| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Od września samochody z silnikami benzynowymi będą miały obowiązkowy filtr GPF

Od września samochody z silnikami benzynowymi będą miały obowiązkowy filtr GPF

Kierowcy znowu zapłacą za troskę o środowisko, ponieważ drogie filtry cząstek stałych montowane będą nie tylko w dieslach. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, od września 2018 roku w autach z silnikami benzynowymi obowiązkowo będzie montowany filtr cząstek stałych GPF.

Filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych redukuje poziom wytwarzania sadzy i popiołu. Rozwiązanie wymuszone przez coraz ostrzejsze normy spalin na terenie Unii Europejskiej, staje się dla kierowców źródłem samych problemów. Filtr notorycznie się zapycha w jeździe miejskiej i podwyższa koszty eksploatacji – wymiana takiego filtra to nawet kilka tysięcy złotych.

Dotychczas montowany wyłącznie w dieslach, od września tego roku pojawi się także w silnikach benzynowych pod nazwą GPF. Już od września 2017 roku żaden silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie może dostać homologacji bez posiadania filtra GPF, a od września 2018 roku będzie to dotyczyć już wszystkich silników benzynowych. To poważna zmiana. Spadek sprzedaży samochodów z silnikami wysokoprężnymi spowodowanymi był coraz większym skomplikowaniem konstrukcji, w tym właśnie montażem filtra cząstek stałych i zbiornika na płyn AdBlue. Wybieranie prostszego silnika benzynowego było bezpieczniejszym wyborem. Obecnie, eksploatacja samochodu z filtrem GPF może być równie droga.

Widząc plagę wycinania filtrów cząstek stałych DPF w naszym kraju, z nowym filtrem GPF będzie podobnie. Wycięcie to prostsze i tańsze rozwiązanie, bez ryzyka powrotu usterki. Nawet na przeglądach technicznych nikt na to nie zwraca uwagi, co jest nie do pomyślenia w Europie Zachodniej. Podjęcie decyzji o montażu nowego filtra cząstek stałych spowodowany jest chęcią ochrony środowiska. Aby uwiarygodnić podawane średnie zużycie paliwa, rok temu zmieniły się standardy pomiarów zużycia paliwa z NEDC do WLTP.

Jak zwykle bywa w takich sytuacjach, za nowe pomysły pro środowiskowe Unii Europejskiej zapłacą konsumenci. Ceny nowych samochodów z silnikami benzynowymi będą wyższe. Otovprzykładowe modele, w których nowy filtr GPF montowany jest już dziś:

- 1.5 TSI Grupy Volkswagena (VW Golf)

- 1.2 PureTech PSA (Peugeot 308)

- 1.3 Mercedesa (Nowa Klasa A)

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Celichowscy Służewska-Woźnicka Spółka Partnerska Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »