reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Mikroprzedsiębiorstwa wybierają wynajem długoterminowy

Mikroprzedsiębiorstwa wybierają wynajem długoterminowy

Nowe formy finansowania zakupu samochodów zyskują coraz większą popularność wśród mikroprzedsiębiorców. Już prawie co piąta firma z sektora MŚP korzysta z tego rozwiązania.

Już 18,5 proc. firm z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego samochodów – wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A. pod koniec 2016 roku. To o 0,5 proc. więcej niż przed sześcioma miesiącami. Wzrost zainteresowania usługą widać przede wszystkim w mikroprzedsiębiorstwach. 

Coraz większa popularność wynajmu długoterminowego wśród małych i średnich podmiotów to dobra informacja dla branży Car Fleet Management, tym bardziej, że według danych GUS przedsiębiorstwa MŚP stanowią  99 proc. wszystkich firm w Polsce.

Zobacz też: Wynajem średnioterminowy zamiast własnej floty?

- To sektor z ogromnym potencjałem dla firm oferujących długoterminowy wynajem samochodów. Mali i średni przedsiębiorcy, którzy jeszcze kilka lat temu preferowali zakup służbowych aut za gotówkę lub na kredyt, są otwarci na outsourcingowe modele finansowania flot – mówi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.

W porównaniu do poprzedniej edycji badania, realizowanej w 2. kwartale 2016 roku, największy (niemal 2 proc.) wzrost zainteresowania usługą można zaobserwować w mikroprzedsiębiorstwach. Obecnie 9,3 proc. przedstawicieli firm zatrudniających od 1 do 9 osób deklaruje korzystanie z wynajmu długoterminowego samochodów. Wciąż jednak rozwiązanie to jest zdecydowanie popularniejsze w małych (18,5 proc.) i średnich (32,7 proc.) firmach.

- Polska branża CFM konsekwentnie podąża tą samą drogą, którą przeszły kraje Europy Zachodniej, gdzie obecnie większość aut służbowych finansowana jest w formie wynajmu długoterminowego. Tam również z  usługi początkowo korzystały korporacje i duże przedsiębiorstwa, a dopiero później, kaskadowo,  mniejsze podmioty. Obecnie polskie firmy CFM  coraz bardziej dostosowują swoje oferty do potrzeb najmniejszych przedsiębiorców, dzięki czemu również wśród nich zainteresowanie wynajmem długoterminowym systematycznie rośnie – dodaje Bartosz Olejnik.

Źródło: materiały Carfleet S.A.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama