REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infiniti Q30 - konkurent BMW 1 i Audi A3

Infiniti Q30 2016
Infiniti Q30 2016
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku pojawił się Infiniti Q30 nowy kompakt klasy Premium. Będzie konkurował m.in. z BMW serii 1, Audi A3 czy Mercedesem klasy A. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Infiniti Q30 - nadwozie

Q30 to sposób na nową interpretację typowych cech designerskich Infiniti, przekształconych w nowe, dynamiczne formy. Na przykład podwójny, piętrowy grill z trójwymiarową siatką to ewolucja wlotu powietrza Q50, z bardziej płynnym przejściem w stronę lamp głównych. Pełne napięcia wyoblenia i dynamicznie prowadzone linie boczne płyną aż na maskę, przez błotniki i korpus nadwozia aż po potężnie zarysowane biodra karoserii.

REKLAMA

REKLAMA

Typowy dla marki trzeci słupek pochyla się łukiem w przód dynamicznym zakolem podkreślającym ruch nawet gdy auto stoi. Długa, niska linia dachu zbliżająca sylwetkę do ikonicznego shooting brake'a, który zawsze sam w sobie sprawia wrażenie dynamicznego ruchu, dodatkowo wzmacnia emanująca z sylwetki moc. Balans rzeźbionych w metalu kształtów przemieszczających się wobec siebie tworzy harmonijny design, natychmiast rzucający się w oczy.

Istotnym wyróżnikiem stylu Q30 jest wrażenie uniesienia karoserii nad ziemię. To wynik połączenia dużego prześwitu  z wysokością nadwozia odpowiadającą średniemu dla klasy kompaktowej wymiarowi. Wysokość Q30 (1495 mm) pozwoliła poprowadzić wyżej „punkt biodrowy” (wysokość spodziewanego stawu biodrowego pasażera: 531 mm), co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Przedni słupek zaprojektowano intencjonalnie smukłym, poprawiając widoczność i podnosząc zarazem poczucie kontroli.

Q30 Sport jest zawieszony nieco niżej (1475 mm), co podkreśla i tak już wyraziście sportową sylwetkę typu coupe. Efekt wzmacnia, płytko poprowadzone przeszklenie boczne.

Infiniti Q30 - wnętrze

Wymiary wewnętrzne Q30 zaliczają się do najlepszych w segmencie kompaktowych aut premium. Szerokość kabiny na wysokości przednich siedzeń to 1393 mm, na wysokości kanapy – 1349 mm. Przestrzeń nad głowami z przodu (bez szyberdachu) wynosi 108 mm, zaś z tyłu – 43 mm. Przestrzeń na nogi z przodu to 626 mm, z tyłu natomiast 538 mm. Szerokość kabiny na wysokości bioder to 1324 mm z przodu i 1244 mm z tyłu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przestrzeń bagażowa również należy do największych w klasie – ma 430 l pojemności, a w dodatku wykorzystywanie jej ułatwiają szeroki otwór załadunkowy oraz praktyczne, prostopadłościenne kształty i możliwość składania kanapy w proporcji 60:40.

Q30 dostępny jest w wersjach bazowej, Premium i Premium Tech, ale można też wybrać wariant Q30 Sport. Między wariantami Q30 i Q30 Sport są spore różnice związane z ich odmiennymi osobowościami, wyrażającymi się również w stylistyce i wymiarach – Q30 Sport jest zawieszony o 15 mm niżej (ma wysokość 1475 mm) niż Q30. Różni je także dynamika jazdy, a to ze względu na inne nastawy resorowania, inną charakterystykę jezdną i inne prowadzenie. Dzięki temu nabywcy aut segmentu kompaktowego premium mają wybór i możliwość nabycia auta dopasowanego do ich osobistych potrzeb i preferencji.

Infiniti Q30 - silniki

Każdy z silników stosowanych w modelu Q30 zaprojektowano tak, by reagował na ruchy pedału gazu tyleż płynnie, co żywiołowo, a inżynierowie-silnikowcy Infiniti sprawili, że użytkownicy Q30 odbierają zdolności auta do przyspieszania jako natychmiastowe oraz progresywne, i prowadząc samochód cieszą się pewnością reakcji i wrażeniem pełni kontroli. Aby to osiągnąć, w mechanizmie pedału przyspieszenia zastosowano amortyzator udarowy, dzięki któremu silnik reaguje na ruch pedału gazu bez najmniejszego opóźnienia.

Zobacz też: Lexus LC500 - luksusowe coupe

Wrażenie niekończącej się mocy przy każdej prędkości obrotowej sprawia, że kierowca może zaufać możliwościom Q30 podczas bezpiecznego wyprzedzania i włączania się do ruchu autostradowego, przy wysokich prędkościach. Poszerzając zakres, w jakim dostępne są moc i moment obrotowy, inżynierowie Infiniti sprawili, że samochód w każdych okolicznościach oddaje do dyspozycji swego kierowcy odpowiednie osiągi.

Czterocylindrowe jednostki napędowe – wysokoprężne i benzynowe – dostępne w Infiniti Q30 spełniają zróżnicowane wymagania klientów na całym świecie. Każda w szerokim zakresie obrotów zapewnia dostępność mocy i momentu obrotowego dla możliwości liniowego, dynamicznego przyspieszania w każdych okolicznościach. Tak nieograniczony dostęp do wszystkich osiągów silnika jest najbardziej odczuwalny w niskim zakresie obrotów, w którym większość kierowców na co dzień użytkuje swe auta.

W modelach specyfikacji Base, Premium i Premium Tech dostępne są silniki benzynowy 1.6 i dwa turbodiesle (1.5 i 2.2).

Silniki benzynowe - motor 1,6 l w dwóch wersach mocy

Niezwykle wydajny, wysokoobrotowy silnik benzynowy 1.6, którego konstrukcyjną doskonałość dopełnia system zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC, występuje w dwóch wersjach mocy i momentu obrotowego. 122-konna, rozwijająca moment obrotowy 200 Nm, rozpędza Q30 do 100 km/h w 9,4 s, zużywając średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2: 133 g/km). Są to dane liczone dla skrzyni manualnej (jedynej dostępnej), na kołach o średnicy 17 cali. Jego mocniejsza, 156-konna wersja rozwija 250 Nm i w połączeniu z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią dwusprzęgłową rozpędza auto do 100 km/h w 8,9 s.

Silniki Diesla: jednostka 1,5 l oraz 2,2 l

1,5-litrowy silnik rozwija moc 109 KM i 260 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 12,0 s ze skrzynią manualną lub 11,9 z automatyczną dwusprzęgłową DCT. Jest to najbardziej ekonomiczna jednostka napędowa w gamie Q30, zapewniająca bardzo niskie koszty użytkowania. Przekonstruowany dla potrzeb Infiniti oraz wymagań segmentu premium, silnik ten emituje zaledwie 103 g CO2 na 1 km, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l/100 km (na 17-calowych kołach).

Zobacz też: Audi A4 Allroad - alternatywa dla SUV-ów?

Potężniejszy z dwóch diesli, 170-konny silnik 2.2, wytwarza 350 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,3 sekundy przy napędzie przenoszonym tylko na koła przednie lub w 8,5 – przy napędzie na 4 koła. Ten silnik jest niezwykły pod względem rozwijania mocy i momentu obrotowego. Maksymalny moment jest tu dostępny w ogromnym zakresie 1400-3400 obr./min, zaś maksymalna moc – od 3400 do 4000 obr./min. Kierowcy, którzy zamówią Q30 z tym silnikiem, raczej nie zaznają chwil, w których zabrakłoby im możliwości przyspieszania, nawet przy prędkościach, przy których konkurencyjnym silnikom wysokoprężnym zdecydowanie zaczyna brakować tchu. Niemniej turbodiesel 2.2 pozostaje bardzo ekonomicznym napędem, zadowalając się średnim spalaniem na poziomie 4,7 l/100 km (emisja CO2: 122 g/km) w wersji z napędem na obie osie i na 17-calowych kołach (wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji).

W specyfikacji Sport model Q30 może być wyposażony w 211-konny silnik benzynowy 2.0 DIG, który wykręca 350 Nm momentu obrotowego. Tak „zmotoryzowane” Infiniti Q30 z napędem na oś przednią rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s, zaś z napędem 4x4 – w 7,3 s. Standardowo łączony z siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT, model napędzany na obie osie zadowala się spalaniem średnim 6,4 l/100 km (149 g CO2/km) – na 17-calowych kołach. (Wartości dla wersji napędzanej tylko na oś przednią w trakcie homologacji.)

Skrzynia biegów

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów jest dostępna w połączeniu z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz z bazowym wariantem specyfikacyjnym benzynowego silnika 1.6. Automatyczna zmiana biegów odbywa się niezwykle płynnie dzięki siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej, dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu Infiniti Q30. W normalnych warunkach użytkowania zapewnia ona niemal zupełnie niewyczuwalne zmiany biegów zarówno w górę, jak i w dół. Ta przekładnia pozwoliła także na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Dla zakresu wciśnięcia pedału gazu między 20 a 50% – a taki zakres jest najczęściej wykorzystywany przez kierowców w normalnych warunkach – nastawy dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej DCT zestrojono tak, by reakcje przekładni były natychmiastowe. Postarano się także, by przerwy w przeniesieniu napędu podczas zmian przełożeń były niemal niedostrzegalne – znacznie mniejsze niż w konkurencyjnych konstrukcjach – a tym samym eliminowały szarpnięcia i przyczyniały się do podniesienia komfortu jazdy.

Zobacz też: Zaawansowane światła bi-ksenonowe Skody Superb

W zależności od wersji i specyfikacji, zawieszenie Q30 ma nastawy dostosowane do dwóch różnych typów zachowań dynamicznych. Przy podniesionym prześwicie, modele Q30 świetnie się sprawdzają w zmiennych warunkach niejednorodnej nawierzchni typowej dla środowiska miejskiego, a zestrojenie układu jezdnego minimalizuje wibracje i drgania wzbudzane przez nierówności ulic, w oczywisty sposób obniżając zmęczenie. Jednocześnie jednak komfortowe resorowanie przy wysokich prędkościach, w połączeniu z wysoce stabilnymi reakcjami na ruchy układu kierowniczego, zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad samochodem w każdych warunkach.

Q30 Sport zaprojektowano tak, by dawał bardziej intuicyjne doznania, pełną kontrolę, choć wciąż zapewniał wysoki komfort jazdy na co dzień. Zawieszony o 15 mm niżej na nieco twardszych sprężynach i amortyzatorach niż pozostałe wersje Q30, wariant Q30 Sport prowadzi się w jeszcze bardziej zwarty sposób, jeszcze bardziej redukując wzdłużne i boczne wychyły karoserii. Sprężyny wersji Sport są o 7% twardsze niż w innych modelach Q30, dzięki czemu przy niższych prędkościach auto jeszcze precyzyjniej i jeszcze szybciej reaguje na polecenia kierowcy. Jednakże elastokinematykę sprężyn zestrojono tak, że przy wyższych prędkościach układ jezdny oferuje dokładnie taki sam poziom resorowania, jak w „konwencjonalnych” wariantach modelu, a więc równie wysoki poziom komfortu podróżowania.

Napęd

W modelach Q30 napędzanych przez 2,2-litrowy silnik turbodieslowski lub w wariancie Sport napędzanym silnikiem benzynowym 2.0 DIG, jako opcja dostępny jest nowy system 4x4, zdolny do przenoszenia nawet 50% siły napędowej na tylną oś dzięki elektrohydraulicznie sterowanemu sprzęgłu wielotarczowemu. Ten system napędu w pełni płynnie i zmiennie przenosi moment obrotowy, zapewniając maksymalizację stabilności napędowej i jeszcze bardziej podnosząc zaufanie kierowcy do samochodu oraz zwiększając poczucie pełni kontroli nad nim.

Układ kierowniczy

Elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego ma nastawy pozwalające na płynne, liniowe reakcje oraz nieprzerwane poczucie pełnej kontroli, przy czym jego charakterystyka (zmienna siła wspomagania) w intuicyjny dla kierowcy sposób dostosowuje się do prędkości auta. Każda wersja Infiniti Q30 ma „szybki” układ kierowniczy o niewielkim przełożeniu (14,4:1), co odpowiada 2,5 obrotu kierownicy między skrajnymi wychyleniami przednich kół.

Zobacz też: Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

Zawieszenie

Inżynierowie Infiniti zaprojektowali zawieszenie tak, by wybaczało błędy, było komfortowe i zapewniało zwinność. Specjalnie zestrojono siły wbicia i wybicia amortyzatorów, zaś kolumny McPhersona z przodu, dzięki zwartej budowie, świetnie wpasowują się w wielkość i masę Q30. Tylne zawieszenie to konstrukcja wielowahaczowa, która zapewnia maksimum kontroli i precyzji we wszelkich warunkach.

Systemy bezpieczeństwa

Q30 wyposażony jest w całą gamę intuicyjnie działających technologii wsparcia kierowcy, które zapewniają maksymalizację bezpieczeństwa wszystkich pasażerów. Aby dostosować ich działanie do wyrafinowanej atmosfery w kabinie, zespoły techniczne wdrażające te nowe technologie dążyły do uczynienia ich działania tak niedostrzegalnym, łatwym i intuicyjnym, jak to tylko możliwe.

Najnowsze technologie bezpieczeństwa w Q30 to m.in.:

  • Blind Spot Warning, ostrzegający o obecności niewidocznych w martwym polu lusterek innych użytkowników drogi na sąsiednich pasach;
  • Forward Collision Warning z funkcją Forward Emergency Braking, które redukują stres związany z prowadzeniem auta przy dużym natężeniu ruchu lub w mieście, ostrzegające kierowcę o niebezpieczeństwach przed autem i ryzyku najechania na pojazd poprzedzający oraz zdolne do autonomicznego hamowania, by uniknąć kolizji lub zmniejszyć jej możliwe następstwa;
  • Auto High Beam Assist, technologia podnosząca bezpieczeństwo jazdy, automatycznie przełączająca lampy główne między położeniem mijania a dalekosiężnym, by zapobiegać oślepianiu innych użytkowników drogi;
  • Intelligent Cruise Control, tempomat automatycznie utrzymujący bezpieczny odstęp od poprzednika, by jazda była bezpieczniejsza i bardziej relaksująca.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Źródło: materiały prasowe Infiniti

Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Infiniti Q30 2016
Infiniti
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA