REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Taxi kontra przewóz osób - ostra konkurencja

Taxi, Fot. Fotolia
Taxi, Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Walka o klienta pomiędzy korporacjami taksówkarskimi a firmami oferującymi przewóz osób trwa w najlepsze. Co leży u jej podstaw?

Taksówkarze nie mają lekko

Rynek taksówkarski stale się rozwija i zmienia, jednak nie wszystkim się to podoba ze względu na coraz większą konkurencję. We Francji czy Niemczech walka o pasażera trwa w najlepsze. Jedni domagają się możliwości prowadzenia działalności bez żadnych regulacji, a drudzy wyeliminowania kierowców opierających swoją pracę na taxi-aplikacjach. W Polsce bój toczy się nie tylko pomiędzy korporacjami taksówkarskimi, a kierowcami jeżdżącymi w ramach firm posługujących się aplikacjami. Także na linii korporacje-przewóz osób sytuacja jest napięta.

REKLAMA

Aplikacje służące przewozowi osób

REKLAMA

Korporacje stawiające na telefoniczne centrale i klasyczne postoje mają coraz mniejsze szanse w starciu z firmami dostosowującymi się do obecnych czasów, w których używane są taxi-aplikacje przystosowane do popularnych obecnie smartfonów. Oferują one przejazdy tańsze nawet o połowę i dają możliwość wygodnego zamówienia taksówki poprzez aplikację zainstalowaną na telefonie. Podobną konkurencję stanowią przewozy osób, również oferujące znacznie niższe stawki za przejazdy. Warunki są porównywalne do tych w taksówkach, a kwota do zapłaty znacznie mniejsza.

To, co nie podoba się taksówkarzom to fakt, że i firmy przewozowe i te opierające swoją działalność na aplikacjach nie zatrudniają osób z licencją taksówkarską oraz to, że nie używają taksometrów. Taksówkarze uważają, że takie firmy stanowią dla nich nieuczciwą konkurencję i zabierają zarobek. Pomimo, że przewóz osób jest legalny w naszym kraju od 2012r., czyli od momentu wejścia w życie ustawy o zmianie w transporcie drogowym,  wciąż pojawiają się głosy, że to nielegalne źródło zarobku. Licencjonowani taksówkarze określają osoby trudniące się przewozem osób mianem „lewusów”, „cwaniaków” i „nielegalnych”.

Zobacz też: Kto może świadczyć usługi taxi?

REKLAMA

Branża taksówkarska, tak jak każda inna w obecnych czasach musi się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Skończyły się czasy, kiedy to taksówkarz wybierał pasażera. Teraz to klient ma głos decydujący i zazwyczaj wybiera tańsze usługi o takiej samej jakości oferujące np. przez przewóz osób. Wielu może się to nie podobać, jednak warto brać pod uwagę zdanie pasażerów i dostosowywać się do ich potrzeb. – komentuje Sławomir Jóźwiak, właściciel firmy przewozowej Night Drivers, która świadczy usługi taxi i przewozu osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomimo ciągłego narzekania taksówkarzy na małą liczbę pasażerów badania pokazują, że od 2004r. liczba osób korzystających z tego typu usług wzrosła o 30%. Najczęstszym powodem zamawiania kursu jest późny powrót do domu, przeważnie związany ze spotkaniem towarzyskim. Jednak aż 76% stanowią kursy odbywające się za dnia. W samej tylko Warszawie klienci wydają na taksówki 450 mln zł, a 16% pasażerów korzysta z usług taxi codziennie.

Związki zawodowe taksówkarzy walczą z według nich nielegalnym przewozem organizując protesty i prowadząc negocjacje z rządem o zaostrzeniu prawa dotyczącego przewozu osób. Jednak niektórzy taksówkarze biorą sprawy w swoje ręce. Organizują akcję naklejania na szyby i karoserie samochodów przewoźników naklejek z napisem „Uwaga! Brak licencji”, których nie da się łatwo usunąć. Ponadto by narazić firmy przewozowe na straty masowo zamawiają auta, z których nie mają najmniejszego zamiaru korzystać.

Niedawno pojawił się nowy, poselski projekt zmian w ustawie o transporcie drogowym. Jest szansa, że ureguluje ona ostatecznie wszystkie sporne kwestie i zakończy walkę trwającą kilka lat pomiędzy taksówkarzami, a przewoźnikami.

Źródło: materiały prasowe Night Drivers

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA