reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Koronawirus: jak sprzedać auto używane?

Koronawirus: jak sprzedać auto używane?

Epidemia ma ogromny wpływ na rynek samochodów. Ogranicza nie tylko zbyt aut pochodzących z salonów, ale i z drugiej ręki. Czy jest jednak sposób na skuteczną sprzedaż samochodu używanego w czasie koronawirusa?

Znalezienie kupca na samochód używany nie jest łatwe - szczególnie na tak zapchanym rynku jak polska. Teraz pomocną dłoń do kierowców postanowił wyciągnąć... Yanosik. Stworzył bowiem usługę Autoplac, w której kierowcy mogą wystawiać darmowe ogłoszenia dotyczące sprzedaży pojazdów.

Z projektem darmowych ogłoszeń wystartowaliśmy 14 kwietnia. Po tygodniu mieliśmy już za sobą pierwsze sprzedane auta z poziomu naszej platformy. Wielu użytkowników prosi nas o rady jak skutecznie sprzedać auto w czasie ograniczonego kontaktu z drugą osobą. Postanowiliśmy zebrać nasze pomysły, by ułatwić proces kupna - sprzedaży. W obecnej sytuacji kluczem do sukcesu jest odnalezienie się w nowej rzeczywistości i korzystanie z wielu dostępnych rozwiązań, które docierają z przekazem do ewentualnego kupca oraz ułatwiają cały proces – twierdzi Julia Rachwalska, Yanosik Autoplac.

Jak zatem zostać skutecznym sprzedawcą samochodów używanych w czasie koronawirusa? Odpowiedź na to pytanie zdaniem specjalistów Yanosika zamyka się w sześciu punktach.

1. Bądź online!

Wrzucaj ogłoszenia do sieci. Wtedy najwięcej osób z całej Polski dowie się o tym, że taki egzemplarz trafił właśnie na sprzedaż. To o tyle ważne, że w czasie koronawirusa dużo osób przebywa w domu, a siedząc w domu wertują portale z ogłoszeniami. Poza tym bądź dostępny - kupujący często mają pytania i chcieliby uzyskać odpowiedź dość szybko. To czasami ma ogromny wpływ na decyzję dotyczącą np. obejrzenia pojazdu.

2. Szczegółowo opisz samochód

Zasada jest prosta. Im więcej informacji zawrzesz w ogłoszeniu, tym mniej telefonów odbierzesz. Pomijając dane techniczne, w ogłoszeniach szczególnie należy pamiętać o takich parametrach jak numer VIN, data i zakończenie przeglądu technicznego oraz OC czy też przebieg samochodu.

3. Stawiaj na innowacje!

Nie zamykaj się w starych schematach. Klient będzie chciał zobaczyć auto podczas wideokonferencji? Daj mu taką możliwość. Dla ciebie to żadna trudność. A taki ukłon w stronę kupującego może zadecydować o szybkiej sprzedaży.

4. Jeżeli trzeba, dojedź do klienta

Trudne czasy oznaczają, że sprzedający powinien skupić się na kupującym. Przykład? W razie potrzeby warto podjechać np. do osoby zainteresowanej w celu przeprowadzenia jazdy testowej. Oczywiście to nie oznacza wycieczki na kilkadziesiąt kilometrów. Bardziej mowa o scenariuszu, w którym kupujący mieszka w tym samym mieście.

5. Zadbaj o czystość

W dobie koronawirusa dezynfekcja i czystość nabrały szczególnego znaczenia. Dlatego niezwykle ważne jest to, aby np. przed jazdą testową zdezynfekować podstawowe powierzchnie w aucie. Najprostszym i jednocześnie najskuteczniejszym sposobem jest przetarcie najczęściej dotykanych miejsc w aucie preparatem do dezynfekcji, roztworem alkoholu etylowego (62-70 proc.) lub roztworem wody utlenionej (0,5 proc.).

Źródło: Materiały prasowe Neptis.pl

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Valeria Jeleńska

specjalistka z zakresu prawa korporacyjnego, prawa pracy, prawa migracyjnego (prawo polskie, rosyjskie, białoruskie)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama