Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa KIA Niro - crossover z napędem hybrydowym

Kia Niro 2016
Kia Niro 2016
Kia
KIA przedstawiła w Genewie nowego crossovera. Auto będzie mieć nazwę Niro a źródłem napędu będzie zespół spalinowo-elektryczny. Niro będzie klasyfikowany w gamie Kii niżej niż model Sportage.

KIA NIro

86. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie jest sceną europejskej premiery nowej Kia Niro. Niro – nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover – to pierwszy ekologiczny pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.

„W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700.000 egzemplarzy do 2020 roku. Dzięki Niro Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014 roku.” – powiedział Michael Cole, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Europe.

Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

Kia Niro powstała na bazie istniejących płyt podłogowych Kia, które poddano odpowiedniej modyfikacji pod kątem zastosowania napędu hybrydowego. Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – wciąż jest w fazie ostatecznego tuningu. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie poniżej 89 g/km*, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób.

Zobacz też: Nowe 6-drzwiowe MINI Clubman ALL4!

Przełom w stylizacji samochodów hybrydowych

Design Niro został opracowany przez ośrodki projektowe Kia mieszczące się w Kalifornii i w Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje, typowe dla crossoverów z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia o delikatnie rzeźbionych powierzchniach.

Mimo sylwetki crossovera, subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych linii, Niro natychmiast jest kojarzone z samochodem marki Kia. Wraz z nowym modelem debiutuje najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, szeroki słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia.

Nie tylko pod względem stylizacji nadwozia crossover Niro zdecydowanie różni się od hybrydowych aut dostępnych na rynku. Duży rozstaw kół, stosunkowo długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i wyraźnie wznosząca się boczna linia nadwozia sprawiają, że nawet podczas postoju nowy crossover Kia prezentuje się bardzo dynamicznie. Jego nadwozie jest bardzo aerodynamiczne o czym świadczy współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29.

Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (wynoszące – odpowiednio – 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy 4335 mm długości. Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1800 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między większą Kia Sportage, a mniejszym cee’dem. Rozstaw osi Kia Niro jest nawet o 3 cm większy niż w Sportage.

Deska rozdzielcza o poziomych liniach potęguje wrażenie przestrzeni w kabinie

Kabina nowego crossovera Kia została zaprojektowana tak, aby zapewnić pasażerom maksymalną przestrzeń, wygodę i poczucie przebywania we wnętrzu o wysokiej jakości wykonania. Szeroka deska rozdzielcza i liczne poziome linie optycznie poszerzają wnętrze. Miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe sprawiają, że nową, wysoką jakość wykonania samochodów marki Kia widać natychmiast po otwarciu drzwi.

Zobacz też: Sportowe Audi SQ7 - trzy turbosprężarki i 435 KM mocy!

Poszczególne strefy deski rozdzielczej są wyraźnie zaznaczone. Zestaw wskaźników i ekran dotykowy systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Na konsoli środkowej zgrupowano przyciski sterowania klimatem w kabinie i elementy obsługi systemów asystujących. Ergonomiczna konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, aby obsługa pokładowych systemów była jak najbardziej funkcjonalna i intuicyjna.

Cel inżynierów – hybrydowe Niro musi emitować jedynie 89 g CO2 na kilometr

Kia Niro – zaprojektowana od podstaw jako samochód hybrydowy – na tle innych aut tego typu ma wyróżniać się nie tylko stylem, ale również sprawnością zespołu napędowego. Bardzo niską emisję spalin i dwutlenku węgla zapewnia hybrydowy zespół napędowy, na który składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT).

Nowy silnik benzynowy po raz pierwszy łączy zalety jednostki napędowej pracującej w cyklu Atkinsona, chłodzonego układu recyrkulacji spalin (EGR) i bezpośredniego wtrysku paliwa w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Dodatkowo zwiększa ją system odzyskiwania ciepła spalin, który przyspiesza rozgrzewanie się silnika poprzez przekierowanie płynu chłodzącego do wymiennika ciepła w układzie wydechowym.

Dwusprzęgłowa przekładnia jest najnowszą wersją skrzyni biegów o symbolu 6DCT, zaprojektowaną na potrzeby współpracy z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Przekładnia zapewnia natychmiastową zmianę przełożeń i bardzo płynną pracę.

Zaawansowany akumulator z technologią oszczędzania energii

Ważący zaledwie 33 kg litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów.

Zobacz też: Nowy Fiat Tipo – będzie hit sprzedaży?

Kia Niro jest dostępna z nowym systemem wspomagającym Eco-Driving (Eco-DAS), który łączy dwie technologie, aby oszczędzać i odzyskiwać energię elektryczną w każdych warunkach jazdy.

Obydwie są ściśle powiązane z systemem nawigacyjnym Niro i umożliwiają autu przewidywanie warunków drogowych. Dzięki temu hybrydowy crossover Kia – w zależności od ukształtowania terenu, które znajduje się na trasie przejazdu i od sytuacji na drodze – potrafi ograniczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną lub wykorzystać ją w najbardziej efektywny sposób, albo wykorzystać trasę przejazdu do maksymalnego odzysku energii i ładowania akumulatorów.

Eco-DAS jest pierwszym tego typu systemem wykorzystywanym w branży motoryzacyjnej, który do monitorowania zbliżającego się zapotrzebowania na energię elektryczną lub do jej odzysku wykorzystuje informacje zarówno o podjazdach, jak i zjazdach na trasie przejazdu.

Wysokie – stabilność nadwozia i precyzja prowadzenia dzięki niezależnemu zawieszeniu

Kia Niro jest wyposażona w niezależne zawieszenie z przodu z kolumnami MacPhersona oraz niezależne zawieszenie z tyłu z podwójnymi wahaczami dolnymi. Geometria zawieszenia i charakterystyka połączeń metalowo-gumowych zostały tak dobrane, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze wyczucie auta i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicą nie tylko w jej środkowym położeniu, ale w całym zakresie pracy układu kierowniczego. Zawieszenie Niro zapewnia stabilność nadwozia zarówno przy niskich, jak i przy wysokich prędkościach.

Kia Niro – przestronna, komfortowa i funkcjonalna jak typowy crossover

Duży rozstaw osi i spora szerokość nadwozia, wynoszące – odpowiednio – 2700 mm i 1800 mm, sprawiają, że Niro zapewnia pasażerom dużo miejsca zarówno na nogi, jak i na wysokości ramion. Także pod względem przestrzeni nad głową Niro oferuje pasażerom więcej miejsca niż konkurenci w klasie crossoverów tej wielkości. Podwyższone nadwozie wszystkim pasażerom umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie. Przednie fotele o nowej konstrukcji, lżejsze o 1,3 kg niż fotele stosowane w innych modelach Kia, gwarantują wyższy komfort podróżowania i zapewniają lepsze podparcie dla ud i pleców.

Płytę podłogową nowej Kia Niro zaprojektowano tak, aby rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego nie wpływało negatywnie ani na przestronność wnętrza, ani na pojemność bagażnika. Dzięki temu, że akumulator o bardzo kompaktowych rozmiarach znajduje się pod tylną kanapą – podobnie jak zbiornik paliwa o pojemności 45 l umieszczony wzdłuż niego – bagażnik Niro liczy aż 421 l pojemności (liczonej według normy VDA).

Rozbudowany system multimedialny z Kia Connected Services

Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Standardowo system multimedialny jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą Niro można wyposażyć w system audio firmy JBL® z 8 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 320 W, który zapewnia dźwięk doskonałej jakości w technologii Clari-Fi™.

Użytkownicy Kia Niro, za pośrednictwem systemu Kia Connected Services wykorzystującego usługi TomTom®, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Kia Connected Services informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy. Usługi TomTom są dostępne bezpłatnie przez 7 lat od chwili zakupu samochodu.

Apple CarPlay™ – dostępny w Niro od końca 2016 roku – umożliwi użytkownikom iPhone’ów korzystanie ze sterowania głosowego urządzeniem za pośrednictwem asystenta Siri. Dzięki tej funkcji użytkownicy iPhone’ów mają dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu, mogą korzystać z nawigacji Apple Maps, wykonywać połączenia telefoniczne i odsłuchiwać wiadomości tekstowe. Aplikacja Apple CarPlay™ współpracuje z innymi aplikacjami audio i umożliwia streaming muzyki czy audiobooków, które są zainstalowane w urządzeniu.

Niro jest dostępne z bezprzewodową ładowarką. Ładowanie uaktywnia się, gdy urządzenie wyposażone w system bezprzewodowego ładowania zostanie umieszczone na półce, która znajduje się na dole konsoli środkowej. Informacja o stanie naładowania telefonu pojawia się na desce rozdzielczej. Bezprzewodowa ładowarka jest wyposażona w system bezpieczeństwa, który zapobiega przegrzaniu się urządzenia w trakcie używania.

Lekka i wytrzymała konstrukcja ze stali o wysokiej wytrzymałości

Aż 53% konstrukcji nadwozia Niro jest wykonane z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Ponadto, sporą część elementów karoserii zrobiono z aluminium (m.in. pokrywy – silnika i bagażnika, wzmocnienie za przednim zderzakiem). Wzmocnioną, formowaną na gorąco stal zastosowano do wykonania słupków A i B, ramy dachu oraz nadkoli. Dzięki temu nadwozie Niro odznacza się wysoką sztywnością i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Oprócz nadwozia o wytrzymałej konstrukcji nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa kierowcy) oraz Kia Vehicle Stability Management (VSM), czyli system stabilizacji auta. VSM pomaga utrzymać stabilność samochodu podczas hamowania i pokonywania zakrętów, wpływając na jego zachowanie za pośrednictwem systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) i układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem. Gdy system wykryje utratę przyczepności jednego z kół, VSM pomaga kierowcy utrzymać kontrolę nad autem i bezpiecznie powrócić na właściwy tor jazdy.

W zależności od rynku nowa Kia Niro będzie oferowana z wieloma systemami asystującymi, dostępnymi jako wyposażenie seryjne lub za dopłatą. Należą do nich m.in.:

  • Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych. System korzysta z kamery i z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania zagrożenia ewentualną kolizją z innym pojazdem lub z pieszym. AEB pozwala uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. Jego działanie prowadzi do zatrzymania samochodu,
  • Smart Cruise Control (SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość i odległość Niro do pojazdu znajdującego się przed nim,
  • Asystent pasa ruchu (LDWS), należący do wyposażenia seryjnego Niro w Europie, który emituje alarm dźwiękowy w przypadku opuszczenia pasa ruchu bez sygnalizacji tego manewru kierunkowskazem,
  • Lane Keeping Assist System (LKAS), również montowany seryjnie – ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, śledząc położenie samochodu względem linii na jezdni; system dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu,
  • Blind Spot Detection (BSD) – monitoruje martwe pole widzenia w lusterkach i ostrzega kierowcę odpowiednią kontrolką w lusterkach zewnętrznych o pojazdach znajdujących się na sąsiednim pasie ruchu,
  • KiaRearCrossTrafficAlert – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

Zmniejszenie zużycia paliwa o 25% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2014 r.

W ciągu najbliższych 4 lat Kia zamierza zostać liderem w dziedzinie produkcji tzw. samochodów niskoemisyjnych. W tym czasie oferta aut o niskim zużyciu paliwa i o niskiej emisji szkodliwych substancji zwiększy się z 4 do aż 11 modeli. Kia Niro i Kia Optima w wersji hybrydowej typu plug-in to jedynie początek ofensywy nowych modeli. Gdy wszystkie pojawią się w sprzedaży, Kia będzie mogła pochwalić się 25-procentowym ogólnym zmniejszeniem zużycia paliwa przez jej auta w porównaniu z poziomem z 2014 roku.

W gamie aut o niskiej emisji szkodliwych substancji znajdą się samochody z zespołami napędowymi wszystkich obecnie znanych technologii – hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, elektryczne i z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.

Ambitne plany Kia na rok 2020 zakładają również 5-procentowe obniżenie średniej masy własnej produkowanych samochodów. Do tego czasu Kia wymieni aż 7 z 10 obecnie stosowanych jednostek napędowych. Silniki nowej generacji będą zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, zwiększy się liczba jednostek turbodoładowanych. Wraz z nowymi silnikami w ofercie pojawią się nowe skrzynie biegów o większej liczbie przełożeń niż w dotychczas stosowanych.

Sprzedaż Niro w Europie rozpocznie się w III. kwartale 2016 roku

Po europejskim debiucie w Genewie, w maju w zakładach Hwasung w Korei ruszy produkcja nowej Kia Niro.

Pierwsze egzemplarze Kia Niro trafią do sprzedaży w Europie już w lipcu. Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kia sprzedawanych w Europie, także Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 km).

Źródło: materiały prasowe KIA

KIA Niro 2016
Kia
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
    Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
    Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
    Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
    Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...
    Strefy czystego transportu w Europie. Aż 320 punktów!
    Strefy czystego transportu w Europie? Wiele krajów rozwija ograniczenia dla aut spalinowych. A europejskim prymusem są Włochy. Mają 172 strefy!
    Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
    Jak wybrać warsztat samochodowy? To pytanie, które zadano 1000 kierowców z Polski. Ich odpowiedzi są momentami zaskakujące.
    Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą
    Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.
    Prawo jazdy na motor. Kategorie, minimalny wiek
    Prawo jazdy na motor? To nie jeden dokument, a tak naprawdę kilka. Każdy daje inne uprawnienia i obowiązuje od innego wieku. Oto pełna lista.
    Ile podrożały samochody używane? Modele z małym wzrostem cen
    Ile podrożały samochody używane? Czasami to nawet kilkadziesiąt proc. Całe szczęście nie zawsze! Oto lista aut używanych z małym wzrostem cen.
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena od 240 tys. zł. Nie jest tanio!
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena wersji bazowej to 240 100 zł. Tanio zatem nie jest. Tyle że nowy GLC mimo wszystko pewnie też stanie się hitem.
    30 groszy taniej na Shellu. Tym razem oferta bez limitów!
    30 groszy taniej na Shellu? Tak, właśnie kolejna sieć dołączyła do wakacyjnej oferty na paliwo. Promocja jest o tyle ciekawa, że nie jest objęta limitami.