REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Ford Focus kombi Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus kombi Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie Ford ogłosi, które modele zostaną wyposażone w najmniejszy silnik rodziny EcoBoost.

Nowa jednostka ma 3 cylindry i tylko litr pojemności. Jest to najnowszy silnik serii EcoBoost i stanie się on źródłem napędu trzech modeli europejskiej gamy Forda: Focusa, C-Max oraz B-Max.

REKLAMA

Obecnie oferowane silniki EcoBoost mają pojemność od 1,6 do 3,5 litra i są montowane w samochodach Forda sprzedawanych na całym świecie.

REKLAMA

Silniki EcoBoost są turbodoładowane i mają bezpośredni wytrysk paliwa, a także szereg innych rozwiązań, dzięki którym mogą z powodzeniem zastąpić większe silniki. Mniejsza pojemność silnika zapewnia niższe zużycie paliwa i nie stanowi uszczerbku dla osiągów, emitując przy tym mniej niż 120 g CO2 na km. Najnowszy mały silnik EcoBoost został opracowany przez konstruktorów Centrum Technicznego Forda w Dunton (Wielka Brytania).

Na początku 2012 roku Ford chce wprowadzić na rynek dwie wersje litrowego silnika EcoBoost. Będą one oferowane w europejskiej wersji Focusa. Silnik o mocy 100 i 120 KM będzie współpracował z 5 i 6 – stopniową ręczną skrzynią biegów.

„Wprowadzenie na rynek Forda Focusa z tak bardzo nowoczesnym silnikiem o stosunkowo małej pojemności, nie tylko potwierdza bardzo poważne zamiary Forda związane z ograniczaniem pojemności i rozmiarów silników, ale także dowodzi najwyższych kwalifikacji konstruktorów Forda oraz wielkich możliwości i ogromnego potencjału technicznego koncernu. Wyprodukowanie 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost o tak imponujących osiągach i tak niskim zużyciu paliwa jest dobitnym przykładem tego jak poważnie traktujemy nasze wyzwanie by stać się liderem w produkcji oszczędnych silników” - mówi Graham Hoare, dyrektor generalny działu produkcji silników Ford of Europe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jubileusz Dacii Duster

REKLAMA

Zastosowanie nowej turbosprężarki zaowocowało krótkim czasem reakcji i możliwością osiągania niemal 250 tys. obrotów na minutę. Pozwala to wyeliminować niekorzystną zwłokę przy przyspieszaniu (tzw. „turbodziurę”) i osiągać wysoki moment, którego maksymalna wartość w wersji o mocy 120 KM wynosi 170 Nm i jest dostępna w przedziale 1300 - 4500 obr/min.

Nowy silnik został wyposażony w  kolektor wydechowy odlewany wspólnie z głowicą cylindrów, dzięki czemu obniżono temperaturę spalin i  pozwolono silnikowi na utrzymywanie optymalnego składu mieszanki i wydajniejszą pracę w szerszym zakresie obrotów. Kadłub silnika odlany z żeliwa zmniejsza nawet o 50% ilość energii wymaganej do podgrzania silnika.

Inne rozwiązania zastosowane w  1,0-litrowym silniku EcoBoost używanym do napędu Forda Focus i C-Max to: funkcja automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika (Auto-Start-Stop), aktywna żaluzja chłodnicy silnika oraz inteligentny układ ładowania akumulatora wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania (Ford Smart Regenerative Charging).

W 1,0-litrowej jednostce EcoBoost zastosowano układ zmiennych faz rozrządu dla obu wałków (Ti-VCT), co dodatkowo poprawia osiągi i pomaga ograniczyć spalanie.

Zobacz też: Rozstanie Suzuki i Volkswagena

Podczas tworzenia silnika Ford EcoBoost 1.0 konstruktorzy kładli duży nacisk na skuteczne wyciszenie silnika a także zapewnienie jego równomiernej i płynnej pracy.
Wyciszenie pracującego silnika uzyskano poprzez zanurzenie w oleju obu pasków zębatych napędzających osprzęt silnika. Ford twierdzi, iż zastosowanie tych innowacji w połączeniu z odpowiednio zoptymalizowanymi poduszkami zawieszenia silnika zaowocuje lepszym wyciszeniem i zwiększeniem kultury pracy silnika. Potwierdziły to testy i próby drogowe przeprowadzone na dystansie ogółem 720 tys. km, w tym 360 tys. km prób wytrzymałościowych oraz 10 tys. km testów badających wpływ pojazdu na środowisko.

Szczegóły techniczne nowego silnika Ford EcoBoost 1.0 zostaną opublikowane w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Docelowo ten nowy silnik ma być oferowany w modelach Forda adresowanych do nabywców także w Ameryce Północnej, Chinach i innych rynkach świata.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA