REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S wyróżnione jako przyjazne środowisku

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S, fot. Goodyear
Media

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja opon na pewno nie sprzyja środowisku naturalnemu. Cieszy zatem fakt, że koncerny oponiarskie zaczynają tworzyć opony w sposób bardziej ekologiczny. Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S są tego świetnym przykładem. Ich zalet jest jednak więcej.

Ekologiczne opony do aut ciężarowych

Opony ciężarowe Goodyear FUELMAX S otrzymały nagrodę „Zielony Produkt 2015” podczas piątej gali Luksemburskich Nagród dla Zielonego Biznesu. Wydarzenie było częścią Luksemburskiego Szczytu Zielonego Biznesu, w którym wzięło udział 500 szefów firm i decydentów, a także Sekretarz Stanu ds. zrównoważonego rozwoju i infrastruktury Camille Gira. To już trzecie tego typu wyróżnienie dla Goodyeara w ostatnich 5 latach.

REKLAMA

Zalety opon Goodyear FUELMAX S

REKLAMA

Panel sędziowski Luksemburskich Nagród docenił technologię IntelliMax Groove, którą Goodyear zastosował w oponach FUELMAX S, i uznał ją za przełom w branży oponiarskiej. O tak wysokiej ocenie zdecydowały przede wszystkim dwa czynniki. Po pierwsze, powszechne wykorzystanie tego rozwiązania może w istotny sposób zmniejszyć zużycie surowców w procesie wytwarzania opon ciężarowych, co oznacza korzyści dla środowiska naturalnego. Po drugie, IntelliMax Groove pozwoli na produkcję opon umożliwiających znaczne oszczędności paliwa, a to z kolei przełoży się na realne oszczędności dla flot.

„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z nagrody «Zielony Produkt» za naszą technologię IntelliMax Groove. Nie od dziś angażujemy się w rozwijanie innowacyjnych technologii, usług i rozwiązań, które zmniejszają wpływ transportu drogowego na środowisko, a jednocześnie pomagają flotom obniżać koszty operacyjne. Luksemburskie wyróżnienie to dowód, że jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon dla pojazdów ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Luksemburskie Nagrody dla Zielonego Biznesu przyznawane są za najlepsze praktyki i rozwiązania rynkowe. Produkty podlegają ocenie w kilku kategoriach: innowacje, strategia, procesy, zielone produkty i usługi.

Zobacz też: Trwałe opony Goodyear do aut ciężarowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goodyear wcześniej dwukrotnie zdobył Luksemburską Nagrodę dla Zielonego Produktu. W 2014 roku firma otrzymała to wyróżnienie za opony Goodyear EfficientGrip Performance, a w 2012 roku za linię opon Marathon dla pojazdów ciężarowych i ich istotny wkład w obniżanie emisji dwutlenku węgla. Ponadto koncern został też dwukrotnie uhonorowany w kategorii Zielona Innowacjaw 2013 za technologię AMT (Air Maintenance Technology), czyli wbudowany system utrzymujący ciśnienie powietrza w oponie bez zewnętrznej interwencji, a w 2011 roku za przyjazną środowisku naturalnemu oponę do samochodów osobowych Goodyear EfficientGrip. Tegoroczna nagroda to zatem dopełnienie tradycji, w której Goodyear zdobywa to prestiżowe wyróżnienie co roku już od 4 lat.

Technologia IntelliMax Groove jest stosowana w efektywnych paliwowo oponach Goodyear FUELMAX S na oś kierowaną i pomaga optymalizować opór toczenia. Specjalna technika produkcji umożliwia wprowadzenie „ukrytej” rzeźby bieżnika, co znacznie wydłuża żywotność opony. Jak to wygląda w praktyce? W pierwszym etapie użytkowania eksponowany jest pierwotny wzór bieżnika, zawierający trzy żebra, które umożliwiają optymalizację osiągów i minimalizację oporów toczenia. W miarę zbliżania się zużycia opony do poziomu 50%, pojawiają się kolejne rowki, tym samym w połowie okresu eksploatacji opona posiada aż sześć żeber. Co ciekawe przy zużyciu około 75% nadal pozostają jeszcze cztery żebra, by zapewnić przyczepność na mokrej nawierzchni do samego końca eksploatacji opony.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA