reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż samochodów online: Renault ma pomysł!

Sprzedaż samochodów online: Renault ma pomysł!

Sprzedaż samochodów online będzie odgrywać coraz większą rolę. Jak przygotowują się do niej producenci? Przykład podało Renault.

Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większą rolę

W ubiegłym roku 74 proc. klientów w Polsce wykorzystywało sieć przed zakupem do poszukiwania informacji na temat produktów będących przedmiotem ich zainteresowania, a 42 proc. wspomagało się informacjami już w trakcie zakupów. W ciągu najbliższych lat ponad 25 proc. przyszłych klientów może kupować online. Już teraz największy serwis w Europie „carwow”, zajmujący się sprzedażą samochodów online, ma na rynku brytyjskim udział w segmencie klienta indywidualnego na poziomie blisko 11,5 proc.

Branża motoryzacyjna musi być otwarta na zmiany, a zwłaszcza na cyfryzację. Stało się to szczególnie ważne w obecnym czasie, gdy wszyscy starają się ograniczyć fizyczny kontakt z innymi, ale ten proces rozpoczął się już wcześniej. Klienci, przyzwyczajeni do kupowania i załatwiania wielu spraw online, chcą w jak największym zakresie mieć możliwość korzystania z internetowych narzędzi – mówi Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Sprzedaż samochodów online - model Renault jest wszechstronny!

Usługi, z których klient może skorzystać na stronach Renault i Dacii:

  • Wyszukiwarka umożliwia wybranie dowolnego salonu i rozpoczęcie czatu z doradcą handlowym. Większość klientów bardzo wysoko ocenia ten rodzaj kontaktu w kategoriach dostępności i kompetencji doradcy.
  • Czat wideo pozwala odbyć wirtualny spacer po salonie i obejrzeć konkretny model auta. W listopadzie aż 38% klientów rozpoczynających czat on-line zdecydowało się na przejście do wideoczatu.
  • W ramach ofert „Auta dostępne od ręki” można obejrzeć samochód, sprawdzić jego wyposażenie i przeprowadzić symulację finansowania. Auto może zostać sprowadzone do salonu preferowanego przez klienta.
  • „365 dni testów Renault” to akcja, w ramach której klient może umówić się na samodzielne 24-godzinne jazdy testowe.
  • Moduł „wyceń swój samochód” pozwala poznać szacunkową wartość posiadanego auta online i wybrać nowy model z gamy Renault, jeśli decydujemy się na wymianę samochodu.
  • Dzięki internetowej platformie NEST klient może szybko i wygodnie skonfigurować wybraną wersję oraz opcje wyposażenia, a następnie otrzymać kompletną ofertę wraz z finansowaniem, umówić się na jazdę próbną czy otrzymać on-line umowę na nowe auto. Po dokonaniu transakcji wystarczy już tylko odebrać auto z salonu.
  • Renault E-TECH Drive zapewnia wyjątkowe doświadczenie jazd testowych samochodami hybrydowymi Renault połączone z doświadczeniem cyfrowym. Na jazdy można zapisać się online, a po ich odbyciu sprawdzić swoje wyniki – również przez Internet - i otrzymać spersonalizowaną kalkulację oszczędności. Renault jest jedyną marką, która obecnie oferuje taką możliwość.
  • W serwisach Renault już teraz można bez wychodzenia z domu umówić się na wizytę w warsztacie i poznać wycenę przeglądu lub prac serwisowych, zamówić akcesoria bez montażu czy zrealizować zamówienie za pomocą płatności online. W ramach kampanii „Nowa Serwisowa Oferta” Renault odnotowało ponad 1500 operacji serwisowych. Najlepiej sprzedającymi się online produktami i usługami marek Renault i Dacia były przeglądy, koła i opony oraz akcesoria.

Źródło: Materiały prasowe Renault

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Michał Stępień

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama