REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stulecie obecności Continental w Polsce

Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia
Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niemiecki producent Continental w ciągu stu lat obecności na polskim rynku wprowadził oprócz opon dla samochodów osobowych i ciężarowych Continental m.in. pierwszy samochodowy atlas Polski.

Pierwszym samochodem, który pojawił się na polskich drogach był model Peugeota, który był wyposażony w silnik o mocy około 3 KM. Prędkość rozwijana przez ten pojazd sięgała 16 km/h. Ze względu na zapotrzebowanie pojawiły się w tym okresie także sklepy z częściami zamiennymi i elementami wyposażenia oraz warsztaty serwisowe.

REKLAMA

W 1911 r. pojawiło się po raz pierwszy w Polsce przedstawicielstwo firmy Continental z siedzibą w Warszawie.

Opony Continental Cord oraz dostępne od 1921r. Continental Ballon były najpopularniejszymi oponami w naszym kraju. Stanowiły najczęściej wymieniany element, ze względu na złą nawierzchnię i mogły przejechać dwa razy krótszy dystans niż te używane na drogach w zachodniej części Europy. W tamtych czasach komplet opon pozwalał przejechać w Polsce odległość 4000-5000 km.

Zobacz też: Już w listpadzie w Płocku będzie system ważenia ciężarówek

Rok 1926 zaowocował wydaniem „Atlasu  Polski Continental dla automobilistów z 1 mapą ogólną i 20 mapami poszczególnymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba samochodów w Polsce w latach dwudziestych XX wieku była stosunkowo niewielka, co było spowodowane niskimi dochodami znacznej części społeczeństwa, której nie było stać na taki zakup oraz nie zachęcającym do jazdy stanem nawierzchni. Kilka tysięcy zarejestrowanych w  tym okresie aut należało przede wszystkim do osób zamieszkujących Warszawę i okolice.

Okres wielkiego kryzysu przyniósł zastój na polskim rynku motoryzacyjnym i dopiero w kilka lat przed II wojną światową zaczął się on rozwijać.

Według danych z 1935 r. w Polsce  zarejestrowano 14 tys. aut osobowych, których średnią prędkość oszacowano na 40 km/h oraz 34 tys. samochodów ciężarowych. Już wtedy do Polski sprowadzano auta z Niemiec, które w 80 % były wyposażone w opony firmy Continental i mogły już przejechać od 20 do 30 tysięcy kilometrów w stosunku do maksymalnie 5 tysięcy dziesięć lat wcześniej. Wówczas jedynie 7% krajowych dróg posiadało nawierzchnię pozwalającą na ruch samochodowy.

Zobacz też: Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

REKLAMA

W tym okresie również Continental poszerzył swoją ofertę rynkową i wprowadził pierwszy typ produkowanych  seryjnie opon Gelande Reifen z bieżnikiem terenowym, przeznaczony do eksploatacji zarówno w  samochodach osobowych jak również ciężarowych.

Nowe technologie wykorzystywane przez producenta takie jak syntetyczny kauczuk oraz bieżnik z lamelami zapewniały lepszą przyczepność do śliskiej nawierzchni i większą odporność na działanie czynników zewnętrznych.

W latach pięćdziesiątych, ze względu na nieobecność przedstawiciela Continental w Polsce sprowadzano opony i inne artykuły od zachodnich sąsiadów, lecz głównie na potrzeby instytucji władzy państwowej. Dostawy te nie były jednak wystarczająco duże, dlatego zdarzały się sytuacje kiedy 20 % składów komunikacji miejskiej nie wyjeżdżała w trasę z powodu braku ogumienia.

Zobacz też: Chevrolet przygotuje Sparka na baterie

W okresie PRLu opony firmy Continental można był nabyć w sieciach Pewex lub jako wyposażenie fabryk  ze statusem ,,odrzut z eksportu”. Dopiero przemiany ustrojowe roku 1989 umożliwiły powrót marki na rynek. Początkowo za pośrednictwem niezależnych firm, a od 1997 r. dzięki Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Od początku 1999 r. firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. jest w Polsce importerem opon Continental oraz marek Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Barum, Semperit.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA