REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 9: Premiery targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 2019

IAA Frankfurt 2019
IAA Frankfurt 2019

REKLAMA

REKLAMA

Targi motoryzacyjne we Frankfurcie stały się w tym roku okazją do prezentacji serii kolejnych nowości z rynku samochodowego. W halach wystawowych pojawił się pierwszy elektryk Porsche, nowy samochód miejski Hyundaia czy bardzo długo wyczekiwany Defender.

Hyundai i10

Hyundai i10

Hyundai i10

Materiały prasowe Hyundai

We Frankfurcie Koreańczycy zaprezentowali trzecią odsłonę modelu i10. Nowy Hyundai segmentu A otrzymał nowoczesną i naprawdę efektowną stylizację. A do tego jego nadwozie może być np. dwukolorowe. Stylizacja to dopiero pierwsza odsłona przemiany Hyundaia i10. Druga dotyczy np. przestrzeni. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma 252 litry. Auto będzie oferowane z dwoma wersjami napędowymi. Podstawowa będzie miała litr pojemności, 3 cylindry oraz 67 koni mocy. Oczko wyżej uplasuje się benzyniak 1.2 litra o mocy 83 koni mechanicznych.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Hyundai i10 coraz bliżej! Pierwszy szkic auta.

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Land Rover

Defender wreszcie powrócił! Brytyjska legenda podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowała nową twarz i twarz ta choć ma wyraźnie zaznaczone rysy retro, jest na wskroś nowoczesna. Na rynku pojawią się dwie wersje. Mniejszy Land Rover Defender 90 i większy Land Rover Defender 110. Drugi z modeli będzie mógł zabrać na pokład nawet siedmiu pasażerów, a do tego zaoferuje listę dodatków składającą się ze 170 pozycji. Ceny auta powinny startować mniej więcej od 250 tysięcy złotych.

Zobacz również: Land Rover Defender powrócił - 405 KM w brytyjskiej terenówce!

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Materiały prasowe Volkswagen

O tym aucie mówiło się od miesięcy. Czemu? ID.3 ma być w elektrycznej gamie niemieckiej marki czymś na kształt Garbusa czy Golfa. To ma być to auto, które zacznie popularyzować e-napędy w salonach Volkswagena. Hatchback ma przestronną kabinę pasażerską i 380-litrowy bagażnik. Poza tym dostępny będzie z jednym z trzech wariantów akumulatora. Bateria 45 kWh zaoferuje zasięg 330 kilometrów i moc 150 KM, 58 kWh 420 kilometrów i 204 KM, a 77 kWh 550 kilometrów i 204 KM. Ceny prawdopodobnie będą startować od 130 tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: 10 tysięcy rezerwacji VW ID.3 w zaledwie 24 godziny!

Honda e

Honda e

Honda e

Materiały prasowe Honda

Elektryczna rewolucja zaczyna się również w gamie... Hondy! Niezwykle sympatyczny hatchback nazwany po prostu e będzie konfigurowany z dwoma wariantami napędowymi. W pierwszym agregat elektryczny zaoferuje kierowcy 134 konie mechaniczne mocy. W drugim siła układu napędowego wzrośnie do 154 koni mechanicznych. Topowy wariant ma 315 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki w 8 sekund. Bateria o pojemności 35,5 kWh pozwala autu na pokonanie nawet 220 kilometrów. Technologia szybkiego ładowania sprawia, że zasobnik można doładować w 80 proc. już w 30 minut.

Zobacz również: Fabryka Hondy w Swindon zostanie zamknięta!

Renault Captur

Renault Captur

Renault Captur

Materiały prasowe Renault

Niemieckie targi motoryzacyjne stały się dla Francuzów okazją do zaprezentowania drugiej generacji swojego hitu sprzedaży. Niewielki, miejski crossover o nazwie Renault Captur choć zachował swój ogólny zarys, zyskał dużo bardziej agresywną twarz o wyrazisty tył. Bardzo mocna zmiana dotyczy też kabiny pasażerskiej. We wnętrzu pojawił się nowy kokpit, który za sprawą nowoczesnych zegarów czy pulpitu przypominającego tablet sprawia wrażenie dużo bardziej dorosłego i dojrzałego.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Skoda CITIGO-e iV

Skoda CITIGO-e iV

Skoda CITIGO-e iV

Skoda

Czesi podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowali pierwszy samochód w pełni elektryczny w swojej historii. Za bazę do prac wybrane zostało Citigo. Auto jest napędzane 82-konnym agregatem elektrycznym oferującym moment obrotowy o wartości 210 Nm. To gwarantuje mu przyspieszenie do pierwszej setki w 12,5 sekundy. Zasięg? Bateria o pojemności 36,8 kWh sprawia, że według cyklu WLTP Skoda jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu nawet 265 kilometrów. Przy użyciu ładowarki o mocy 40 kW zapasy energii można uzupełnić w 80 proc. już w godzinę.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant

Audi

Audi RS6 Avant to niesamowicie dopracowana stylizacja. Zderzaki stały się dużo szersze niż w modelu bazowym, a do tego otrzymały efektowne, srebrne wykończenia. Obręcze? Felgi mogą mieć nawet 22 cale! A to dopiero początek. Bo największą siłą tego modelu jest fakt, że przy zachowaniu typowo rodzinnego charakteru ma... potężną moc! Silnik V8 TFSI generuje aż 600 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego. Sprint do pierwszej setki zajmuje autu tylko 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna może być ograniczona nawet do 305 km/h.

Zobacz również: Test Audi RS6 Performance

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer

Materiały prasowe Ford

Amerykańska legenda wreszcie postanowiła oficjalnie przeprawić się przez ocean! Tak, Ford Explorer wchodzi do sprzedaży na Starym Kontynencie. Przeszło 5-metrowy SUV wygląda majestatycznie i ma stosunkowo klasyczną linię nadwozia. Flagowiec europejskiej sprzedaży będzie oferowany w wersji hybrydowej plug-in. Po naładowaniu Forda z gniazdka, kierowca będzie w stanie pokonać na 100-konnym silniki elektrycznym nawet 40 kilometrów. Potem do akcji wkroczy benzyniak. 3-litrowa V-szóstka wykonana w technologii EcoBoost oferuje 350 koni mechanicznych.

Zobacz również: Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Porsche Taycan

Porsche Taycan

Porsche Taycan

Materiały prasowe Porsche

Niemcy oficjalnie zaprezentowali pierwszy w pełni elektryczny samochód w swojej gamie. Taycan w wersji Turbo S ma 761 koni mechanicznych mocy i rozpędza się do pierwszej setki w 2,8 sekundy. Bazowy model Turbo dysponuje mocą 680 koni mechanicznych i osiąga pierwszą setkę w 3,2 sekundy. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 412 kilometrów. W sytuacji, w której kierowca podłączy auto do ładowarki o napięciu 800 V, już w po 5 minutach zasięg wydłuży się o kolejne 100 kilometrów. Porsche Taycan Turbo kosztuje co najmniej 650 tysięcy złotych. Model Turbo S zostanie wyceniony na minimum 790 tysięcy złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA