REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega sukces Międzynarodowych Targów Poznańskich?

targi motoryzacyjne fot. Mototarget
targi motoryzacyjne fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Premiera nowego Volkswagena Caddy to jedno z ważniejszych wydarzeń w branży logistycznej i flotowej. Nie bez przyczyny na jej miejsce wybrano Międzynarodowe Targi Poznańskie. Co decyduje o ich pozycji i randze na arenie zarówno krajowej, jak i narodowej?

Międzynarodowe Targi Poznańskie: prestiż i ranga w Europie

Międzynarodowe Targi Poznańskie wyrosły na europejskiego lidera. To dziś największy w regionie organizator różnego rodzaju imprez wystawienniczych, kongresów i konferencji. Potwierdza to decyzja Volkswagena, który swój najnowszy model – Caddy czwartej generacji – zaprezentuje dziś, właśnie na terenie MTP.

REKLAMA

Targi poznańskie są największym organizatorem wystaw, targów oraz eventów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wyprzedziły Brno i Budapeszt. Organizują 90 cyklicznych imprez targowych. W rynku polskim mają 55 proc. udziału.  

REKLAMA

– Międzynarodowe Targi Poznańskie zmieniły się pod względem swojej działalności – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. – Poza organizacją targów jesteśmy największym w Polsce centrum kongresowym: 2200 kongresów i konferencji rocznie, włącznie z bardzo dużymi konferencjami związanymi np. z szeroko pojętą branżą medyczną czy motoryzacyjną. Ewenementem jest światowa premiera Volkswagena Caddy. Cały świat przyjeżdża do Poznania na teren Targów Poznańskich, by podziwiać nowy model tego samochodu.

Największe i najbardziej znane imprezy targowe organizowane w Poznaniu dla odbiorców profesjonalnych to m.in. Budma, Targi Mebli czy Polagra Food. Pojawia się też coraz więcej wydarzeń kierowanych do nieco węższych grup pasjonatów, jak np. Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych czy Targi Myślistwa i Strzelectwa Sportowego, które odbędą się w dniach 6-8 lutego.

To również Rybomania czy Cavaliada, gdzie prezentujemy wszystko, co jest związane z końmi i jeździectwem. Na każdej takiej imprezie bywa ponad 50 tys. osób. Targi motoryzacyjne gromadzą blisko 120 tys. osób, to ewenement w Polsce – podkreśla Tomasz Kobierski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzisiaj Targi Poznańskie mają w swoim portfelu 90 imprez targowych. Większość z nich jest w Poznaniu, ale niektóre z nich odbywają się w Lublinie, na Śląsku, w Katowicach czy Warszawie.

Na targach około 20 proc. wystawców pochodzi z zagranicy. Chiny, Niemcy i Włochy to dziś najsilniejsi partnerzy MTP, najsilniej reprezentowani podczas polskich imprez. Przybywa też zwiedzających z zagranicy.

W przypadku targów kontraktacyjnych, w przypadku branż, w których Polska jest rzeczywiście dużym producentem, nawet do 40 proc. zwiedzających pochodzi z zagranicy – wyjaśnia wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. – W przypadku eventów zabawowych większość stanowią polscy zwiedzający, chociaż coraz częściej przyjeżdżają także Niemcy. Odległość między Poznaniem i Berlinem jest tak niewielka, że jeżeli mamy dobrą ofertę, to pojawi się wielu odwiedzających z Niemiec.

MTP angażuje się również w promocję polskich produktów i branż poza granicami kraju.

REKLAMA

Współpracujemy blisko z izbami, ze stowarzyszeniami czy podmiotami publicznymi. Prowadzimy program promocji branży meblarskiej, odzieżowej, polskich gier wideo, promowaliśmy je Polskę w Kanadzie, Brazylii, Turcji czy Kazachstanie – wymienia Kobierski.

Imprezy targowe mają z punktu widzenia wystawców jeden główny cel – pozyskać nowych klientów, zainteresować ich danym produktem czy usługą. Różni je, w zależności od tematyki, charakter oraz strategia osiągania sukcesu.

W przypadku targów dóbr konsumpcyjnych, kontrakty są podpisywane podczas targów – opowiada Tomasz Kobierski. – W przypadku dóbr inwestycyjnych, gdzie są maszyny, które są robione indywidualnie dla każdego zakładu, na targach ma miejsce pierwszy kontakt, a domkniecie kontraktów następuje poza targami. Druga grupa targów to targi zabawowe w formule do finalnego konsumenta, gdzie nasi zwiedzający dobrze się bawią. Mają mnóstwo atrakcji w postaci wystaw, zawodów sportowych czy konkurencji, w których mogą uczestniczyć.

Jak podkreśla, oferta targów musi być na najwyższym poziomie, żeby zapewnić tłumy zwiedzających. Tym bardziej że konkurencją jest internet, choć zdaniem  Kobierskiego w ostatnim czasie nie jest ona tak silna.

Internet jest uzupełnieniem, targi żyją po targach przez 365 dni dzięki sieci i portalom społecznościowym. Ludzie lubią się spotykać, a pokazywanie się na targach buduje wiarygodność firm. Zwiedzający stają się jednak bardziej wymagający. Jeżeli już zdecydują się wyjść z biura i udać się w podróż, to rzeczywiście wydarzenia, w których będzie brał udział, powinny być na światowym poziomie, z atrakcjami, muszą pokazywać nowości, trendy i mówić o przyszłości. Takie są dzisiaj nowoczesne targi – mówi Tomasz Kobierski.

Źródło: materiały prasowe Newseria.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA