reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Audi pracuje nad nowym, syntetycznym paliwem

Audi pracuje nad nowym, syntetycznym paliwem

Po nawiązaniu współpracy z Global Bioenergies, koncern Audi chce stworzyć nowy rodzaj niekopalnego paliwa. Choć brzmi to nieco jak fantastyka, okazuje się, że prace już trwają.

Audi nawiązuje strategiczne partnerstwo z firmą Global Bioenergies. Cztery ringi wspólnie z francuskim przedsiębiorstwem biotechnologicznym będą kontynuowały prace nad stworzeniem nowych, niekopalnych paliw. Badania nad e-benzyną prowadzone obok prac nad e-gazem i e-olejem napędowym oznaczają, że Audi konsekwentnie realizuje swoje starania dotyczące wdrożenia alternatywnych paliw.

Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG mówi: „Razem z naszymi partnerami z Global Bioenergies stawiamy kolejny krok w kierunku mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W tym przypadku wspieramy innowacyjną technikę, umożliwiającą produkcję odnawialnego paliwa, na dodatek nie konkurującą z produkcją żywności oraz nie wymagającą dużych powierzchni uprawnych.“

Zobacz też: Zamarzanie paliwa – jak uniknąć tego problemu? Czy można sobie z nim szybko poradzić?

E-benzyna to część większej strategii Audi e-fuels. Już teraz, Audi wspólnie z firmą Joule, w miejscowości Hobbs w Nowym Meksyku, wykorzystuje instalacje badawcze służące do produkcji e-etanolu i e-oleju napędowego. Od kilku miesięcy w niemieckim miasteczku Wertle funkcjonuje także wytwórnia e-gazu, podłączona do ogólnodostępnej sieci gazowej. Produkowany tam syntetycznie gaz, używany jest do magazynowania w tej samej instalacji nadwyżek energii elektrycznej.

Dzięki swym innowacyjnym silnikom, samochody marki Audi charakteryzują się niskim zużyciem paliwa również w przypadku konwencjonalnych napędów. Obecnie producent oferuje 146 wariantów jednostek napędowych, które zależnie od rodzaju silnika i przekładni, emitują 140 lub mniej gramów dwutlenku węgla na kilometr. Sześćdziesiąt dwa warianty emitują 120 lub mniej gramów CO₂ na kilometr, a jedenaście wariantów emituje tylko 100 lub mniej gramów tego szkodliwego gazu na kilometr.

Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama