REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowy Peugeot Expert. Konstrukcja oparta o nową płytę podłogową ma maksymalną ładowność 1400 kg oraz może zostać wyposażony w niespotykane dotąd w tej klasie pojazdów nowe systemy jak, bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, czy pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny.

Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m, dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.

REKLAMA

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016

peugeot

peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016 – wyposażenie

W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start.

Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi.

Nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

  • drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania;
  • pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
  • system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
  • po raz pierwszy Peugeot został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).

           Więcej informacji na tema marki Peugeot znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Peugeot Expert 2016 – wersje nadwoziowe i nowa platforma

Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:

  • wersja standardowa Furgon;
  • z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
  • platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
  • bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.

Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania. Według informacji producenta zużycie paliwa kształtuje się następująco:

  • 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.

Zobacz też: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

REKLAMA

Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m3 i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.

Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, ma zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.

Wymiary Compact Standard Long
Długość całkowita (m) 4,6 4,95 5,3
Wysokość całkowita (m) 1,9 1,9 1,94
Maksymalna długość użytkowa (m) 3,32 3,67 4,02
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) 1,26 1,26 1,26
Maksymalna pojemność użytkowa (m3) 5,1 5,8 6,6
Maksymalna ładowność (kg) 1400 1400 1400

Zobacz też: Peugeot Traveller i-Lab – van przyszłości

Przegroda Moduwork

Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:

  • Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
  • Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
  • Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
  • Schowek pod środkowym siedzeniem.

Zobacz też: Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Nowy Peugeot Export w wersji Bus

Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń.

W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm3 VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm3 VDA).

Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm3 VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.

Platforma z kabiną

Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.

Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:

  • dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
  • dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
  • jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.

Nowy Peugeot Expert oferuje szerokoą gamę wersji:

  • furgony o pojemności sięgającej 6,6 m3;
  • busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
  • dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m3 lub do 5,5 m3 w wersji ze składanym siedzeniem;
  • platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.

REKLAMA

Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.

Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.

Nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Nowy Peugeot Expert – cennik

Rozmiar: COMPACT

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 79 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 83 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 86 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M5 85 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 89 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 92 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 96 500 zł

Wymiary: STANDARD

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 81 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 86 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 88 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 93 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 87 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 94 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 99 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 107 000 zł

Rozmiar: LONG*

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 85 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 91 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 98 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 108 900 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 91 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 97 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 104 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 110 700 zł

Rozmiar: PLATFORMA

Wersja: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 75 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 79 500 zł

2,0 BlueHDi 120 S&S M6 80 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 86 500 zł

KOMBI

Rozmiar: COMPACT

1,6 BlueHDi 95 M5 102 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 106 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 108 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 116 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 126 500 zł

Rozmiar: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 105 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 109 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 111 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 119 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 129 500 zł

Rozmiar: LONG*

1,6 BlueHDi 95 M5 109 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 113 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 115 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 123 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 133 500 zł

* Wersje LONG dostępne w drugim kwartale 2017 roku

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA