REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki sprzedaży aut koncernu PSA Peugeot Citroën w 2014 orku lepsze o 4,3 %!

Peugeot 308 SW 2014
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W 2014 roku koncern PSA zanotował ponad 4 procentowy wzrost sprzedaży. Oto wyniki jakie PSA uzyskał w poszczególnych rejonach świata.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 2014 w Europie

Poprawa wyników Grupy w sytuacji wzrostu na ciągle niepewnym rynku

REKLAMA

  • Sprzedaż Grupy w Europie osiągnęła poziom 1 761 000 samochodów, co oznacza wzrost o +8,1% w porównaniu do 2013 r. Jest to efekt sukcesu modelu PEUGEOT 308, wybranego samochodem roku 2014, który sprzedał się w ilości 56 900 sztuk, oraz doskonałych wyników sprzedaży modelu CITROEN C4 Cactus.
  • Sprzedaż PEUGEOT wzrosła o 6,2% do 952 000 sztuk. Nowoczesne modele i spójna gama w połączeniu z wysokiej jakości obsługą wpłynęły na zwiększenie atrakcyjności marki i dzięki zastosowaniu zasady net pricing przez sieć sprzedaży zapewniły zdecydowany i rentowny wzrost. Doskonałym wskaźnikiem poprawy sytuacji jest wzrost sprzedaży dla klientów indywidualnych o 0,3 punktu.
  • CITROËN, rozwijający sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach wzrostu, osiągnął wzrost sprzedaży o 7,2%, a więc większy niż rynek. W efekcie sprzedał 689 000 samochodów i zwiększył swój udział w najważniejszych rynkach (we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech). Dynamika ta jest owocem udanej ofensywy produktowej,  zwłaszcza Nowego C4 Picasso, lidera w segmencie minivanów w Europie (120 000 sztuk w 2014 r.) oraz sukcesu 3 ubiegłorocznych debiutów rynkowych: Nowego Jumpera w kwietniu (31 000 sprzedanych samochodów), Nowego C1 (41 000 sztuk) i C4 Cactusa (42 000 sztuk) w czerwcu.

  • Marka DS sprzedała 85 900 samochodów, głównie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, sprzyjających długotrwałemu utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej modeli. Obecnie posiada 61 dedykowanych punktów sprzedaży (58 z nich to tzw. Salony DS, a3  -DS STORE). Rok 2014 zwraca również uwagę mocną ofertą nowych rozwiązań technologicznych, a zwłaszcza 6 nowych silników oraz nowych świateł Xenon Full Led.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 2014 w Chinach i Azji

Nowe rekordy sprzedaży w Chinach wszystkich trzech marek PEUGEOT, CITROEN i DS - Chiny stają się największym rynkiem zbytu Grupy

  • Rynek chiński ponownie odnotował znaczący wzrost o 11,5%. Tutejsza sprzedaż Grupy osiągnęła poziom 734 000 samochodów, dzięki czemu udział w runku wzrósł do poziomu 4,4% - w stosunku do 3,6% w 2013 r.
  • Marka PEUGEOT sprzedała w Chinach 386 565 samochodów, co oznacza kolejny rekordowy rok. Jej sprzedaż wzrosła o 43,1% - jest to największy wzrost wśród 20 najmocniejszych marek na rynku. Modele PEUGEOT 3008 i 2008 w pełni wykorzystały boom w segmencie SUV-ów. Stanowią obecnie jedną trzecią sprzedaży Dongfeng PEUGEOT. Nowy PEUGEOT 408 odnotował szybki i udany debiut w segmencie C (52% chińskiego rynku samochodów osobowych). W ciągu czterech miesięcy sprzedano 30 943 sztuki tego modelu. Marka rozwinęła również swoją sieć - w 2014 roku pojawiło się 100 nowych dilerów.
  • Również CITROËN odnotował wyższy wzrost niż rynek (o 14,3%), ustanawiając nowy rekord dzięki 320 tysiącom sprzedanych samochodów. Obecnie ponad 25% samochodów marki CITROËN sprzedawanych jest w Chinach, które stały się jej największym rynkiem zbytu (wyprzedzając Francję). Wyniki te napędza sukces ostatnio wprowadzonych modeli: Nowego CITROËN C-Elysée, bestsellera Dongfeng CITROËN (ponad 100 000 sprzedanych samochodów w 2014 r.) i CITROËN C4-L, który w sumie sprzedał się w ubiegłym roku w ilości 66 000 sztuk. Gamę wzmocniło również wprowadzenie nowego modelu - SUV-a C3-XR - w grudniu ubiegłego roku. Do wyników tych przyczynia się również stale rozbudowywana i ciesząca się doskonałą opinią sieć sprzedaży Dongfeng CITROËN,  zajmująca pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power 2014 SSI (pod względem poziomu zadowolenia klientów).
  • Dzięki ofercie premium obejmującej produkowane w Shenzhen modele DS 5, DS 5LS i DS 6 -, wprowadzone na rynek w przeciągu zaledwie 1 roku - sprzedaż DS w Chinach dynamicznie się rozwija (26 000 samochodów). Równolegle marka aktywnie rozwija swoją własną sieć dystrybucji. Obecnie posiada 80 DS STORE w 60 najważniejszych miastach Chin. Chiny reprezentują w dniu dzisiejszym 22% światowej sprzedaży Marki w stosunku do 2% w 2013 r.

Sprzedaż aut marki Peugeot Citroen w 201: regiony Eurazji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu & Afryki i Azji-Pacyfiku

W pozostałych regionach świata sytuacja na rynku w 2014 r. była trudna (recesja na rynku samochodowym, niekorzystne kursy wymiany). Grupa PSA Peugeot Citroën położyła nacisk na rentowność i przyjęła rygorystyczną politykę cenową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • W Eurazji  nacisk został położony na lokalną produkcję PEUGEOT 408 i sedana CITROEN C4, które osiągnęły 8% udziału w swoim segmencie w Rosji, sprzedając się w ilości odpowiednio 6 500 i 9 000 sztuk.
  • W Ameryce Łacińskiej, znajdującej się w trudnej sytuacji gospodarczej, sprzedaż Grupy wyniosła 200 000 sztuk. Grupa umocniła swoją pozycję w Argentynie, zdobywając 15,1% udziału w tamtejszym rynku. Widać efekty wprowadzenia na rynek nowych modeli: PEUGEOT 208 (49 000 sprzedanych samochodów) i CITROEN C4 Lounge (ponad 13 000 sztuk). Dobrze sobie radzi CITROËN C3, który sprzedał się w ilości 35 300 sztuk.
  • W strefie Bliskiego Wschodu & Afryki, priorytetem była poprawa rentowności pomimo niekorzystnego kursu wymiany. Grupa utrzymała mocną pozycję w wielu krajach. Jest liderem w Tunezji i departamentach zamorskich Francji i numerem 2 w Maroku. Marka PEUGEOT jest również numerem 2 w Algierii. Jej sprzedaż silnie wzrasta w Egipcie, gdzie sprzedano o 77% samochodów więcej.

Liderami w 2014 r. są nadal PEUGEOT 301 i CITROEN C-Elysée, które sprzedały się odpowiednio w ilości 30 400 i 14 800 sztuk. Flagowe modele PEUGEOT 2008 i 308 zostały wprowadzone w ciągu roku (odpowiednio 8 400 i 7 400 sprzedanych samochodów). Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych wzrosła w stosunku do 2013 r.

  • W regionie Indii-Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się wraz z niedawnymi debiutami rynkowymi modeli PEUGEOT 2008 (1000 zamówionych samochodów w ciągu 3 miesięcy) i 308 (3 200 sprzedanych samochodów) oraz  CITROEN C4 Picasso (1450 sprzedanych samochodów).

A oto wypowiedzi dyrektorów poszczególnych marek na temat wyników handlowych:

REKLAMA

Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT: „Rok 2014 był dla marki PEUGEOT rokiem sukcesów handlowych wraz ze wzrostem naszej ogólnoświatowej sprzedaży o 5,4% i doskonałymi wynikami na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 43%. Sukcesem było również globalne wprowadzenie gamy „ósemek”, o czym świadczy duży popyt na model 308 oraz crossovery 2008 i 3008, co pozwala nam ufnie spoglądać na  rok 2015”.

Linda Jackson, Dyrektor Generalny CITROËN:Rok 2014 był dla marki CITROËN bardzo dynamicznym rokiem: podwójny tytuł mistrza świata w WTCC, wzrost sprzedaży o 4%, wprowadzenie czterech nowych modeli symbolizujących odnowę Marki. CITROËN oznacza bardziej niż kiedykolwiek kreatywność i technologie w służbie komfortu”.

Yves Bonnefont, Dyrektor Generalny DS:W czerwcu 2014 r. potwierdziliśmy, że naszą ambicją jest stworzenie ogólnoświatowej marki premium dzięki długoterminowej strategii opartej na wzbogacaniu naszej gamy i stopniowym jej wprowadzaniu na całym świecie. Rok 2014 był także rokiem szybkiego wzrostu sprzedaży marki DS w Chinach, gdzie wprowadziliśmy z powodzeniem dwa nowe modele”.

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi
Kamil Fraszkiewicz
Citroen C4 Cactus 1.2 16V 82 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 5008 1.6 HDi facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA