REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Testy Volkswagena Polo R WRC

Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.   Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

REKLAMA

REKLAMA

Jazdy testowe nowego Volkswagena Polo R WRC zakończyły się sukcesem. Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła.

REKLAMA

„Pierwszy test nowego Polo R WRC to wyjątkowa chwila, stanowiąca ważny krok na drodze ku naszym startom w rajdowych mistrzostwach świata” – tłumaczył dr Ulrich Hackenberg. „Precyzyjnie realizujemy harmonogram i możemy teraz sprawdzać w warunkach rzeczywistych nasze koncepcje i rozwiązania. WRC to najwyższa liga w sporcie motorowym, stanowi duże wyzwanie dla zespołu, kierowców i sprzętu. Podjęliśmy to wyzwanie i efektywnie wykorzystamy czas, jaki pozostał do pierwszego startu.”

Zobacz też: Nowość Volkswagena pomieści 16 osób

REKLAMA

Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. „Dołączenie do zespołu tworzącego i testującego nowe Polo R WRC sprawia mi dużą przyjemność, a fakt,
że mogłem przejechać nim pierwsze kilometry, to naturalnie duży zaszczyt” – stwierdził Carlos Sainz. „Samochód jest jeszcze we wczesnym stadium, ale już teraz sprawia wrażenie bardzo dobrego. Dla całego zespołu – inżynierów, mechaników czy kierowców – jest bardzo ważne, aby móc tak wcześnie poznać realny samochód, móc go testować i udoskonalać.”

„Pierwsze Polo R WRC jest prototypem samochodu, który weźmie udział w rajdach i będzie nam służyło w najbliższych miesiącach, jako testowy nośnik różnych podzespołów, na przykład silników, przekładni i elementów zawieszenia. Doświadczenia, które zbierzemy, wykorzystamy przy budowie ostatecznej wersji Polo R WRC” – wyjaśnił Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „W przyszłym roku mamy zaplanowany szeroko zakrojony program testów na asfalcie, szutrze, błocie i śniegu, by jak najlepiej przygotować się do sezonu 2013.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen najlepszym koncernem samochodowym

Volkswagen kontynuuje również próbne starty w rajdowych MŚ. W następnym tygodniu Niemiec Sepp Wiegand ze zwycięzcą „Dakaru” Timo Gottschalkiem jako pilotem oraz Holender Kevin Abbring z pilotką Larą Vanneste wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii w Walii (10 – 13 listopada). W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni.

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA