Kategorie

Które auto wybrać - Toyota RAV4 czy Honda CR-V?

Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota RAV4 Hybrid AWD
Toyota
Które auto, Honda CR-V czy Toyota RAV4, jest lepsze zdaniem organizacji Consumer Reports działającej na rynku amerykańskim? Oto krótki raport na temat obu modeli.
Reklama

W popularnym segmencie SUV-ów Honda CR-V i Toyota RAV4 są od lat liderami sprzedaży na amerykańskim rynku. Renomowana organizacja konsumencka Consumer Reports przeprowadziła badanie porównawcze obu modeli i wystawiła swoją rekomendację. Zdaniem ekspertów CR oba samochody to bardzo dobre propozycje, jednak to RAV4 otrzymał ich rekomendację.

Consumer Reports zaznacza na początek, że zarówno SUV Toyoty, jak i Hondy jest przestronny, komfortowy i uniwersalny, tak jak można się spodziewać po autach solidnych marek o ugruntowanej reputacji. Oba modele oferują napęd na 4 koła lub na przednią oś, zatem kierowcy mogą wybrać albo większe bezpieczeństwo i lepszą trakcję w zmieniających się warunkach pogodowych i na różnych nawierzchniach, albo niższe zużycie paliwa. CR przyznaje, że na amerykańskim rynku jest wiele dobrych SUV-ów, mimo to redaktorzy otrzymują najwięcej zapytań o to, czy lepiej wybrać RAV4 czy CR-V, zaś oferta innych marek jest najczęściej pomijana przez użytkowników portalu.

Wygląd i komfort

Pod względem wymiarów CR-V i RAV4 są bardzo zbliżone. Podobnie pod względem przyspieszenia, zużycia paliwa i drogi hamowania. Wyjątkiem jest tutaj hybrydowy RAV4, który przyspiesza do 100 km/h w rewelacyjnym czasie 8,3 s.Oba modele przeszły niedawno face lifting, który w przypadku Hondy jest zdaniem ekspertów CR nieco mniej udany. Zawieszenie CR-V zostało usztywnione, zaś RAV4 jest po zmianach bardziej komfortowe. Do wnętrza Hondy przedostaje się więcej hałasu.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

W amerykańskich specyfikacjach łatwiej jest otrzymać fotel z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w Hondzie – jest dostępny w średniej wersji wyposażenia, natomiast w Toyocie w najwyższej wersji Limited. W polskich cennikach fotel z tym udogodnieniem w cenniku RAV4 także znajduje się w najwyższej wersji Prestige, natomiast w Hondzie we wszystkich wersjach wyposażenia. Z kolei pod względem systemu multimedialnego zdecydowanie wygrywa Toyota. Testerzy Consumer Reports uznali, że obsługa systemu Honda Connect na ekranie dotykowym jest skomplikowana i irytująca, natomiast Toyota Touch 2 jest dużo łatwiejsza w obsłudze i bardziej intuicyjna.

Poziom bezpieczeńśtwa

Oba modele uzyskały tytuł Top Safety Pick w testach bezpieczeństwa Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Jednak w Toyocie pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego jest nieporównanie bogatszy. Toyota Safety Sense P, oparty na zaawansowanej technologii radarowej współpracującej z kamerami, zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i aktywny tempomat (ACC). Na polskim rynku cały pakiet jest dostępny w standardzie od średniej wersji wyposażenia Premium. Oferta systemów bezpieczeństwa czynnego Hondy CR-V ogranicza się do systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim, dostępnego od drugiej w cenniku wersji Comfort.

Napędy, ceny i wyposażenie

RAV4 jest dostępny z 3 rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym. Najpopularniejszy w Polsce jest napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l i bezstopniową przekładnią e-CTV. Zarówno w wersji na 2 jak i na 4 koła łączna moc dostarczana przez silniki elektryczne i benzynowy wynosi 197 KM, co sprawia, że hybryda jest najmocniejszą wersją tego modelu. Konwencjonalny napęd benzynowy to 2-litrowy silnik Valvematic 152 KM współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub bezstopniową Multidrive S. Diesel 2.0 D-4D ma moc 143 KM i jest dostępny tylko ze skrzynią manualną i tylko z napędem na przednią oś.

Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM 2014

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 KM: skuteczna w działaniu!

RAV4 ma w cenniku 3 wersje wyposażenia: Active, Premium i Prestige, wzbogacone o pakiety VIP (nawigacja i relingi dachowe), Style i Winter. W ofercie wyprzedażowej ceny rozpoczynają się od 99 900 zł za wersję benzynową 4x4 z wyposażeniem Active (rabat 11 000 zł). Hybryda 4x2 z automatem, z wyposażeniem Premium i pakietami Style oraz VIP kosztuje 140 700 zł (rabat 14 000 zł). Wersja 4x4 uzyskana dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylną oś, który pozwolił uniknąć obciążania auta wałem napędowym, kosztuje o 10 000 zł więcej.

Honad CR-V

Honda dysponuje silnikiem benzynowym (2.0 i-VTEC 155 KM) i Diesla (1.6 i-DTEC 120 KM i 160 KM). Do wyboru jest 5 wersji wyposażenia – S, Comfort, Elegance Plus, Lifestyle i Executive. Ceny wyprzedażowe rozpoczynają się od 95 400 zł (rabat 4 500 zł) za 2-litrowy silnik benzynowy, manualną skrzynię biegów, napęd na 2 koła i najniższą wersję wyposażenia S.

Honda CR-V z silnikiem 1.6 i-DTEC zużywa niewielkie ilości paliwa i oferuje przy tym dobre osiągi!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Do napędu 4x4 w tej samej konfiguracji trzeba dopłacić 9300 zł. Automatyczna skrzynia biegów kosztuje kolejne 6 000 zł. Ceny Diesla 4x2 120 KM po rabacie zaczynają się od 108 700 zł za wersję Comfort. Mocniejszy diesel 160 KM 4x4 z automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 135 300 zł za wersję Elegance Plus.

Toyota RAV-4 i Honda CR-V - niezawodność i ogólna ocena

Pod względem niezawodności, Consumer Reports ocenił RAV4 na powyżej 80/100 punktów (najlepszy wynik w segmencie), podczas gdy Honda plasuje się poniżej 70/100 punktów. W rankingu biorącym pod uwagę wszystkie właściwości i parametry samochodów, Toyota otrzymała 79 punktów i znalazła się na drugim miejscu w rankingu popularnych kompaktowych SUV-ów, natomiast CR-V zdobyła 72 punkty i zajęła 8. miejsce. Podsumowując, przy wyborze rodzinnego SUV-a Consumer Reports rekomenduje Toyotę.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.