| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy

Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy

Trwa akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów musi trafić do naprawy. Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Toyota modele: Auris, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii od 04.10.2006 r. do 28.09.2012 r. oraz Corolla, wyprodukowane w Japonii, i Republice Południowej Afryki od 27.10.2006 r. do 26.02.2013 r., mają poważne wady dotyczące poduszek powietrznych. Koniecznie sprawdź czy nie chodzi o twoje auto!

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota modele: Auris, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii od 04.10.2006 r. do 28.09.2012 r. oraz Corolla, wyprodukowane w Japonii, i Republice Południowej Afryki od 27.10.2006 r. do 26.02.2013 r., są wyposażone w przednie poduszki powietrzne pasażera z jednostopniowymi napełniaczami produkcji Takata.

Samochody te są objęte kampanią serwisową ogłoszoną w 2015 r. polegającą na wymianie napełniaczy. Istnieje możliwość, że  w niektórych z tych samochodów podczas przeprowadzania kampanii mogło dojść do montażu napełniacza w niewłaściwym kierunku. Taka sytuacja mogła doprowadzić do  niedostatecznej szczelności połączenia napełniacza z poduszką powietrzną oraz wydostawania się generowanego gazu poza poduszkę podczas jej odpalenia. W rezultacie podczas odpalenia poduszki może ona się nie wypełnić w wystarczający sposób, co zwiększa ryzyko zranienia pasażera podczas kolizji.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 2 443 samochody. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu weryfikacji oraz w razie konieczności zmiany kierunku ułożenia napełniacza.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

UOKiK

Zdjęcia

Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy/ fot. Fotolia
Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy/ fot. Fotolia

Personel i Zarządzanie – prenumerata459.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »