REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż nowych aut Skody w 2015 roku

Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż samochodów marki Skoda osiągnęła w 2015 roku rekordowy pułap. Do klientów trafiło ponad milion nowych aut czeskiego producenta.

Skoda - sprzedaż w 2015 roku

To o 1,8% więcej niż w roku 2014, gdy do Klientów trafiło 1 037 200 egzemplarzy. Rok 2015 zakończono najlepszym grudniowym wynikiem w historii: w tym czasie dostarczono 86 600 samochodów, co jest wzrostem o 5,7% wobec najlepszego dotychczasowego rezultatu, osiągniętego w grudniu 2014 (81 900 sztuk). Duży wpływ na to osiągnięcie miały rekordowe wzrosty sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej oraz wielki sukces trzeciej generacji modelu Superb, który sprzedaje się powyżej oczekiwań producenta. W porównaniu do roku 2014, zainteresowanie flagowym modelem marki wzrosło w Europie Zachodniej o 7,6%. Na rodzimym rynku czeskim ŠKODA dostarczyła w 2015 roku aż o 42,8% modeli Superb więcej niż rok wcześniej. Rok 2016 przyniesie kolejną ofensywę modelową ŠKODY, która obejmuje premierę nowego modelu typu SUV.

REKLAMA

„ŠKODA zademonstrowała wielką siłę podczas mierzenia się z wieloma wyzwaniami, które rzucił jej rynek w 2015 roku” – powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, Bernhard Maier.

REKLAMA

„Nowoczesna gama modelowa ŠKODY zrobiła duże wrażenie na Klientach wszystkich szerokości geograficznych. Nasze samochody osiągają coraz większe sukcesy w przyciąganiu do naszej marki nowych Klientów atrakcyjną stylistyką, najnowszymi zdobyczami techniki i licznymi funkcjonalnymi udogodnieniami, które są specjalnością ŠKODY” – kontynuuje Maier.

„Po ostatnim rozszerzeniu i odnowieniu całej gamy, ŠKODA kończy teraz przygotowania do kolejnej fazy kampanii modelowej. Pośród wielu celów wyznaczonych na rok 2016 kluczowym będzie wzmocnienie naszej obecności w segmencie SUV-ów” – oznajmia Prezes Zarządu marki.

REKLAMA

Rok 2015 był bardzo aktywny w strategiach modelowej i sprzedażowej ŠKODY. Zaczął się intensywnie: już w styczniu w salonach pojawiła się nowa Fabia Combi, a zaledwie miesiąc później zupełnie nowa, trzecia generacja flagowego modelu Superb świętowała swój debiut w Pradze. Na polskim rynku model ten jest dostępny jako limuzyna i kombi od czerwca. „Nowy Superb jest szczytowym osiągnięciem, zwieńczeniem naszej dotychczasowej kampanii modelowej. To samochód, który wyznacza nowy kierunek rozwoju całej marce w zakresie stylistyki, technologii i komfortu. Tym bardziej jesteśmy zachwyceni faktem, że zapotrzebowanie Klientów na ten model znacznie przekroczyło nasze oczekiwania” – powiedział Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu, Werner Eichhorn. „Naszą pozycję wzmocniła też implementacja nowej identyfikacji wizualnej w ponad 1700 autoryzowanych salonach sprzedaży jeszcze przed końcem 2015 roku” – dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła swój wynik o 4,3% do 430 900 samochodów dostarczonych Klientom. W samym tylko grudniu poprawiła zeszłoroczny rezultat z 28 800 do 31 100 samochodów. W Niemczech – na drugim największym rynku ŠKODY na świecie – producent dostarczył nowe auta 158 700 Klientom, to jest o 6,2% więcej niż rok wcześniej (149 500).

Rezultat ten pozwala ŠKODZIE dalej wzmacniać swoją pozycję największej marki importowej w kraju. W 2015 roku marka zanotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost w wielu innych częściach tego regionu: we Włoszech (16,8% do 16 600 samochodów), w Portugalii (o 30,7% do 3 100 szt.), Hiszpanii (o 24,1% do 22 100 szt.), Szwecji (+10,9% do 15 100 szt.) i Irlandii (+25,1% do 7 900 szt.).

Warunki na rynkach Europy Wschodniej są coraz trudniejsze, ale ŠKODA zdołała utrzymać duże zainteresowanie Klientów także w tej części Europy, dostarczając im (wyłączając Rosję) 32 700 samochodów (w 2014: 34 700). To stosunkowo bardzo dobry wynik, pozwalający zwiększyć udział w rynku z 6,6% do 7,5%. W samym grudniu ŠKODA dostarczyła na tych rynkach (wyłączając Rosję) w sumie 2 700 aut, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w analogicznym czasie rok wcześniej (2 100 dostarczonych sztuk). W Rosji w 2015 roku dostarczono Klientom 55 000 samochodów (w 2014: 84 400), co wobec znaczącego skurczenia się całego rynku oznacza utrzymanie zainteresowania, a nawet jego delikatny wzrost (udział w rynku wzrósł z 3,6% do 3,7%). Równolegle, w innych krajach tego regionu ŠKODA notowała rekordowe wzrosty: o 23% w Rumunii do 9 000 samochodów, o 14,4% w Serbii do 5 900 samochodów, o 27,9% w Bułgarii do 2 600.

Jeszcze lepiej marka radziła sobie w Europie Środkowej: tu ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 14,8% do 172 100 dostaw (w 2014 roku było ich 149 900). Wzrósł przez to także udział ŠKODY w tym rynku: podniósł się z 20% do 20,9%. Na swoim rodzimym rynku marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik aż o 21,1% (skok z 70 200 do 85 000 samochodów). ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost także na Słowacji (o 11,3% do 18 300 egzemplarzy) i Słowenii (o 13,9% do 5 700 sztuk). Wzrost na poziomie niecałych trzech procent wobec roku 2014 pozwolił ŠKODZIE utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku w Polsce, któremu przewodzi z wynikiem 44 499 rejestracji w roku 2015.

Sprzedaż ŠKODY pozostaje na stabilnym poziomie także w Chinach. Wynik na tym największym rynku marki na świecie wzrósł wobec ubiegłego roku o 0,1%, z 281 400 do 281 700 samochodów. W grudniu ŠKODA dostarczyła chińskim Klientom 28 900 samochodów (w grudniu 2014: 30 800 sztuk). Z pozostałych części świata ŠKODA zanotowała znaczący rozwój w Izraelu (17 800 dostarczonych samochodów, wzrost o 17,4%) i Turcji (o rekordowe 58,4% do 22 200 egzemplarzy). Na rynku indyjskim swoje nowe samochody ŠKODY odebrało w tym czasie 15 800 Klientów (w 2014: 15 500).

Liczba samochodów dostarczonych Klientom w 2015 roku (według modelu, w jednostkach, wynik zaokrąglony, różnica wobec roku poprzedniego):

ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %),
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %),
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %),
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %),
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %),
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %),
ŠKODA Citigo (dostępna tylko w Europie: 40 200; -5,5 %).

Źródło: materiały prasowe Skoda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA