REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza całoroczna opona Fuldy - MultiControl

opona Fulda MultiControl
opona Fulda MultiControl
Fulda

REKLAMA

REKLAMA

Fulda Multikontrol to pierwsza całoroczna opona niemieckiego producenta. Czym się charakteryzuje i w jakich rozmiarach jest dostępna?

Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”, rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Fulda MultiControl to rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą jeździć bezpiecznie, bez konieczności zmiany opon dwa razy w roku.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246

REKLAMA

Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, gdy opona się obraca, co zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Ponadto lamele blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i znacząco poprawia precyzję kierowania. W rezultacie produkt oferuje bardzo dobre  właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok.

Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach.

Poziom przyczepności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej  jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych.  

Zobacz też: Jak sprawdzać głębokość bieżnika w oponach?

REKLAMA

Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego stosunku wartości do ceny. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi.  Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie.

Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach, o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70.

155/70 R13 75T

165/70 R14 81T

175/65 R14 82T

175/70 R14 81T

185/60 R15 88H XL

185/55 R15 82H

185/65 R15 88H

195/55 R16 87V

195/50 R15 82H

165/65 R14 97T

195/65 R15 91H

185/60 R14 82H

205/55 R16 94V XL

195/60 R15 88H

225/45 R17 94V XL

205/60 R16 96V XL

155/65 R14 75T

215/55 R16 97V XL

Źródło: materiały prasowe Fulda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA