REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Infinity Q50 to główny konkurent dla sedanów klasy premium czołowych producentów z Europy. Czym chce przekonać do siebie ten model?

Inifnity Q50 to auto, które zdaniem swojego producenta wyróżnia się na tle swoich rywali m.in. wysoką innowacyjnością. Pierwsza na  świecie technologia steer-by-wire, pierwszy na świecie system aktywnego asystenta pasa ruchu, wysoce konfigurowalne środowisko cyfrowe z podwójnymi ekranami dotykowymi dostępne w standardzie w całej gamie, a do tego cała paleta systemów zapobiegających bądź minimalizujących ryzyko wypadku.

REKLAMA

Infinity Q50 w testach EuroNCAP

Pod kątem bezpieczeństwa Infinity Q50 faktycznie nie ma się czego wstydzić. Wyniki przeprowadzonych niedawno testów zderzeniowych EuroNCAP, w których auto zdobyło 5 gwiazdek na 5 możliwych niewątpliwie są tego potwierdzeniem.  

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

W kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów Infiniti zdobyło 86%. Tylko 1 punkt procentowy mniej przyznano Q50 za ochronę dzieci. W kategorii systemów bezpieczeństwa Q50 otrzymało 81%. Poziom ochrony pieszych w Q50 organizacja Euro NCAP oceniła na 67%. W teście uczestniczyła wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 d.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infinity Q50 - nowy silnik 2.0 Turbo

Warto zwrócić uwagę, że gamę silnikową Infinity Q50 poszerzono właśnie o benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Jest ona efektem współpracy koncernów Infinity i Daimler AG. Na początku 2014 roku trafi ona do chińskich klientów, później będzie dostępna już na pozostałych rynkach.

Infinity Q50 z silnikiem 2.0T 211 KM
Konfiguracja Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, doładowany
Pojemność 1991 cm3
Stopień sprężania 9,8
Średnica cylindra x skok tłoka 83 mm x 92 mm
Układ wtryskowy Bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
Moc 211 KM przy 5500 obr. /min. 
Moment obrotowy 320 Nm w zakresie obrotów między 1250 a 3500 obr./min. 

Nowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już  przy 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności i efektywności. W ten sposób uzupełni on gamę jednostek jakie obecnie są stosowane w modelu Q50: silnik benzynowy o pojemności 3,7 litra, wielokrotnie nagradzany silnik hybrydowy o pojemności 3,5 litra oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel.

Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu

Silniki dostępne w Infinity Q50

Silnik Moc Moment obrotowy
2,0-litrowy, benzynowy turbo 211 KM przy 5500 obr./min.  320 Nm w zakresie między 1250 a 3500 obr./min. 
2,2-litrowy, turbodiesel 168 KM w zakresie między 3200 a 4200 obr./min. 400 Nm w zakresie między 1600 a 2800 obr./min. 
3,5-litrowy, benzynowy, hybrydowy 302 KM przy 6800 obr./min. 350 Nm przy 5000 obr./min.
3,7-litrowy, benzynowy V6 328 KM przy 7000 obr./min. 365 Nm przy 5200 obr. /min.

Infinity Q50 - ceny

Najtańsze Infinity Q50 to koszt co najmniej 144 493 złotych. Bezpośredni jego rywale to BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4 czy Lexus IS.

Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA