Kategorie

Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Infiniti Q30 2016
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Na rynku pojawił się Infiniti Q30 nowy kompakt klasy Premium. Będzie konkurował m.in. z BMW serii 1, Audi A3 czy Mercedesem klasy A. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Infiniti Q30 - nadwozie

Q30 to sposób na nową interpretację typowych cech designerskich Infiniti, przekształconych w nowe, dynamiczne formy. Na przykład podwójny, piętrowy grill z trójwymiarową siatką to ewolucja wlotu powietrza Q50, z bardziej płynnym przejściem w stronę lamp głównych. Pełne napięcia wyoblenia i dynamicznie prowadzone linie boczne płyną aż na maskę, przez błotniki i korpus nadwozia aż po potężnie zarysowane biodra karoserii.

Reklama

Typowy dla marki trzeci słupek pochyla się łukiem w przód dynamicznym zakolem podkreślającym ruch nawet gdy auto stoi. Długa, niska linia dachu zbliżająca sylwetkę do ikonicznego shooting brake'a, który zawsze sam w sobie sprawia wrażenie dynamicznego ruchu, dodatkowo wzmacnia emanująca z sylwetki moc. Balans rzeźbionych w metalu kształtów przemieszczających się wobec siebie tworzy harmonijny design, natychmiast rzucający się w oczy.

Istotnym wyróżnikiem stylu Q30 jest wrażenie uniesienia karoserii nad ziemię. To wynik połączenia dużego prześwitu  z wysokością nadwozia odpowiadającą średniemu dla klasy kompaktowej wymiarowi. Wysokość Q30 (1495 mm) pozwoliła poprowadzić wyżej „punkt biodrowy” (wysokość spodziewanego stawu biodrowego pasażera: 531 mm), co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Przedni słupek zaprojektowano intencjonalnie smukłym, poprawiając widoczność i podnosząc zarazem poczucie kontroli.

Q30 Sport jest zawieszony nieco niżej (1475 mm), co podkreśla i tak już wyraziście sportową sylwetkę typu coupe. Efekt wzmacnia, płytko poprowadzone przeszklenie boczne.

Infiniti Q30 - wnętrze

Wymiary wewnętrzne Q30 zaliczają się do najlepszych w segmencie kompaktowych aut premium. Szerokość kabiny na wysokości przednich siedzeń to 1393 mm, na wysokości kanapy – 1349 mm. Przestrzeń nad głowami z przodu (bez szyberdachu) wynosi 108 mm, zaś z tyłu – 43 mm. Przestrzeń na nogi z przodu to 626 mm, z tyłu natomiast 538 mm. Szerokość kabiny na wysokości bioder to 1324 mm z przodu i 1244 mm z tyłu.

Reklama

Przestrzeń bagażowa również należy do największych w klasie – ma 430 l pojemności, a w dodatku wykorzystywanie jej ułatwiają szeroki otwór załadunkowy oraz praktyczne, prostopadłościenne kształty i możliwość składania kanapy w proporcji 60:40.

Q30 dostępny jest w wersjach bazowej, Premium i Premium Tech, ale można też wybrać wariant Q30 Sport. Między wariantami Q30 i Q30 Sport są spore różnice związane z ich odmiennymi osobowościami, wyrażającymi się również w stylistyce i wymiarach – Q30 Sport jest zawieszony o 15 mm niżej (ma wysokość 1475 mm) niż Q30. Różni je także dynamika jazdy, a to ze względu na inne nastawy resorowania, inną charakterystykę jezdną i inne prowadzenie. Dzięki temu nabywcy aut segmentu kompaktowego premium mają wybór i możliwość nabycia auta dopasowanego do ich osobistych potrzeb i preferencji.

Infiniti Q30 - silniki

Każdy z silników stosowanych w modelu Q30 zaprojektowano tak, by reagował na ruchy pedału gazu tyleż płynnie, co żywiołowo, a inżynierowie-silnikowcy Infiniti sprawili, że użytkownicy Q30 odbierają zdolności auta do przyspieszania jako natychmiastowe oraz progresywne, i prowadząc samochód cieszą się pewnością reakcji i wrażeniem pełni kontroli. Aby to osiągnąć, w mechanizmie pedału przyspieszenia zastosowano amortyzator udarowy, dzięki któremu silnik reaguje na ruch pedału gazu bez najmniejszego opóźnienia.

Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe

Wrażenie niekończącej się mocy przy każdej prędkości obrotowej sprawia, że kierowca może zaufać możliwościom Q30 podczas bezpiecznego wyprzedzania i włączania się do ruchu autostradowego, przy wysokich prędkościach. Poszerzając zakres, w jakim dostępne są moc i moment obrotowy, inżynierowie Infiniti sprawili, że samochód w każdych okolicznościach oddaje do dyspozycji swego kierowcy odpowiednie osiągi.

Czterocylindrowe jednostki napędowe – wysokoprężne i benzynowe – dostępne w Infiniti Q30 spełniają zróżnicowane wymagania klientów na całym świecie. Każda w szerokim zakresie obrotów zapewnia dostępność mocy i momentu obrotowego dla możliwości liniowego, dynamicznego przyspieszania w każdych okolicznościach. Tak nieograniczony dostęp do wszystkich osiągów silnika jest najbardziej odczuwalny w niskim zakresie obrotów, w którym większość kierowców na co dzień użytkuje swe auta.

W modelach specyfikacji Base, Premium i Premium Tech dostępne są silniki benzynowy 1.6 i dwa turbodiesle (1.5 i 2.2).

Silniki benzynowe - motor 1,6 l w dwóch wersach mocy

Niezwykle wydajny, wysokoobrotowy silnik benzynowy 1.6, którego konstrukcyjną doskonałość dopełnia system zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC, występuje w dwóch wersjach mocy i momentu obrotowego. 122-konna, rozwijająca moment obrotowy 200 Nm, rozpędza Q30 do 100 km/h w 9,4 s, zużywając średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2: 133 g/km). Są to dane liczone dla skrzyni manualnej (jedynej dostępnej), na kołach o średnicy 17 cali. Jego mocniejsza, 156-konna wersja rozwija 250 Nm i w połączeniu z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią dwusprzęgłową rozpędza auto do 100 km/h w 8,9 s.

Silniki Diesla: jednostka 1,5 l oraz 2,2 l

1,5-litrowy silnik rozwija moc 109 KM i 260 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 12,0 s ze skrzynią manualną lub 11,9 z automatyczną dwusprzęgłową DCT. Jest to najbardziej ekonomiczna jednostka napędowa w gamie Q30, zapewniająca bardzo niskie koszty użytkowania. Przekonstruowany dla potrzeb Infiniti oraz wymagań segmentu premium, silnik ten emituje zaledwie 103 g CO2 na 1 km, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l/100 km (na 17-calowych kołach).

Zobacz też: Audi A4 Allroad - alternatywa dla SUV-ów?

Potężniejszy z dwóch diesli, 170-konny silnik 2.2, wytwarza 350 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,3 sekundy przy napędzie przenoszonym tylko na koła przednie lub w 8,5 – przy napędzie na 4 koła. Ten silnik jest niezwykły pod względem rozwijania mocy i momentu obrotowego. Maksymalny moment jest tu dostępny w ogromnym zakresie 1400-3400 obr./min, zaś maksymalna moc – od 3400 do 4000 obr./min. Kierowcy, którzy zamówią Q30 z tym silnikiem, raczej nie zaznają chwil, w których zabrakłoby im możliwości przyspieszania, nawet przy prędkościach, przy których konkurencyjnym silnikom wysokoprężnym zdecydowanie zaczyna brakować tchu. Niemniej turbodiesel 2.2 pozostaje bardzo ekonomicznym napędem, zadowalając się średnim spalaniem na poziomie 4,7 l/100 km (emisja CO2: 122 g/km) w wersji z napędem na obie osie i na 17-calowych kołach (wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji).

W specyfikacji Sport model Q30 może być wyposażony w 211-konny silnik benzynowy 2.0 DIG, który wykręca 350 Nm momentu obrotowego. Tak „zmotoryzowane” Infiniti Q30 z napędem na oś przednią rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s, zaś z napędem 4x4 – w 7,3 s. Standardowo łączony z siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT, model napędzany na obie osie zadowala się spalaniem średnim 6,4 l/100 km (149 g CO2/km) – na 17-calowych kołach. (Wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji.)

Skrzynia biegów

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów jest dostępna w połączeniu z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz z bazowym wariantem specyfikacyjnym benzynowego silnika 1.6. Automatyczna zmiana biegów odbywa się niezwykle płynnie dzięki siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej, dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu Infiniti Q30. W normalnych warunkach użytkowania zapewnia ona niemal zupełnie niewyczuwalne zmiany biegów zarówno w górę, jak i w dół. Ta przekładnia pozwoliła także na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Dla zakresu wciśnięcia pedału gazu między 20 a 50% – a taki zakres jest najczęściej wykorzystywany przez kierowców w normalnych warunkach – nastawy dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej DCT zestrojono tak, by reakcje przekładni były natychmiastowe. Postarano się także, by przerwy w przeniesieniu napędu podczas zmian przełożeń były niemal niedostrzegalne – znacznie mniejsze niż w konkurencyjnych konstrukcjach – a tym samym eliminowały szarpnięcia i przyczyniały się do podniesienia komfortu jazdy.

Zobacz też: Zaawansowane światła bi-ksenonowe Skody Superb

W zależności od wersji i specyfikacji, zawieszenie Q30 ma nastawy dostosowane do dwóch różnych typów zachowań dynamicznych. Przy podniesionym prześwicie, modele Q30 świetnie się sprawdzają w zmiennych warunkach niejednorodnej nawierzchni typowej dla środowiska miejskiego, a zestrojenie układu jezdnego minimalizuje wibracje i drgania wzbudzane przez nierówności ulic, w oczywisty sposób obniżając zmęczenie. Jednocześnie jednak komfortowe resorowanie przy wysokich prędkościach, w połączeniu z wysoce stabilnymi reakcjami na ruchy układu kierowniczego, zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad samochodem w każdych warunkach.

Q30 Sport zaprojektowano tak, by dawał bardziej intuicyjne doznania, pełną kontrolę, choć wciąż zapewniał wysoki komfort jazdy na co dzień. Zawieszony o 15 mm niżej na nieco twardszych sprężynach i amortyzatorach niż pozostałe wersje Q30, wariant Q30 Sport prowadzi się w jeszcze bardziej zwarty sposób, jeszcze bardziej redukując wzdłużne i boczne wychyły karoserii. Sprężyny wersji Sport są o 7% twardsze niż w innych modelach Q30, dzięki czemu przy niższych prędkościach auto jeszcze precyzyjniej i jeszcze szybciej reaguje na polecenia kierowcy. Jednakże elastokinematykę sprężyn zestrojono tak, że przy wyższych prędkościach układ jezdny oferuje dokładnie taki sam poziom resorowania, jak w „konwencjonalnych” wariantach modelu, a więc równie wysoki poziom komfortu podróżowania.

Napęd

W modelach Q30 napędzanych przez 2,2-litrowy silnik turbodieslowski lub w wariancie Sport napędzanym silnikiem benzynowym 2.0 DIG, jako opcja dostępny jest nowy system 4x4, zdolny do przenoszenia nawet 50% siły napędowej na tylną oś dzięki elektrohydraulicznie sterowanemu sprzęgłu wielotarczowemu. Ten system napędu w pełni płynnie i zmiennie przenosi moment obrotowy, zapewniając maksymalizację stabilności napędowej i jeszcze bardziej podnosząc zaufanie kierowcy do samochodu oraz zwiększając poczucie pełni kontroli nad nim.

Układ kierowniczy

Elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego ma nastawy pozwalające na płynne, liniowe reakcje oraz nieprzerwane poczucie pełnej kontroli, przy czym jego charakterystyka (zmienna siła wspomagania) w intuicyjny dla kierowcy sposób dostosowuje się do prędkości auta. Każda wersja Infiniti Q30 ma „szybki” układ kierowniczy o niewielkim przełożeniu (14,4:1), co odpowiada 2,5 obrotu kierownicy między skrajnymi wychyleniami przednich kół.

Zobacz też: Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

Zawieszenie

Inżynierowie Infiniti zaprojektowali zawieszenie tak, by wybaczało błędy, było komfortowe i zapewniało zwinność. Specjalnie zestrojono siły wbicia i wybicia amortyzatorów, zaś kolumny McPhersona z przodu, dzięki zwartej budowie, świetnie wpasowują się w wielkość i masę Q30. Tylne zawieszenie to konstrukcja wielowahaczowa, która zapewnia maksimum kontroli i precyzji we wszelkich warunkach.

Systemy bezpieczeństwa

Q30 wyposażony jest w całą gamę intuicyjnie działających technologii wsparcia kierowcy, które zapewniają maksymalizację bezpieczeństwa wszystkich pasażerów. Aby dostosować ich działanie do wyrafinowanej atmosfery w kabinie, zespoły techniczne wdrażające te nowe technologie dążyły do uczynienia ich działania tak niedostrzegalnym, łatwym i intuicyjnym, jak to tylko możliwe.

Najnowsze technologie bezpieczeństwa w Q30 to m.in.:

  • Blind Spot Warning, ostrzegający o obecności niewidocznych w martwym polu lusterek innych użytkowników drogi na sąsiednich pasach;
  • Forward Collision Warning z funkcją Forward Emergency Braking, które redukują stres związany z prowadzeniem auta przy dużym natężeniu ruchu lub w mieście, ostrzegające kierowcę o niebezpieczeństwach przed autem i ryzyku najechania na pojazd poprzedzający oraz zdolne do autonomicznego hamowania, by uniknąć kolizji lub zmniejszyć jej możliwe następstwa;
  • Auto High Beam Assist, technologia podnosząca bezpieczeństwo jazdy, automatycznie przełączająca lampy główne między położeniem mijania a dalekosiężnym, by zapobiegać oślepianiu innych użytkowników drogi;
  • Intelligent Cruise Control, tempomat automatycznie utrzymujący bezpieczny odstęp od poprzednika, by jazda była bezpieczniejsza i bardziej relaksująca.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Źródło: materiały prasowe Infiniti

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    6 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.