REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo S60 w sportowej wersji Polestar

Volvo S60 Polestar
Volvo S60 Polestar
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie z Polestar przygotowali jeszcze mocniejszą wersję Volvo S60 o mocy 367 KM. Nowy model można już zamawiać w salonach szwedzkiej marki. Czym się wyróżnia nowa wersja?

Volvo S60 od Polestara z dwulitrowym silnikiem o mocy 367 KM

W ubiegłym roku do Polski trafiła krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się na pniu. Volvo idzie za ciosem i prezentuje nową wzmocnioną wersję modeli Polestar. Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową. Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 s. Wcześniej było to 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

REKLAMA

Sportowy sedan do jazdy na co dzień

Te auta są dostatecznie szybkie - powiedział Niels Möller dyrektor ds. operacyjnych Polestar. Są jednak czymś więcej. Łączą dwudziestoletnie doświadczenie Polestar w motorsporcie z wrodzonym pragmatyzmem i dziedzictwem inżynierii Volvo. Są to bardzo szybkie i sportowe modele, które doskonale nadają się do codziennego użytkowania.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

REKLAMA

Oba modele, w prostej linii wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1, samochodu wyścigowego zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.

Chociaż używane w zupełnie różnych warunkach, oba samochody łączy dużo więcej niż tylko technologia. Oba auta były tworzone z dokładnie tą samą filozofią, przez pasjonatów dla pasjonatów. Wszystko polega na tym, aby stworzyć auto o nieprzeciętnych osiągach ale też takie, które można użytkować na co dzień, niezależnie czy walczy się o cenne sekundy na torze, czy chce bezpiecznie czerpać radość z jazdy przez cały rok – powiedział Thed Björk kierowca Polestar Cyan Racing.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Pierwsza jazda: nowe silniki Drive-E w zmodernizowanych modelach Volvo

Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk.

Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371mm.

Krótka seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.

Źródło: materiały prasowe Volvo

Volvo S60 Polestar
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA