reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?

Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?

Który serwis w opinii klientów jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa? Odpowiedź na to pytanie znaleźli klienci serwisów tych marek w Australii, których przepytał JD Power.

Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?

Według opublikowanego przez firmę analityczną JD Power raportu 2016 Australia Customer Service Index (CSI), najbardziej zadowolonymi z jakości serwisu posiadaczami samochodów klasy premium są klienci salonów Lexusa.

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Ankietowani klienci oceniali firmowe salony według pięciu kryteriów. Były to jakość serwisu, przyjęcie pojazdu, doradca serwisowy, rozpoczęcie obsługi i jakość lokalu.

Lexus zdobył 852 punkty na 1000 możliwych, pozostawiając konkurentów daleko w tyle. Drugi w zestawieniu Mercedes-Benz dostał 828 punktów, zaś trzecie na liście Audi – 826, przy średniej dla marek luksusowych wynoszącej 824. Autorzy raportu zauważają, że oceny od dwóch lat rosną: w zeszłym roku było to średnio 817 punktów, a dwa lata temu – 803 punkty.

Na co zwracali uwagę klienci oceniający jakość serwisów?

Komentując wyniki badania autorzy raportu zauważają, że ważnym czynnikiem zadowolenia klientów jest wstępna informacja o cenie usługi. Przedstawienie informacji o szacunkowych kosztach serwisu w przypadku usług pogwarancyjnych lub wymagających wymiany droższych części powodowało wzrost zadowolenia, sytuacja przeciwna – spadek.

Według JD Power, istotna dla satysfakcji klientów jest również osoba doradcy serwisowego, który powinien wykazywać się profesjonalizmem, a oprócz tego być komunikatywny, szczery i godny zaufania. Dla właścicieli aut liczy się również przyjemność rozmowy z doradcą.

Posiadacze luksusowych aut cenią sobie również kontakt ze strony serwisu kilka dni po wykonaniu usługi – telefon z pytaniem, czy samochód po odebraniu z serwisu sprawuje się jak należy, wpływa na pozytywną ocenę.

Istotnym czynnikiem zadowolenia klientów jest także wyposażenie salonów i stwarzane przez nie warunki komfortu. Rzeczy takie, jak bezpłatne napoje, WiFi czy miejsce, gdzie można usiąść z komputerem, znacznie podnoszą ocenę serwisu.

Jak mówi Mohit Arora, dyrektor wykonawczy w J.D. Power, zabieganie o zadowolenie klientów się opłaca. – „Klient zadowolony z usług wróci do firmowego salonu również, gdy skończy mu się gwarancja, poleci go również znajomym”.

Źródło: Lexus

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama