REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie

PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie.
PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo i amerykańska firma Greenbrier rozpoczną w Szczecinie wspólną produkcję wagonów towarowych. Spółka chce produkować 150 wagonów rocznie.

Grupa PKP Cargo i amerykańska firma Greenbrier, jeden z największych na świecie producentów taboru, rozpoczną w Szczecinie wspólną produkcję wagonów towarowych - poinformowała w komunikacie w czwartek PKP Cargo. Docelowo spółka chce produkować nawet 500 wagonów rocznie.

REKLAMA

Produkcja, przy której zatrudnienie znajdzie około 150 osób z PKP Cargo i z rynku pracy, ruszy w I kw. 2016 roku. PKP Cargo zainwestuje w uruchomienie linii produkcyjnej blisko 11,5 mln zł. Docelowo spółka chce produkować nawet 500 wagonów rocznie.

Zobacz też: Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

REKLAMA

PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica podpisały 1 lipca list intencyjny w spawie uruchomienia produkcji wagonów. jak informuje PKP Cargo w ramach tej współpracy Greenbrier dostarczy niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli, jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej. Po stronie PKP Cargotabor, spółki z grupy PKP Cargo, będzie m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego.

"Warta ponad 10 mln zł inwestycja oznacza produkcję tysięcy wagonów w ciągu najbliższych lat, a w dalszej perspektywie możliwość zwiększania liczby wytwarzanych wagonów oraz zatrudniania dodatkowych pracowników ze Szczecina i okolic" – powiedział cytowany w komunikacie prezes zarządu PKP Cargo Adam Purwin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia produkcyjna zostanie zbudowana w należącym do PKP Cargotabor Zakładzie Napraw Taboru w Szczecinie. Dysponuje on odpowiednimi warunkami lokalowymi i zapleczem technicznym. Docelowo będzie tam powstawać około 500 wagonów rocznie. W pierwszej fazie projektu - jak wskazano w komunikacie - produkowane będą tzw. węglarki, czyli wagony do przewozu towarów masowych, a po osiągnięciu zakładanych mocy produkcyjnych, także inne typy wagonów.

"Uruchomienie produkcji wagonów wewnątrz Grupy PKP Cargo pozwoli zaspokoić nasze zapotrzebowanie, przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału posiadanego zaplecza warsztatowego. Dzięki współpracy z światowej klasy producentem taboru, uzyskamy dostęp do najnowocześniejszych technologii produkcji wagonów. To kolejny krok, po konsolidacji działalności i wprowadzeniu nowoczesnych metod zarządzania, w rozwoju PKP Cargotabor" – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych, Wojciech Derda.

Zobacz też: LOT chce za 5 lat przewozić 10 mln. pasażerów

Prototypowa węglarka ma zjechać z linii produkcyjnej jeszcze w tym roku, później ma ruszyć produkcja seryjna - powiedział dziennikarzom w Szczecinie Derda. Ten typ węglarki będzie nowocześniejszym wagonem, od tych, które dziś wykorzystuje przewoźnik - będzie lżejszy, krótszy, umożliwi tzw. "wyższy załadunek" i przewiezie więcej towaru.

"Skład pociągu będzie można złożyć z większej liczby wagonów, co obniży koszty przewozu grupy PKP CARGO" - dodał Derda.

Innym typem wagonów, które mogą powstawać w Szczecinie są wagony intermodalne służące do przewozu kontenerów.

REKLAMA

"Myślimy o własnych platformach intermodalnych" - powiedział Derda. "Aktualnie rynek przewozów intermodalnych jest najszybciej rosnącym segmentem w grupie cargo. Dziś rośnie on dwucyfrowo i tam na pewno jest przyszłość naszej firmy" - ocenił Derda. Zaraz po węglarkach, platformy intermodalne są pierwszym typem wagonów, o których myśli firma - dodał.

Spółka PKP Cargo powstała w 2014 r., z połączenia spółek taborowych w Grupie PKP Cargo. W wyniku konsolidacji działalności, utworzono sieć 15 oddziałów, wyspecjalizowanych w konkretnych czynnościach, związanych z przeglądami okresowymi wagonów, lokomotyw i naprawami bieżącymi. Wprowadzono także nowoczesne metody zarządzania, które podniosły efektywność działania w poszczególnych lokalizacjach. Obecnie w PKP Cargotabor pracuje ponad 2,5 tys. osób.

PKP Cargo posiada ponad 61,5 tys. wagonów towarowych. Wiek większości z nich przekracza 25 lat. Pod koniec 2013 r. PKP Cargo zakupiło 330 nowoczesnych wagonów do przewozu kontenerów. Spółka modernizuje też posiadane lokomotywy spalinowe, a w 2015 r. rozpisała przetarg o wartości około 400 mln złotych na zakup 20 lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 r. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA