REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najtańsze ubezpieczenia komunikacyjne dla młodych kierowców

młody kierowca Fot. Fotolia
młody kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Młodzi kierowcy traktowania są przez firmy ubezpieczeniowe jako grupa podwyższonego ryzyka. W stosunku do starszych kierowców mają zdecydowanie wyższe składki ubezpieczeniowe za samochód, a różnica potrafi sięgać nawet 500 procent! Są jednak towarzystwa, które oferują im tańsze polisy i to im przyjrzymy się dziś bliżej.

Kto najtaniej ubezpieczy młodego kierowcę?

Kierowcy o najniższym wieku bardzo często przyczyniają się do kolizji czy wypadków drogowych. Zgodnie z danymi Najwyższej Izby Kontroli, Polacy w wieku 20 lat - 29 lat, którzy stanowią zaledwie 15% całej populacji kraju, byli sprawcami 29% wszystkich wypadków (wynik z 2013 r.). Nadmierna pewność siebie i wiara we własne umiejętności sprawiają, że wszyscy młodzi właściciele samochodów muszą płacić wyższe składki. Różnica kosztów ubezpieczenia w stosunku do starszych i doświadczonych kierowców, może być nadspodziewanie duża.

REKLAMA

Zwyżki OC dla młodego kierowcy nawet 500 %!

Uzależnienie ceny polisy OC od wieku klienta można przeanalizować na konkretnym przykładzie. Prezentuje on sytuację dwóch kierowców, którzy posiadają ten sam samochód (patrz dodatkowe założenia pod tabelą). „Pierwszy z przykładowych kierowców ma bardzo małe doświadczenie (zobacz poniższe objaśnienia). Drugi wariant analizy dotyczy kierowcy posiadającego prawie dwudziestoletni staż „za kółkiem” i sporą zniżkę (-50%)” - wyjaśnia Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.  

Zobacz też: Najtańsze ubezpieczenia OC i AC: czerwiec 2015

REKLAMA

Wariant 1: dwudziestoletni klient zakładu ubezpieczeniowego posiada prawo jazdy od 14 marca 2014 r. Właściciel Skody Fabii studiuje, a swój samochód otrzymał od rodziców (w lipcu 2015 r.). Klient ubezpieczyciela jest kawalerem, nie ma dzieci i mieszka w Warszawie (kod pocztowy: 01-001). Początkujący kierowca wcześniej nie użytkował żadnego pojazdu.

Wariant 2: czterdziestoletni klient zakładu ubezpieczeniowego posiada prawo jazdy od 10 lipca 1996 r. Właściciel Skody Fabii (zakup auta w 2012 r.), jest pracownikiem administracji publicznej. Jego obecna polisa OC właśnie się kończy. Klient ubezpieczyciela jest żonaty, ma dwoje dzieci (13 lat, 10 lat) i mieszka w Warszawie (kod pocztowy: 01-001). Ubezpieczony kierowca wcześniej użytkował cztery samochody (najdłuższy okres użytkowania jednego auta to 8 lat). Do tej pory przykładowy klient firmy ubezpieczeniowej miał 18 rocznych polis. Bonus z aktualnego ubezpieczenia (w Allianz) to 50%. Ostatnia szkoda spowodowana przez kierowcę, miała miejsce 6 lat temu.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wykonaniu przykładowych kalkulacji okazuje się, że różnica wysokości składek ubezpieczeniowych jest bardzo duża. „Początkujący kierowca musi zapłacić nawet o 509% (2108 zł) więcej, niż osoba posiadająca duże doświadczenie za kierownicą (patrz poniższa tabela). Średnia różnica dla porównywanych firm wynosi 390% (1960 zł)” - mówi Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Nina Kuczyńska zwraca również uwagę, że średni koszt rocznego ubezpieczenia dla młodego kierowcy (wariant 1) wynosi aż 2463 zł. Analogiczny wynik w drugim wariancie analizy to 503 zł. Na szczęście, wśród porównywanych ubezpieczycieli można znaleźć firmy, które w wariancie 1 proponują składkę niższą od 2000 zł. Najniższy koszt polisy dla początkującego kierowcy, proponuje AXA Direct (1699 zł) oraz Liberty Ubezpieczenia (1799 zł). Największą kwotę za roczne ubezpieczenie (3294 zł) zainkasuje Uniqa. 

Ubezpieczenia OC: przykładowa zależność między doświadczeniem kierowcy i wysokością składki

Nazwa ubezpieczyciela

Roczna składka dla niedoświadczonego kierowcy (wariant 1)

Roczna składka dla doświadczonego kierowcy (wariant 2)

Różnica w wysokości rocznej składki (względem tańszego wariantu)

Kwotowa/Procentowa

AXA Direct

1699 zł

469 zł

1230 zł/262%

Generali Direct

2713 zł

496 zł

2217 zł/447%

Gothaer

2587 zł

517 zł

2070 zł/400%

Liberty Ubezpieczenia

1799 zł

471 zł

1328 zł/282%

Link4

2522 zł

414 zł

2108 zł/509%

MTU

2337 zł

493 zł

1844 zł/374%

Uniqa

3294 zł

659 zł

2635 zł/400%

You Can Drive (Ergo Hestia)

2751 zł

Oferta You Can Drive jest dostępna tylko dla młodych kierowców (do 30 lat).

-

Średnia dla analizowanych towarzystw

2 463 zł

503 zł

1960 zł/390%

*- Pozostałe założenia: ubezpieczane auto to niebieska Skoda Fabia hatchback 1.4 Active (5d) z 2006 r. Samochód został kupiony w polskim salonie Skody. Data jego pierwszej rejestracji to 15 styczeń 2007 r. Auto do tej pory nie miało uszkodzeń, a jego przebieg wynosi 108 000 km. Samochód posiadający fabryczny i sprawny immobilizer, zawsze jest parkowany w garażu indywidualnym (kod pocztowy: 01-001). Klient regularnie użytkuje samochód w kraju i nie wykorzystuje go na potrzeby działalności gospodarczej. Przewidywany przebieg auta to 12 500 km/rok. Ochrona ubezpieczeniowa będzie obowiązywała od 16 sierpnia 2015 r. Polisa zostanie zamówiona przez Internet i opłacona jednorazowym przelewem. Klient akceptuje domyślne warianty ochrony, które proponują mu ubezpieczyciele.                                                                                                                                                                                                                              

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych porównywarki Ubea.pl

Pierwszy samochód warto zarejestrować razem z rodzicem

REKLAMA

Składki polis zaprezentowane w powyższej tabeli, mogą spustoszyć kieszeń młodego kierowcy. Istnieją jednak pewne sposoby na obniżenie kosztów ubezpieczenia dla takiego klienta. Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl przypomina, że najbardziej popularnym rozwiązaniem jest rejestracja samochodu wspólnie z doświadczonym kierowcą (np. rodzicem). We wspomnianej sytuacji, ubezpieczyciel zwykle uwzględnia zniżki posiadane przez starszą osobę. Doświadczony kierowca musi się jednak liczyć z większym prawdopodobieństwem utraty zniżek za bezszkodową jazdę.

Część młodych właścicieli aut wybiera jeszcze inne rozwiązanie. Polega ono na wpisaniu tylko doświadczonego kierowcy w dowodzie rejestracyjnym samochodu. Mimo rejestracji auta na starszą osobę, ubezpieczyciele wymagają również podania informacji o innych użytkownikach (np. początkującym kierowcy). W związku z tym, składka nie będzie tak niska, jak w przypadku samochodu użytkowanego przez doświadczonego kierowcę. „Warto pamiętać o tym, że zatajenie współużytkowania pojazdu przez inne osoby, ma poważne konsekwencje po kolizji. W takiej sytuacji ubezpieczyciel może kwestionować całkowitą odpowiedzialność za wypadek spowodowany przez kierowcę, będącego nieujawnionym użytkownikiem pojazdu” - podsumowuje Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA