reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wynajem długoterminowy aut chętnie wykorzystywany przez polskie MŚP

Wynajem długoterminowy aut chętnie wykorzystywany przez polskie MŚP

Polskie firmy z sektora MŚP wyjątkowo chętnie decydują się na wynajem długoterminowy. Tak przynajmniej wynika z badania Wolność w Biznesie, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Raiffeisen Leasing

Wynajem długoterminowy aut

Z danych opublikowanych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że rynek wynajmu długoterminowego (CFM) w Polsce stale rośnie. Tempo wzrostu branży w III kwartale 2016 r. wyniosło 11%. Na wciąż rosnącą popularność wynajmu długoterminowego wśród polskich przedsiębiorców wskazuje coraz większy udział branży w całkowitej sprzedaży nowych aut firmowych. W III kwartale 2016 roku w wynajmie długoterminowym znalazł się co piąty (19,8%) nowy samochód osobowy zakupiony przez polskie firmy, czyli łącznie ponad 12,8 tys. aut. Wysokie tempo wzrostu rynku CFM wynika w dużej mierze z faktu, że z wynajmu długoterminowego coraz częściej korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale i klienci z sektora małych i średnich firm, których wg danych GUS jest obecnie ok. 1,8 mln.

Wynajem długoterminowy oczami MŚP

Z badania opinii „Wolność w biznesie” przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że wynajem długoterminowy jest jedną z usług finansowych, które znacznie ułatwiają polskim MŚP prowadzenie biznesu. Aż 58% ankietowanych przedsiębiorców zadeklarowało, że możliwość wynajmowania samochodu w stałym abonamencie daje im poczucie wolności.

Zobacz też: Krótkoterminowy wynajem samochodów - kiedy pojawi się w Polsce?

– Wynajem długoterminowy jest dla MŚP szczególnie atrakcyjny, ponieważ gwarantuje sporą oszczędność czasu. Ponadto minimalizuje obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – tłumaczy Szymon Raczkowski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży CFM, w Raiffeisen Leasing                                         

Polski CFM coraz bliżej zachodnich trendów 

Rosnącej popularności wynajmu wśród MŚP sprzyja również zmiana mentalności właścicieli firm, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać niż je posiadać. Ponadto polska branża CFM, wzorem europejskich potentatów, coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, dostosowując swoją ofertę do  wymagań tej grupy odbiorców.

Zobacz też: Wynajem długoterminowy pojazdu, a odliczenie VAT

– Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce ma bardzo duży potencjał. W niektórych krajach Europy Zachodniej samochody w wynajmie stanowią prawie 80% wszystkich kupowanych aut. Dotyczy to zwłaszcza rynku niemieckiego, gdzie jest on oferowany znacznie dłużej niż w Polsce – wyjaśnia Szymon Raczkowski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży CFM w Raiffeisen Leasing – Obserwując coraz większą popularność tej usługi wśród polskich MŚP, można spodziewać się, że w najbliższych latach nastąpi kolejny dynamiczny wzrost liczby wynajmowanych pojazdów. A polski rynek dołączy do grona najbardziej rozwiniętych rynków CFM w krajach Europy Zachodniej – dodaje ekspert.

Źródło: materiały prasowe Raiffeisen Bank

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

MADEJCZYK KANCELARIA PRAWNA Sp. k.

Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama