REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa

Aż 70% rodziców nie wie jak bezpiecznie przewozić swoje dziecko w aucie.
Aż 70% rodziców nie wie jak bezpiecznie przewozić swoje dziecko w aucie.

REKLAMA

REKLAMA

Grupa Raben, Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (GRSP), Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego w Polsce, Ulica Sezamkowa, serwis fotelik.info i PCK podjęły międzynarodową inicjatywę społeczną „Pierwszy fotelik” - właściwe używanie fotelików samochodowych dla niemowląt.

Jest to pierwsza, międzynarodowa kampania społeczna połączona z platformą szkoleniową, na temat właściwego użytkowania fotelików dla niemowląt. Ma na celu edukację rodziców niemowląt, personelu medycznego oraz pracowników szkół rodzenia w zakresie bezpieczeństwa niemowląt przewożonych w aucie. Z badań wynika, że aż 70% niemowląt jest przewożonych nieprawidłowo.

REKLAMA

Zobacz też: Ubezpieczenia: zaoszczędzisz przeglądając oferty

REKLAMA

W ramach inicjatywy zostanie uruchomiona specjalna platforma e-learninigowa w trzech krajach dostępna po polsku, angielsku, węgiersku, rosyjsku i ukraińsku (adres w Polsce: www.pierwszy.fotelik.info). Internetowa platforma szkoleniowa składa się z oddzielnych lekcji oraz testów, które umożliwiają zdobycie i ugruntowanie wiedzy, a także dają możliwość zdobywania punktów – dla najlepszych będą czekały nagrody rzeczowe.

Profesjonalne przygotowanie materiałów zapewnili eksperci inżynierii i biomechaniki zderzeń z serwisu fotelik.info, którzy od lat prowadzą badania, szkolenia i wiedzą „prawie” wszystko o fotelikach. Serwis fotelik.info od 7 lat prowadzi działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Są to m.in. szkolenia Policji, pielęgniarek i położnych, sprzedawców i importerów fotelików, współpraca z konstruktorami i projektantami. Popularyzuje także najnowsze osiągnięcia z dziedziny biomechaniki zderzeń wśród rodziców,  publikując je w serwisie oraz uczestnicząc w ogólnopolskich kampaniach społecznych. Przeprowadza inspekcje fotelików oraz promuje niezależne testy zderzeniowe fotelików.

Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

We wszystkich krajach objętych tą akcją, rozpocznie się szereg działań mających na celu wzrost wiedzy i świadomości o prawidłowym zabezpieczaniu niemowląt w pojazdach. Idea bezpiecznego transportu najmłodszych będzie propagowana poprzez szkolenia, internetową platformę edukacyjną, pokazy zderzeniowe i lobbing na rzecz wprowadzenia odpowiednich przepisów. Uruchomiony zostanie także punkt konsultacyjny dla rodziców i przeprowadzone inspekcje fotelików. Akcja będzie promowana poprzez zarówno przez plakaty, ulotki wręczane w szkołach rodzenia oraz na oddziałach położniczych, jak i działania na portalach internetowych i w mediach.

Kampania wpisuje się w działania podejmowane przez Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wspólnie z partnerami na całym świecie w ramach Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020 zainicjowanej i oficjalnie rozpoczętej w maju tego roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Światową Organizację Zdrowia. Ulica Sezamkowa popierając światowe wysiłki na rzecz zmniejszenia liczby wypadków drogowych z udziałem dzieci stworzyła specjalne materiały promujące bezpieczne zachowania najmłodszych oraz wybrała jednego ze swoich bohaterów – niebieskiego Grover’a, na ambasadora bezpieczeństwa na drodze. Nasze partnerstwo w działaniach i innowacyjność kampanii informacyjno – edukacyjnej „Pierwszy fotelik” dały możliwość wsparcia przekazu postaciami Elmo i Grover’a.

Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe

Partnerami akcji w Polsce są także:  Polski Czerwony Krzyż, Komitet na rzecz Dzieci w Polsce KONARD oraz Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. Świętej Rodziny w Warszawie. Akcja na temat bezpieczeństwa noworodków jest nam szczególnie bliska, ponieważ w naszym Szpitalu rodzi się ponad 4500 dzieci rocznie i zależny nam, aby wszystkie maluszki opuściły w bezpieczny sposób Szpital – w ten sposób dyrekcja szpitala podkreśla swoje zaangażowanie w ten projekt.

Kampanię poparła Pani Poseł Beata Bublewicz – założycielka Parlamentarnej Grupy na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Sejmie oraz wieloletnia ambasadorka inicjatyw w tym zakresie.

Zobacz też: Pierwsze ceny nowej Lancii Themy

Grupa Raben, jako partner Global Road Safety Partnership (GRSP) i Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego współorganizuje kampanię w Polsce na Węgrzech oraz na Ukrainie. W roku obchodów 20-lecia istnienia Grupy Raben na polskim rynku oraz 80-lecia powstania jej  w Holandii firma postanowiła wesprzeć akcję promującą właściwe używanie fotelików samochodowych, a przez to bezpieczeństwo dzieci w podróży. Jest to kolejna inicjatywa Grupy Raben propagująca bezpieczeństwo na drodze.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA