REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy ride-sharing ma szansę zadziałać na krótkich dystansach?

 BlaBlaCar.pl
– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia
BlaBlaCar
BlaBlaCar
BlaBlaCar

REKLAMA

REKLAMA

Wspólne przejazdy na długich dystansach stały się już istotnym uzupełnieniem tradycyjnej sieci transportu. W Polsce ponad 2 miliony kierowców i pasażerów zainteresowały się współdzielonymi podróżami pomiędzy miastami organizowanymi za pośrednictwem BlaBlaCar. Czy taki model może funkcjonować także na krótkich trasach? We Francji serwis BlaBlaCar w regionach Toulouse i Reims uruchomił pilotażową wersję krótkodystansowej aplikacji BlaBlaLines. Po udanych testach aplikacja zadebiutowała niedawno w Paryżu oraz całym regionie Ile-de-France.

Serwis BlaBlaCar znany do tej pory z łączenia prywatnych kierowców z pasażerami na długich trasach (średnio 300 km) testuje właśnie krótkodystansową aplikację BlaBlaLines, która może zrewolucjonizować transport podmiejski. W maju 2017 we Francji wystartowała pilotażowa wersja aplikacji łączącej kierowców i pasażerów, którzy podróżują w tym samym kierunku na krótkich trasach (średnio 15-80 km), dzieląc się ze sobą kosztami przejazdu. Po udanych testach we francuskich regionach Toulouse i Reims aplikacja została właśnie uruchomiona w Paryżu oraz całym regionie Ile-de-France. Aplikacja dostępna jest w systemach Android oraz iOS.

REKLAMA

Jak działa BlaBlaLines?

Aby dojeżdżać codziennie lub dwa razy dziennie, podróżujący potrzebują niezawodnej i szybkiej aplikacji, dlatego BlaBlaLines łączy kierowców i pasażerów automatycznie. Podczas gdy na długich dystansach pasażerowie chcą mieć możliwość wyboru kierowcy, z którym będą podróżować, podczas krótkich i regularnych przejazdów kluczowa jest oszczędność czasu – stąd automatyczne łączenie kierowców i pasażerów. Jednocześnie kierowcy mogą zaakceptować lub odrzucić prośby pasażerów, którzy chcą wspólnie z nimi podróżować, dzieląc się kosztami przejazdu.

Zobacz również: Eksploatacja auta

W sytuacji, gdy kierowca doda przejazd na danej trasie, otwierana jest nowa linia. Jeśli pasażer również chce na niej podróżować, aplikacja automatycznie wyszukuje dla niego najlepszego kierowcę, który odbierze go z punktu spotkania wskazanego przez aplikację. Co ważne, system oferuje dużą swobodę pasażerom, ponieważ mogą podróżować do biura i z powrotem z różnymi kierowcami. BlaBlaLines pozwala pasażerom łączyć się ze wszystkimi kierowcami podróżującymi na danej trasie.

Wszystkie miejsca spotkań, które ustalane są automatycznie przez aplikację, zawsze znajdują się na trasie kierowcy, a jednocześnie blisko pasażera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mobilne rozwiązanie, które uzupełnia publiczny transport

REKLAMA

Dla 43 mieszkańców regionu Ile-de-France, którzy dojeżdżają do pracy samochodem, BlaBlaLines oznacza znaczące dzienne oszczędności. Osoby podróżujące razem na krótkich dystansach, dzielą się kosztami przejazdu, redukując przy tym negatywny wpływ na środowisko i zmniejszając natężenie ruchu. Serwis uzupełnia także tradycyjną sieć transportu na nieobsługiwanych trasach, takich jak Cergy-Pontoise – Guyancourt czy Créteil – Vélizy — trasy te są dostępne na BlaBlaLines za kwotę od €2 do €4.

Krótkodystansowe wspólne przejazdy są zrównoważonym, długoterminowym rozwiązaniem dla miast i cieszymy się, że możemy uczestniczyć w ich rozwoju – mówi Frédéric Mazzella, jeden z założycieli serwisu BlaBlaCar. BlaBlaLines opiera się na technologii, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować codzienne nawyki związane z podróżowaniem i to na dużą skalę. Usługa, którą oferujemy jest szybka, prosta i ekonomiczna, dzięki czemu już zjednała sobie wielu użytkowników, którzy nie wyobrażają sobie bez niej codziennych dojazdów – dodaje Mazzella.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA