| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Przyszłość motoryzacji według Volkswagena

Przyszłość motoryzacji według Volkswagena

Według prezesa Volkswagena Matthiasa Müllera trzy najsilniejsze trendy napędzające w tej chwili postęp w motoryzacji to cyfryzacja, rozwój technologii autonomicznych oraz napędów elektrycznych. Według niego, do końca dekady, samochody elektryczne będą w stanie osiągać zasięgi rzędu 500 km na jednym cyklu ładowania, a uzupełnienie energii nie będzie trwało dłużej niż przerwa na kawę. Przewiduje też znaczy spadek cen samochodów zasilanych elektrycznie.

Przyszłość motoryzacji według Volkswagena

Prezes Zarządu Matthias Müller w wieczór poprzedzający otwarcie salonu zapowiedział powstanie trzech nowych „Volkswagen Group Future Center” - w Europie, Azji i w Kalifornii. Styliści oraz specjaliści z dziedziny komputeryzacji będą w nich pracować wspólnie nad samochodami przyszłości. Müller: „Przestawiamy stylistykę naszych aut na cyfrową erę”. Rozpoczęła się ponadto ofensywa w dziedzinie jazdy autonomicznej. Celem jest wdrożenie tej kluczowej technologii do seryjnej produkcji szybciej niż uczynią to konkurenci.

Obydwie strategiczne decyzje świadczą o przekonaniu koncernu, że cyfryzacja otwiera nowe pola do działalności biznesowej i pozwoli zwiększyć obroty. Müller: „Dla koncernu Volkswagen transformacja cyfrowa staje z tego powodu na czele listy najważniejszych zadań do realizacji”. Kluczem do sukcesu jest takie połączenie świata samochodów i komputerów „aby korzyści z tego odnieśli klienci, społeczeństwo oraz gospodarka”. Jednak w przyszłości nie wystarczy samo produkowanie najlepszych samochodów. Koncern Volkswagen rozpoznał znaki czasu. Müller: „Chcemy przełomu, sami go przyspieszamy”.

Zobacz też: Volkswagen BUDD-e 2016

Przyszłość motoryzacji - koncern Volkswagen jako dostawca software?

Przełomowe podczas uroczystego wieczoru koncernu Volkswagen było wystąpienie Johanna Jungwirtha, który od listopada 2015 roku kieruje działem cyfryzacji. Jungwirth jasno wskazał do jakiego celu zmierzają zmiany w przedsiębiorstwie: „Jestem przekonany, że do 2025 roku awansujemy do rangi wiodącego producenta środków transportu”. W tym celu koncern Volkswagen stanie się także „w pewnym stopniu producentem software’u oraz dostawcą usług”. Z punktu widzenia przyszłości zaletą Volkswagena jest to, że „doskonale opanowaliśmy hardware, czyli produkcję samochodów”.

Koncern Volkswagen mocniej połączy obszary cyfryzacji i stylistyki – to krok wyznaczający nowe standardy w przemyśle samochodowym. Trzy nowe instytucje „Volkswagen Group Future Center” będą się mieścić w Poczdamie, w Kalifornii oraz w Chinach. Ręka w rękę nad przyszłymi autami będą w nich pracować styliści oraz specjaliści z dziedziny cyfryzacji. Chodzi o to, żeby pod względem wrażeń dostarczanych klientom, designu urządzeń elektronicznych, koncepcji obsługi, nowych rozwiązań w dziedzinie projektowania przestrzeni oraz w zakresie urządzeń służących informacji i rozrywce samochody Volkswagena były najlepsze w klasie.  Kierownictwo działu stylizacyjnego w koncernie przejął od stycznia Michael Mauer. Zmiany będą przebiegały w ścisłej współpracy z działem odpowiedzialnym za cyfryzację. Studio w Poczdamie podjęło już pracę w ramach tej nowej koncepcji, wkrótce zapadnie także decyzja o tym, w których konkretnie miejscach w Kalifornii i w Azji powstaną dwa kolejne nowe centra.

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przyszłość motoryzacji według Volkswagena.
Przyszłość motoryzacji według Volkswagena.

PPK dla pracownika24.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »