REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6: ewolucji ciąg dalszy

Łukasz Kuźmiuk
Audi A6 / fot. Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało kolejną, ósmą już generację swojej średniej limuzyny (licząc także wcielenia modelu 100). Jak to w przypadku Niemców bywa, obło się bez rewolucji, a zamiast tego nastąpiła ewolucja auta. Oto nowe Audi A6.
Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Pod względem stylistycznym nowe Audi A6 upodobniło się do nowego Audi A8, a to oznacza, że w samej marce Audi wszystko pozostało po staremu – unifikacja wyglądu większości modeli wciąż jest dominującym trendem designerskim u producenta z Ingolstadt. W porównaniu do poprzednika najnowsze wcielenie niemieckiej limuzyny prezentuje się jeszcze poważniej i nowocześniej, jednak tak naprawdę nowe Audi wygląda jakby odświeżono poprzedni projekt. Warto dodać, że nadwozie zostało w dużej części wykonane z aluminium.

REKLAMA

Wnętrze nowego Audi A6 także upodobniono do tego, które można znaleźć w Audi A8. Niemiecki producent chwali się, że pasażerowie zasiadający w kabinie pasażerskiej będą mieli teraz więcej miejsca dla siebie, a w bagażniku o pojemności 530 litrów da się umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Również zestaw ekranów na konsoli centralnej przejęto z modelu A8. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu multimedialnego, natomiast dolny, o przekątnej 8,6 cala, przeznaczono do zarządzania klimatyzacją i funkcjami uprzyjemniającymi podróże, a także do wpisywania tekstu. Ponadto kierowca może mieć przed sobą kolejny ekran, o przekątnej 12,3 cala, czyli system Audi Virtual Cockpit, na którym mogą być wyświetlane informacje, mapy nawigacji itd.  

O bezpieczeństwo pasażerów w trakcie podróży w nowym Audi A6 może dbać cała masa różnych systemów. Na pokładzie auta może się znaleźć nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Co więcej? M.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI oraz asystenci parkowania, jazdy w ruchu miejskim i pozostałe funkcje, mające dać namiastkę autonomicznego pojazdu.

Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Najwyraźniej afera dieselgate nie zrobiła na Audi wrażenia, ponieważ Niemcy wciąż stawiają na jednostki wysokoprężne. Na europejskich rynkach nowe Audi A6 początkowo będzie dostępne z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (3.0 TFSI, 340 KM i 500 Nm) oraz trzema turbodieslami: 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), 3.0 TDI (231 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI w mocniejszej wersji (286 KM, 620 Nm). Motory 3.0 TDI połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, natomiast „benzyniaka” i słabszego turbodiesela zespolono z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic. Auta wyposażone w 3-litrowe jednostki napędowe w standardzie posiadają także napęd na wszystkie koła quattro.

W zależności od konfiguracji nowe Audi A6 może być wyposażone w konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ponadto nowe A6 może mieć układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Audi A6 trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.

Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA