Kategorie

Najlepsze salony samochodowe w Polsce

Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Znamy najlepsze salony samochodowe w Polsce
Multisalon Ciesielczyk
Znamy już wyniki ogólnopolskiego badania, w którym tajemniczy klienci mierzyli jakość obsługi w salonach samochodowych w Polsce. Na 21 przebadanych marek, na podium znaleźli się dealerzy Kia, Toyota, Mazda, BMW oraz Opel. Top 3 w Polsce to BMW z Wrocławia, kielecka Toyota i Mazda z Warszawy.

Dni otwarte, wyprzedaże rocznika i inne promocje oraz oczywiście wysoka jakość obsługi ze strony rzetelnych i kompetentnych sprzedawców. Czy w polskich salonach samochodowych rzeczywiście można liczyć na życzliwą i fachową obsługę? Okazuje się, że nie zawsze. Niekomercyjne badanie mystery shopping, przeprowadzone w październiku 2015 r. przez firmę badawczą INTERNATIONAL SERVICE CHECK, wyłoniło najlepsze salony samochodowe w Polsce, odsłaniając jednocześnie największe błędy popełniane przez pracowników tej branży.

63 badania 21 marek w 1 miesiąc

W październiku 2015 r. tajemniczy klienci działający na zlecenie INTERNATIONAL SERVICE CHECK odwiedzili salony samochodowe 21 marek: Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen oraz Volvo. Łącznie przeprowadzili 63 wizyty, podczas których ocenie poddali zarówno prezentację zewnętrzną i wewnętrzną salonu, samochodów i personelu, jak i poziom obsługi zaoferowanej ze strony sprzedawców.

Tradycyjne paliwa wyczerpują się - czy wodór może je zastąpić?

Do przeprowadzenia badania zaangażowano przede wszystkim mężczyzn (73 proc.) oraz osoby w grupach wiekowych 25-35 lat (39,7 proc.) i 36-45 lat (39,7 proc.). Co piąty tajemniczy klient miał powyżej 46 lat, natomiast 1,6 proc. badających stanowiły osoby w wieku poniżej 25 lat.

Najlepsze salony samochodowe w Polsce

Ogólny średni wynik, jaki osiągnęły polskie salony samochodowe wyniósł 73,4 proc. Dobrze oceniony został wygląd salonu i prezentacja pracowników – 89,3 proc., natomiast gorsze noty przyznano w kategorii „obsługa klienta”. Kompetencje i życzliwość sprzedawców oceniono bowiem tylko na 70,2 proc. Niestety, co piąty klient nie poleciłby też innym osobom odwiedzonego salonu samochodowego.

Uzyskane noty mógł zaniżył fakt, że tylko 60 proc. klientów zostało powitanych po wejściu do salonu, a co trzeci musiał oczekiwać na zainteresowanie ze strony personelu. Tylko 33 proc. klientów uznało, że ich potrzeby zostały dobrze wybadane i rozpoznane. Zaledwie połowa sprzedawców zaproponowała w sposób spontaniczny skorzystanie z planu finansowania. Rzadko który wspominał o gwarancji czy serwisie posprzedażowym. Aktywność sprzedawców znacząco rosła dopiero przy omawianiu aspektów finansowych.

Wykres 1: Średni wynik dla wszystkich salonów z podziałem na kategorie i podkategorie

Podsumowując wyniki, najwyższe noty uzyskały marki: Kia (94,3 proc.), Toyota (92,9 proc.), Mazda (88,9 proc.), BMW (83,1 proc.) oraz Opel (82,6 proc.). To sprzedawcy z Kia wchodzili w najlepszą interakcję z klientem (94,4 proc.) i oferowali usługi dodatkowe. Okazali się też, podobnie jak pracownicy salonów Toyota i Peugeot, najbardziej aktywni (100 proc.). Z kolei to sprzedawcy Toyota wiedzieli, jak zakończyć wizytę, by zachęcić klienta do ponownego kontaktu (96,1 proc.), a pracownicy salonów Opel mieli świadomość, jak ważne są jazdy próbne (86,1 proc.) oraz dobra prezencja salonu, samochodów i pracowników (100 proc.).

Trend wzrostowy sprzedaży aut dostawczych utrzyma się

Reasumując noty przyznane poszczególnym salonom, najlepszymi w Polsce zostały ex aequo BMW z ul. Karkonoskiej we Wrocławiu i Toyota z Radomskiej w Kielcach (100 proc.). Drugie miejsce przypadło salonowi Mazda mieszczącemu się na al. Krakowskiej w Warszawie (98,9 proc.). Najgorszy salon, zajmujący ostatnie miejsce, otrzymał notę 49,3 proc.

Miejsce

Salon samochodowy

Wynik (%)

1

BMW - Wrocław, ul. Karkonoska 61

100

1

Toyota - Kielce, ul. Radomska 168

100

2

Mazda - Warszawa, al. Krakowska 169

98,9

3

Opel - Olsztyn, ul. Jagiellończyka 41 C

97,8

3

Kia - Łódź, Al. Śmigłego Rydza 1

97,8

3

Hyundai - Szczecin, ul. Gdańska 10E

97,8

3

Toyota - Łódź, ul. Brzezińska 24A

97,8

4

Suzuki - Poznań, ul. Opłotki 15

97,7

5

Seat - Wrocław, ul. Karkonoska 59a

95,6

Tabela: Najlepsze salony samochodowe w Polsce

Te salony prezentują się najlepiej

W pierwszej części badania, tj. kategorii „Salon samochodowy”, tajemniczy klienci oceniali w szczególności:

- wygląd na zewnątrz salonu (pod kątem czystości parkingu, prezentacji budynku oraz ekspozycji samochodów)

- wygląd wewnątrz (czystość i porządek na terenie salonu oraz ekspozycja samochodów wewnątrz)

- prezentację personelu (pod kątem schludnego wyglądu i ogólnej postawy)

Leasing - chętnie wykorzystywana przez firmy forma finansowania

W tej kategorii salony uzyskały ogólną notę 89,3 proc. Placówki w środku były zadbane (97 proc.), a samochody na wystawach – właściwie wyeksponowane, oznakowane i zachowane w czystości (90 proc.). Gorzej oceniono prezentację pracowników (87 proc.), w szczególności język ciała i nastawienie do klienta (81 proc.).

Najlepszy wynik w kategorii „Salon samochodowy” osiągnęła marka Opel (100 proc.). Tuż za nią znalazły się kolejno: Kia (97,6 proc.), Mazda i Peugeot (95,2 proc.) oraz Hyundai (92,9 proc.). Najsłabiej oceniony salon osiągnął wynik 73,8 proc.

Wykres 2: Wyniki kategorii „Salon samochodowy”

Obsługa klienta tylko na 70,2 proc. Dlaczego?

Drugą z przebadanych kategorii była „Obsługa klienta”, której ogólna jakość została oceniona na 70,2 proc. Tajemniczy klienci docenili zaangażowanie sprzedawców przy wyborze samochodu (75,9 proc.), choć byli zawiedzeni niskim poziomem interakcji (73,3 proc.) oraz brakiem propozycji w zakresie usług dodatkowych (61,5 proc.).

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Kulejąca interakcja z klientem

W podkategorii „Interakcja z klientem” pod uwagę wzięto powitanie, a także podejście sprzedawcy oraz umiejętności w zakresie rozpoznawania potrzeb klienta. Średni wynik na poziomie 73,3 proc. sygnalizuje, że w tym obszarze występują wymagające poprawy braki. Pierwszym z nich okazało się być powitanie – mimo że w ponad 95 proc. salonów pracownik był zauważalny zaraz po wejściu, to zaledwie w niespełna 57 proc. przypadków klient został wyraźnie i miło powitany.

Po wejściu do salonu nie zostałam przywitana, chociaż doradca spojrzał w moim kierunku”.

Po wejściu do salonu żaden z pracowników nie zwrócił na mnie uwagi. Nie spojrzał w moim kierunku, nie przywitał się”.

 „Przez około 10 minut nikt się mną nie zainteresował – dopiero po w/w czasie, młoda, o czarnych włosach pani, od niechcenia zapytała mnie czy może pomóc (zapytała mnie o to stojąc przy biurku, podczas gdy ja stałem około 10 metrów dalej przy samochodzie)”.

Oglądałem auta w salonie ok. 15 minut, specjalnie trzaskając drzwiami i nikt do mnie nie podszedł”.

W 90,5 proc. przypadków personel zaoferował pomoc klientowi, bez konieczności proszenia o nią. Nieco gorzej wypadło samo rozpoznanie potrzeb (wynik ogólny 70,1 proc.) – 30 proc. klientów uznało, że sprzedawca zadał za mało odpowiednich pytań, by móc dokładnie określić jego oczekiwania i preferencje.

Reklama

Sama rozmowa ze sprzedawcą była bardzo negatywna. Ogólnie obsługujący mnie sprzedawca zdawał się być wyraźnie niezainteresowany moją osobą jako klienta, który chce kupić samochód. Uzyskane informacje były zdawkowe. Wszystkie pytania dotyczące wybranego modelu musiałam zadawać ja [...] Uwaga poświęcona klientowi była zdecydowanie niedostateczna”.

Nie było badania moich potrzeb, żadnego zadawania pytań ze strony pracownicy. Zapytałem o jazdę próbną – nie było to możliwe od ręki (mimo, że przed salonem stał samochód do jazdy próbnej) – mogłem zostać umówiony na kolejny dzień”.

W podkategorii „Interakcja z klientem” najlepszy wynik osiągnęły salony: Kia (94,4 proc.), Mazda i Toyota (92,2 proc.) oraz Audi i BMW (87 proc.). Najgorszy wynik wyniósł 51,9 proc.

Wykres 3: Wyniki w podkategorii „Interakcja z klientem”

Sprzedawca mało aktywny

Drugą z badanych podkategorii była ocena zaprezentowanej przez pracownika oferty („Dostarczanie rozwiązań: samochód”). Wynik ogólny na poziomie 75,9 proc. nie jest zadowalający. Pokazuje bowiem, że nie każdy sprzedawany produkt zostaje odpowiednio przedstawiony i zarekomendowany.

Generalnie tajemniczy klienci dobrze ocenili przedstawienie ceny i oferty pisemnej (82,5 proc.), gorzej – prezentację produktu (72,5 proc.). W 80 proc. przypadków otrzymali informację na temat kosztów wybranego modelu wraz ze szczegółami oferty, co więcej - dość często działo się to spontanicznie ze strony pracownika. Niestety sama prezentacja produktu, poprzedzająca przedstawienie oferty cenowej, uzyskała znacznie niższy średni wynik (72,5 proc.).

Polecamy: Samochód w firmie – rok po zmianach (PDF)

W ponad 30 proc. przypadkach klient sam musiał prosić o zaprezentowanie samochodu, a w prawie 40 proc. wizyt personel nie zaproponował, aby klient do niego wsiadł. Z powyższych danych wynika więc, że konsument traktowany jest przez sprzedawcę z większą uwagę dopiero w momencie, gdy zbliża się do faktycznego zakupu.

Specjalista ds. sprzedaży nie był aktywny. Sam musiałem poprosić o otworzenie drzwi i bagażnika, zapytać o pakiety wyposażenia, plan zakupowy, ewentualne upusty. Sam zapytałem także o jazdę próbną”.

Nie zostałam poinformowana o dostępnych rodzajach silników w tym modelu. Jedyne o co mnie zapytał sprzedawca, to co ma być w środku - jakie wyposażenie”.

Specjalista ds. sprzedaży był mało aktywny, jedynie moje pytania wymuszały omówienie działania poszczególnych funkcji w wyposażeniu standardowym”.

Najlepszy wynik w podkategorii „Dostarczanie rozwiązań: samochód” osiągnęły firmy Kia, Toyota i Peugeot (100 proc.). Tuż za nimi znalazła się Mazda (94,4 proc.) oraz Ford (90,7 proc.). Najgorszy wynik wyniósł 37 proc.

Wykres 4: Wyniki w podkategorii „Dostarczanie rozwiązań: samochód”

Brak usług dodatkowych

W ramach oceny jakości obsługi tajemniczy klienci sprawdzili także, czy sprzedawcy oferują usługi dodatkowe, w szczególności serwisowe (konserwacja i gwarancja) oraz finansowe (oferta finansowania). Średni ogólny wynik podkategorii wyniósł 61,5 proc.

Prawie 3/4 doradców zapytało klienta o formę płatności, z jakiej zamierza skorzystać, choć tylko co drugi spontanicznie zaproponował ofertę finansowania. W 14,3 proc. przypadków klienci nie otrzymali takiej propozycji, nawet po wyrażeniu wyraźnej prośby. Mimo tego znacznie gorszy wynik osiągnięto w odniesieniu do kwestii serwisowych – (53,2 proc. w stosunku do 66 proc. dla usług finansowych). Niespełna 2/3 klientów zostało w sposób spontaniczny poinformowanych o przysługującej gwarancji na samochód, natomiast zaledwie 42,9 proc. uzyskało informację na temat serwisu posprzedażowego.

W tej podkategorii najlepszy wynik osiągnęły: Kia (100 proc.), Citroen (90,9 proc.), Toyota (88,9 proc.) oraz Mazda i BMW (81,8 proc.). Najgorzej oceniony salon uzyskał wynik 15,2 proc.!

Wykres 5: Wyniki w podkategorii „Dostarczanie rozwiązań: dodatkowe usługi”

Żegnam zamiast do zobaczenia

Pod koniec badania tajemniczy klienci zwrócili uwagę na te aspekty, od których zależy ewentualna, ponowna wizyta w salonie samochodowym. „Zakończenie wizyty” zostało ocenione na 67,6 proc. Klienci docenili starania sprzedawców do utrzymania relacji z kupującym (71,2 proc.), a 3/4 z nich zostało poproszonych o pozostawienie danych personalnych. 85 proc. pracowników wręczyło swoją wizytówkę, choć tylko 57,1 proc. zasugerowało ustalenie daty kolejnego spotkania w salonie czy kontaktu telefonicznego.

Niestety tylko 2/3 sprzedawców pochwaliło wybór dokonany przez klienta. Jeszcze mniej, bo nieco ponad połowa (55,6 proc.) zaproponowała bardzo istotny
w ostatecznym podjęciu decyzji aspekt: jazdę próbną. Co czwarty klient nie uzyskał jasnej i konkretnej informacji odnośnie terminu dostawy wybranego modelu.

Większość klientów została pożegnana w miły i uprzejmy sposób (96,8 proc.). Tylko co drugi klient został odprowadzony do wyjścia (49,2 proc.), co zacznie obniżyło ogólny wynik pożegnania (65,1 proc.), jak i całego zakończenia wizyty.

W podkategorii „Zakończenie wizyty” na szczycie uplasowały się: Toyota (96,1 proc.), Kia (92,2 proc.), BMW (86,3 proc.) oraz Mazda i Seat (82,4 proc.). Najgorszy wynik wyniósł 37,3 proc.

Wykres 6: Wyniki w podkategorii „Zakończenie wizyty”

Najgorzej oceniona jazda próbna

Ostatnim czynnikiem, który został wzięty pod uwagę przy kompleksowej ocenie każdego z salonów samochodowych, była jazda próbna. Ta podkategoria uzyskała najgorszy, ogólny wynik w całym badaniu - 44,7 proc.

Tylko w co drugim salonie samochodowym (47,6 proc.) klient mógł odbyć jazdę testową w dniu badania. W ponad 93 proc. przypadków samochód demonstracyjny był w idealnym stanie, a sam doradca ds. sprzedaży chętnie opowiadał o jego cechach i zaletach. Każdy tajemniczy klient, który odbył jazdę próbą, czuł się podczas niej komfortowo.

Auto prowadziło się nad wyraz dobrze. Szczególnie pozytywne wrażenie wywarła możliwość wyboru stylu jazdy […] Prowadzenie go było czystą przyjemnością”.

Jazda testowa przebiegła na wystarczającym odcinku, żeby ocenić właściwości jezdne auta. Byłem bardzo zadowolony”.

Nieco słabiej wypadł obszar związany z formalnościami przygotowującymi do jazdy próbnej. Ponad 15 proc. klientów nie otrzymało formularza do podpisu, co trzeci nie został poproszony o prawo jazdy w celu skserowania dokumentu.

W podkategorii „Jazda próbna” najlepsze wyniki osiągnęli: Opel (86,1 proc.), Toyota wraz z Mazdą i Seatem (66,7 proc.) oraz Suzuki (63,9 proc.). Marka, która wypadła najgorzej nie uzyskała żadnego punktu.

Wykres 7: Wyniki podkategorii „Jazda próbna”

Braki, które wymagają poprawy

Jak ujawniło badanie przeprowadzone przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK, w polskich salonach samochodowych występuje kilka braków, których poprawienie może zaowocować zwiększeniem liczby lojalnych, polecających klientów. Sam ogólny wynik, jaki uzyskały – 73,4 proc. – nie powinien zadowalać. Mimo że salony i ich pracownicy prezentują się dobrze (89,3 proc.), to obsługa klienta w wielu miejscach kuleje (70,2 proc.). Poprawy wymaga zarówno interakcja sprzedawców z klientem, w tym w szczególności kwestia powitania (tylko 57 proc. pozytywnych odpowiedzi) i rozpoznawania potrzeb konsumenta (70,1 proc.), jak i aktywność doradców w zakresie oferowania produktów dodatkowych (61,5 proc.). Dziwi też fakt, że wiele salonów nie oferuje jazd próbnych w dniu wizyty klienta (tylko 44,7 proc.), a sprzedawcy mało aktywnie namawiają do zakupu (65,1 proc.).

Oczywiście należy pamiętać, że badanie przeprowadzone przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK to jedynie zarys sytuacji, a dla uzyskania w pełni miarodajnych wyników, należałoby tego typu wizyty powtarzać cyklicznie, przez dłuższy okres czasu, w każdym z salonów danej marki.

O INTERNATIONAL SERVICE CHECK

INTERNATIONAL SERVICE CHECK to międzynarodowa firma badawcza z ponad 15-letnim doświadczeniem na rynku, członek MSPA (Mystery Shopping Providers Association). Specjalizuje się w organizacji i kompleksowej obsłudze badań tajemniczy klient. Centrala firmy mieści się w Bazylei (Szwajcaria), a polski oddział, od 2005 roku, w Warszawie. Dysponując w Polsce bazą blisko 40 tys. tajemniczych klientów, międzynarodowym doświadczeniem oraz własnym programem rozwoju, posiada zaplecze do tworzenia cyklicznych, bezpłatnych projektów prezentacyjnych we wszelkich gałęziach handlu i usług, a także poświęconych urzędom administracji publicznej. W przypadku projektów zamawianych cały schemat badania, scenariusz wizyty, kwestionariusz są ustalane w ścisłej współpracy z klientem. Firma oferuje pomoc i sugestie odnośnie obszarów, które mogą być zbadane, a także profesjonalną opiekę ze strony managera projektu odpowiedzialnego za dane zlecenie.

http://www.internationalservicecheck.com/pl

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    23 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.