reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Porsche wprowadza nową 718-tkę w wersji Boxster!

Porsche wprowadza nową 718-tkę w wersji Boxster!

Porsche odświeżyło swoja gamę modelową. Niemiecki producent wprowadził do oferty nowy model 718 Boxster, który zastąpi dotychczasowego Boxstera.

20 lat po premierze pierwszej generacji Porsche Boxster producent z Zuffenhausen restrukturyzuje swoją ofertę roadsterów z silnikiem umieszczonym centralnie. Ich nowe wcielenie nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Dwuosobowe kabriolety są teraz mocniejsze, a jednocześnie bardziej oszczędne. To hołd, jaki składają sportowemu Porsche 718 z 4-cylindrowymi jednostkami umieszczonymi centralnie, które w latach 60. odniosło szereg sukcesów na torach wyścigowych.

Sercem najnowszej serii modelowej jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM). Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Zobacz też: Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Względem poprzedniego Boxstera imponuje zarówno przyrost mocy – w obu modelach wynosi on 26 kW (35 KM), jak i efektywność paliwowa nowych silników. Zużycie paliwa spadło tu nawet o 13%.

Nowe zestrojenie podwozia i mocniejsze hamulce zapewniają pasjonujące, sportowe doznania z jazdy. Kompleksowo zmienił się także design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.

Wydajne 4-cylindrowe jednostki turbo

Wraz z premierą nowej linii modelowej 718 Boxster firma Porsche powraca do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Zastosowanie turbodoładowania pozwoliło znacząco podnieść ich moment obrotowy. 2-litrowa jednostka w 718 Boxster osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm (+100 Nm), dostępny w szerokim zakresie 1950-4500 obr./min. 2,5-litrowy motor w 718 Boxster S generuje jeszcze wyższą siłę napędową – 420 Nm (+60 Nm) w przedziale 1900-4500 obr./min.

W rezultacie nowe modele 718 Boxster mają jeszcze lepsze osiągi. 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku modelu 718 Boxster 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC potrzebuje 6,9 l (o 1,0 l/100 km mniej). 2,5-litrowy bokser napędzający roadstera 718 Boxster S ze skrzynią PDK zużywa jedynie 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).

Zobacz też: Nowe oznaczenia i silniki turbo w Porsche

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster

Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Paszkowski

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama