reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy

Akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów do naprawy

Trwa akcja serwisowa Toyoty Auris i Corolla - prawie 2,5 tys. samochodów musi trafić do naprawy. Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Toyota modele: Auris, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii od 04.10.2006 r. do 28.09.2012 r. oraz Corolla, wyprodukowane w Japonii, i Republice Południowej Afryki od 27.10.2006 r. do 26.02.2013 r., mają poważne wady dotyczące poduszek powietrznych. Koniecznie sprawdź czy nie chodzi o twoje auto!

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota modele: Auris, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii od 04.10.2006 r. do 28.09.2012 r. oraz Corolla, wyprodukowane w Japonii, i Republice Południowej Afryki od 27.10.2006 r. do 26.02.2013 r., są wyposażone w przednie poduszki powietrzne pasażera z jednostopniowymi napełniaczami produkcji Takata.

Samochody te są objęte kampanią serwisową ogłoszoną w 2015 r. polegającą na wymianie napełniaczy. Istnieje możliwość, że  w niektórych z tych samochodów podczas przeprowadzania kampanii mogło dojść do montażu napełniacza w niewłaściwym kierunku. Taka sytuacja mogła doprowadzić do  niedostatecznej szczelności połączenia napełniacza z poduszką powietrzną oraz wydostawania się generowanego gazu poza poduszkę podczas jej odpalenia. W rezultacie podczas odpalenia poduszki może ona się nie wypełnić w wystarczający sposób, co zwiększa ryzyko zranienia pasażera podczas kolizji.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 2 443 samochody. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu weryfikacji oraz w razie konieczności zmiany kierunku ułożenia napełniacza.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama