowe Arrinera Automotive S.A

Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Arrinera Hussarya
Arrinera Automotive
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA