| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Rynek motoryzacyjny w Polsce dalej rośnie. Nowy rekord w roku 2018!

Rynek motoryzacyjny w Polsce dalej rośnie. Nowy rekord w roku 2018!

Producenci motoryzacyjni działający nad Wisłą mają powody do zadowolenia. Sprzedaż nowych aut w naszym kraju nie zatrzymuje się. W roku 2018 padł kolejny rekord. Według raportu przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w sumie Polacy kupili blisko 532 tysiące pojazdów i tym samym wygenerowali blisko 10-procentowy wzrost.

W roku 2018 polskie salony opuściły blisko 532 tysiące egzemplarzy fabrycznie nowych samochodów. Wynik daje skok popytu o 9,4 proc. w stosunku do roku 2017 i przynosi naprawdę optymistyczną informację. Mianowicie kilkuletnia koniunktura wzrostowa została nad Wisłą zachowana, a to oznacza że nasz rynek motoryzacyjny ma się naprawdę dobrze. Jakie marki okazały się najpopularniejsze? Numerem jeden nad Wisłą była w roku 2018 Skoda. Czeska firma sprzedała 69,5 tysiąca pojazdów, co dało jej wzrost popytu na poziomie 12 proc.

Druga lokata przypadła Volkswagenowi i Toyocie. Obydwie marki znalazły nabywców na 56 tysięcy aut. Niemcy tym samym wygenerowali wzrost sprzedaży wynoszący 14 proc., a Japończycy 10 proc. Na kolejnym miejscu rok 2018 zdaniem PZPM-u rok zamknął Opel. W jego przypadku zbyt osiągnął wartość 34,6 tysiąca sztuk i oznaczał spadek zainteresowania o 4 proc. Pierwszą piątkę polskiego rynku motoryzacyjnego zamyka Ford. Sprzedaż na poziomie 31,9 tysiąca sztuk zapewniła mu wzrost zainteresowania o 8 proc.

Sprzedaż nowych aut w Polsce - SUV-y najpopularniejsze!

Rok 2018 pod względem statystyk jest niezwykle kluczowy z jeszcze jednego punktu widzenia. Doprowadził do przetasowania wśród klasowych liderów. O ile do tej pory prym w wynikach sprzedaży nad Wisłą wiódł segment C, o tyle teraz miejsce na najwyższym stopniu podium przypadło małym i średniej wielkości SUV-om i crossoverom. Kierowcy w Polsce kupili 158,3 tysiąca sztuk. Zbyt kompaktów wyniósł 145,2 tysiąca egzemplarzy. Trzecia lokata z wynikiem na poziomie 89 tysięcy aut należy do pojazdów segmentu B.

Informacje bez wątpienia są optymistyczne. Warto jednak zastanowić się nad jeszcze jedną rzeczą. Kto w Polsce jest kluczowym klientem dla segmentu motoryzacyjnego? Niezmiennie od lat mowa w tym przypadku o firmach. Klienci instytucjonalni nabyli 384,5 tysiąca pojazdów. To oznacza, że w roku 2018 należało do nich ponad 72 proc. rynku! A to jeszcze nie koniec. Ilość pojazdów kupionych przez klientów indywidualnych nie zmieniła się. Firmy wygenerowały natomiast wzrost szacowany na 13,4 proc.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »