REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowy Peugeot Expert. Konstrukcja oparta o nową płytę podłogową ma maksymalną ładowność 1400 kg oraz może zostać wyposażony w niespotykane dotąd w tej klasie pojazdów nowe systemy jak, bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, czy pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny.

Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m, dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.

REKLAMA

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016

peugeot

peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016 – wyposażenie

W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start.

Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi.

Nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

  • drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania;
  • pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
  • system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
  • po raz pierwszy Peugeot został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).

           Więcej informacji na tema marki Peugeot znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Peugeot Expert 2016 – wersje nadwoziowe i nowa platforma

Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:

  • wersja standardowa Furgon;
  • z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
  • platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
  • bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.

Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania. Według informacji producenta zużycie paliwa kształtuje się następująco:

  • 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.

Zobacz też: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

REKLAMA

Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m3 i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.

Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, ma zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.

Wymiary Compact Standard Long
Długość całkowita (m) 4,6 4,95 5,3
Wysokość całkowita (m) 1,9 1,9 1,94
Maksymalna długość użytkowa (m) 3,32 3,67 4,02
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) 1,26 1,26 1,26
Maksymalna pojemność użytkowa (m3) 5,1 5,8 6,6
Maksymalna ładowność (kg) 1400 1400 1400

Zobacz też: Peugeot Traveller i-Lab – van przyszłości

Przegroda Moduwork

Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:

  • Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
  • Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
  • Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
  • Schowek pod środkowym siedzeniem.

Zobacz też: Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Nowy Peugeot Export w wersji Bus

Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń.

W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm3 VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm3 VDA).

Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm3 VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.

Platforma z kabiną

Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.

Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:

  • dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
  • dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
  • jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.

Nowy Peugeot Expert oferuje szerokoą gamę wersji:

  • furgony o pojemności sięgającej 6,6 m3;
  • busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
  • dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m3 lub do 5,5 m3 w wersji ze składanym siedzeniem;
  • platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.

REKLAMA

Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.

Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.

Nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Nowy Peugeot Expert – cennik

Rozmiar: COMPACT

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 79 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 83 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 86 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M5 85 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 89 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 92 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 96 500 zł

Wymiary: STANDARD

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 81 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 86 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 88 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 93 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 87 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 94 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 99 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 107 000 zł

Rozmiar: LONG*

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 85 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 91 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 98 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 108 900 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 91 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 97 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 104 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 110 700 zł

Rozmiar: PLATFORMA

Wersja: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 75 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 79 500 zł

2,0 BlueHDi 120 S&S M6 80 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 86 500 zł

KOMBI

Rozmiar: COMPACT

1,6 BlueHDi 95 M5 102 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 106 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 108 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 116 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 126 500 zł

Rozmiar: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 105 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 109 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 111 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 119 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 129 500 zł

Rozmiar: LONG*

1,6 BlueHDi 95 M5 109 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 113 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 115 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 123 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 133 500 zł

* Wersje LONG dostępne w drugim kwartale 2017 roku

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA