REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stulecie obecności Continental w Polsce

Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia
Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niemiecki producent Continental w ciągu stu lat obecności na polskim rynku wprowadził oprócz opon dla samochodów osobowych i ciężarowych Continental m.in. pierwszy samochodowy atlas Polski.

Pierwszym samochodem, który pojawił się na polskich drogach był model Peugeota, który był wyposażony w silnik o mocy około 3 KM. Prędkość rozwijana przez ten pojazd sięgała 16 km/h. Ze względu na zapotrzebowanie pojawiły się w tym okresie także sklepy z częściami zamiennymi i elementami wyposażenia oraz warsztaty serwisowe.

REKLAMA

W 1911 r. pojawiło się po raz pierwszy w Polsce przedstawicielstwo firmy Continental z siedzibą w Warszawie.

Opony Continental Cord oraz dostępne od 1921r. Continental Ballon były najpopularniejszymi oponami w naszym kraju. Stanowiły najczęściej wymieniany element, ze względu na złą nawierzchnię i mogły przejechać dwa razy krótszy dystans niż te używane na drogach w zachodniej części Europy. W tamtych czasach komplet opon pozwalał przejechać w Polsce odległość 4000-5000 km.

Zobacz też: Już w listpadzie w Płocku będzie system ważenia ciężarówek

Rok 1926 zaowocował wydaniem „Atlasu  Polski Continental dla automobilistów z 1 mapą ogólną i 20 mapami poszczególnymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba samochodów w Polsce w latach dwudziestych XX wieku była stosunkowo niewielka, co było spowodowane niskimi dochodami znacznej części społeczeństwa, której nie było stać na taki zakup oraz nie zachęcającym do jazdy stanem nawierzchni. Kilka tysięcy zarejestrowanych w  tym okresie aut należało przede wszystkim do osób zamieszkujących Warszawę i okolice.

Okres wielkiego kryzysu przyniósł zastój na polskim rynku motoryzacyjnym i dopiero w kilka lat przed II wojną światową zaczął się on rozwijać.

Według danych z 1935 r. w Polsce  zarejestrowano 14 tys. aut osobowych, których średnią prędkość oszacowano na 40 km/h oraz 34 tys. samochodów ciężarowych. Już wtedy do Polski sprowadzano auta z Niemiec, które w 80 % były wyposażone w opony firmy Continental i mogły już przejechać od 20 do 30 tysięcy kilometrów w stosunku do maksymalnie 5 tysięcy dziesięć lat wcześniej. Wówczas jedynie 7% krajowych dróg posiadało nawierzchnię pozwalającą na ruch samochodowy.

Zobacz też: Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

REKLAMA

W tym okresie również Continental poszerzył swoją ofertę rynkową i wprowadził pierwszy typ produkowanych  seryjnie opon Gelande Reifen z bieżnikiem terenowym, przeznaczony do eksploatacji zarówno w  samochodach osobowych jak również ciężarowych.

Nowe technologie wykorzystywane przez producenta takie jak syntetyczny kauczuk oraz bieżnik z lamelami zapewniały lepszą przyczepność do śliskiej nawierzchni i większą odporność na działanie czynników zewnętrznych.

W latach pięćdziesiątych, ze względu na nieobecność przedstawiciela Continental w Polsce sprowadzano opony i inne artykuły od zachodnich sąsiadów, lecz głównie na potrzeby instytucji władzy państwowej. Dostawy te nie były jednak wystarczająco duże, dlatego zdarzały się sytuacje kiedy 20 % składów komunikacji miejskiej nie wyjeżdżała w trasę z powodu braku ogumienia.

Zobacz też: Chevrolet przygotuje Sparka na baterie

W okresie PRLu opony firmy Continental można był nabyć w sieciach Pewex lub jako wyposażenie fabryk  ze statusem ,,odrzut z eksportu”. Dopiero przemiany ustrojowe roku 1989 umożliwiły powrót marki na rynek. Początkowo za pośrednictwem niezależnych firm, a od 1997 r. dzięki Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Od początku 1999 r. firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. jest w Polsce importerem opon Continental oraz marek Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Barum, Semperit.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA