REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro Z/28 szybsze niż Lamborghini Murcielago LP640

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na torze Nurburgring Camaro Z/28 uzyskało lepszy czas przejazdu niż najbardziej elitarne marki sportowych aut!

Chevrolet Camaro Z/28 Porsche 911

Amerykańskie koncerny samochodowe stanowią coraz mocniejszą konkurencją dla europejskich producentów automobili. W Polsce dużą popularnością cieszą się nowe modele Chevroleta takie jak Cruze, Orlando czy Aveo ale coraz częściej spotkać na drodze można również sportowe auta tej marki jak np.  Camaro. Entuzjaści tego amerykańskiego coupe mają kolejny powód do dumy. Jego udoskonalona wersja Z/28 okazał się szybsza na torze Nurburgring od takich aut jak Audi R8 Porsche Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Co więcej jego wynik okazał się lepszy nawet od najmocniejszej w gamie Camaro odmiany ZL1 dysponującego mocą 580 KM.

REKLAMA

Zobacz też: McLaren P1 ustanawia nieoficjalny rekord na torze Nurburgring!

Chevrolet Camaro Z/28 i tor Nurburgring

Camaro Z/28 pokonał toru Nurburgring w czasie 7 min 37,40 s. Auto dysponuje silnikiem LS7 o pojemności 7-litrów, mocy 505 KM i momencie obrotowym na poziomie 652 Nm. Motor podobnie jak jednostki stosowane w motosporcie wyposażony jest w tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali.

Silnik współpracuje z 6.biegową manualną skrzynią biegów, a moc rozdzielana jest na tylne koła poprzez mechanizm o ograniczonym tarciu czyli tzw. szperę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chevrolet Camaro Z/28: modyfikacje

REKLAMA

Kluczem do osiągnięcia tak spektakularnego sukcesu na torze Nurburgring była redukcja masy Chevroleta Camaro. Silnik wersji Z/28 jest o około 136 kg lżejszy niż ten stosowany w ZL1 (o pojemności 6,2 l). Zastosowano także m.in. lżejsze koła i szyby (tylną).

Lepsze pokonywanie zakrętów to zasługa zmian w podwoziu auta mających na celu zwiększenie przyczepności Camaro. Inżynierom Chevroleta udało się zaprojektować auto, które w zakręcie może osiągnąć przeciążenie 1,08 g.

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Chevrolet Camaro Z/28: hamulce

O prawidłowe wytracanie prędkości zadbał układ hamulcowy wyposażony w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g! Układ zapewnia także jednostajną siłę hamowania nawet jeśli ulegnie od rozgrzaniu.

Zanim Camaro Z/28 osiągnęło rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring, przeszło na tym obiekcie szereg testów. Łącznie kierowcy testowi pokonali na tym obiekcie 1600 kilometrów w czasie 10 godzin. Zespół analizował zachowanie pojazdu na Nurburgring przez 10 dni. Efektem ich pracy jest najszybsze torowe Camaro w historii.

Chevrolet Camaro Z/28: cena

Cena Chevroleta Camaro Z/28 sięga w Stanach Zjednoczonych 75 000 dolarów czyli ok. 235 500 zł (kurs 1$ = 3.14 zł).

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA