| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Co Polacy sądzą o markach samochodowych? EFL to wie!

Co Polacy sądzą o markach samochodowych? EFL to wie!

Europejski Fundusz Leasingowy postanowił sprawdzić co Polacy sądzą o markach samochodowych. Czy popularne stereotypy znajdują odzwierciedlenie w prawdziwym życiu? Sprawdźmy.

Ankieterzy wysłani do kierowców przez Europejski Fundusz leasingowy pytali o takie cechy jak: niezawodność, bezpieczeństwo, elegancja, komfort, szybka jazda, wysokie koszty eksploatacji, nowoczesność, rodzina czy idealne auto służbowe. Jakie padały odpowiedzi. To przedstawia grafika poniżej. Lista w części dość dobrze wpisuje się w rynkowe stereotypy. W końcu Volvo od zawsze kojarzy się z bezpieczeństwem, Toyota niezawodnością, Mercedes komfortem, a BMW szybką jazdą.

Co Polacy sądzą o markach samochodowych? EFL to wie!

Motoryzacyjne stereotypy sprawdzają się?

Czy są jakieś zaskoczenia? Choć aż 27 proc. respondentów w roli auta bezpiecznego wskazało Volvo, jednocześnie dla 22 proc. odpowiadających synonimem samochodu dla rodziny jest Skoda. Szwedzkiej marki zabrakło w pierwszej trójce w tej kategorii. Ciekawa sytuacja dotyczy też nowoczesności. Bo w tym przypadku pierwsza lokata z wynikiem na poziomie 17 proc. przypadła Toyocie - rynkowemu liderowi w kwestii promowania napędów hybrydowych. Drugie i trzecie miejsce zajął odpowiednio Mercedes i Audi.

Badanie zlecone przez Europejski Fundusz Leasingowy było prowadzone na terenie Polski na próbie 1015 osób. Zadanie postawione przed respondentami było proste - do konkretnej cechy mieli przypisać maksymalnie trzy marki samochodowe. W ankiecie pojawiło się w sumie 16 firm - w tym Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Škoda, Volkswagen czy Volvo.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Alan Pajek

wiceprezes Ediko - firmy specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań oraz usług pozwalających usprawnić procesy związane z powstawaniem oraz zarządzaniem dokumentami i informacją w firmie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »