reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > W 2018 r. do Polski sprowadzono ponad 1 mln używanych samochodów

W 2018 r. do Polski sprowadzono ponad 1 mln używanych samochodów

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar'' informuje, że w 2018 r. do Polski sprowadzono ponad 1 mln używanych samochodów, co stanowi o ponad 7 proc. wynik większy niż rok wcześniej. Ponad 50 proc. aut sprowadzono z Niemiec, a średnia wieku importowanych aut wynosi 12 lat. ''Samar'' zauważa, że moda na stare diesle dalej trwa.

W 2018 r. do Polski sprowadzono ponad 1 mln używanych samochodów, czyli o ponad 7 proc. więcej niż w rok wcześniej. Średni wiek tych aut to blisko 12 lat - podał w czwartek Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar". Dodano, że ponad połowa sprowadzonych aut pochodziła z Niemiec. Jak czytamy w raporcie "Samar", "to czwarty pod względem wielkości rezultat w historii".

''Nadal sprowadzamy starocie''

Autor raportu Michał Hadyś podkreślił, że "nadal sprowadzamy starocie, a najpopularniejszym rocznikiem jest 2007". Wiek samochodów sięga blisko 12 lat i wynosi średnio 11 lat i 10 miesięcy". "Najwięcej, aż 58 proc. aut jest importowanych z Niemiec, z Francji 9 proc., z Belgii 7 proc." - dodaje.

Samar podał, że najwięcej aut sprowadzono do Wielkopolski i Mazowsza, w tych regionach udział w krajowym imporcie wynosi odpowiednio 12,4 proc. i 12,3 proc. Na trzecim miejscu, z udziałem 9,9 proc., plasuje się województwo śląskie. Największy wskaźnik wzrostu importu odnotowano w województwie podlaskim (+9,3 proc), najmniejszy - w Wielkopolskim (+5,7 proc.)".

Diesel nie traci na popularności

W raporcie podkreślono również, że moda na stare diesle trwa. "Trend 12-miesięczny wzrósł do poziomu 43,1 proc. (dane dotyczą samochodów osobowych z pominięciem minibusów zbudowanych na bazie aut użytkowych)". "Ostatnio taki wynik obserwowaliśmy w maju 2016 roku, jednak wtedy udział ten spadał z miesiąca na miesiąc, a teraz rośnie nieprzerwanie od maja 2017 roku. W samym grudniu udział diesla wyniósł 43,8 proc" - podano w raporcie.

Zobacz: Technika jazdy

Prezes instytutu "Samar" Wojciech Drzewiecki dodał, że "na pocieszenie pozostaje fakt, że choć udział silników wysokoprężnych rośnie, są one młodsze od silników benzynowych". "Statystycznie diesel sprowadzony w 2018 roku miał 10 lat i 8 miesięcy, podczas gdy wersje benzynowe - średnio 13 lat" - zaznaczył.

Najwięcej aut zasilanych olejem napędowych sprowadzano z Niemiec, Francji i Belgii. Te trzy kraje stanowią 80 proc. importu diesla.

Ponad 1,6 mln aut zarejestrowanych w 2018 r.

W 2018 r. łącznie zarejestrowanych zostało ponad 1,6 mln aut. Wcześniejszy rekord ponad 1,5 mln auta, odnotowany został w 2008 roku, ale wtedy za przyrost parku odpowiadał głównie największy w historii import używanych (prawie 1,2 mln sztuk). Ciekawie prezentuje się struktura rejestracji ze względu na typ klienta w 2018 roku. W przypadku importu - 97 proc. aut zarejestrowały osoby prywatne. W przypadku samochodów nowych prywatni nabywcy stanowią zaledwie 26 proc " - napisano.

W raporcie zaznaczono, że "od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej (1 maja 2004 roku) import używanych samochodów wyniósł 13,3 mln aut". Jak czytamy, w tym samym czasie zarejestrowanych zostało 5,5 mln nowych samochodów. Podkreślono, że auta, które wyjechały w ramach reeksportu i ponownie wróciły w ramach importu, liczone są podwójnie. (PAP)

autor: Longina Grzegórska-Szpyt

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama