Kategorie

Japońska limuzyna na wodór

Honda Clarity Fuel Cell
Honda Clarity Fuel Cell
Honda
Honda przedstawiła swój pierwszy samochód z napędem wodorowym przeznaczony do produkcji seryjnej, model Clarity Fuel Cell. Model ten nie będzie emitował żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Jedynym produktem ubocznym jaki będzie wydzielał z siebie to woda!

Honda Clarity Fuel Cell

Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy, Clarity Fuel Cell będzie pierwszym na świecie seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską, pod którą w tradycyjnych samochodach spalinowych mieści się silnik i skrzynia biegów. Zasilany wodorem model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży w Japonii od początku 2016 roku. Więcej informacji na temat europejskiej premiery pojazdu zostanie podanych w 2016 roku.

Wszystko pod maską

Zespoły samochodu rozplanowano zgodnie z zasadą „maksimum dla człowieka, minimum dla maszyny”. Poprzez minimalizację wymiarów elementów układu napędowego, udało się uzyskać wielkość wnętrza, która zapewnia komfortowe warunki podróży dla pięciu osób, tak jak w przypadku sedana z konwencjonalnym napędem. Dzięki zastosowaniu najnowszych, opracowanych przez Hondę rozwiązań technicznych, udało się zredukować wymiary stosu ogniw paliwowych i układu napędowego do rozmiarów silnika benzynowego V6 o podobnej mocy.

Pomimo niewielkiego rozmiaru układu napędowego, zastosowane przez Hondę, zaawansowane rozwiązania techniczne pozwoliły uzyskać parametry stosu ogniw paliwowych na najwyższym światowym poziomie. Opracowane przez Hondę kanałowe separatory falowego przepływu wodoru są bardziej zaawansowane, niż kiedykolwiek przedtem, a ogniwa posiadają teraz wyższą wydajność i bardziej smukły kształt, dzięki zmniejszeniu grubości każdej celi o 1 mm (czyli o 20%). Wszystkie te usprawnienia zastosowane łącznie pozwoliły zmniejszyć rozmiary stosu ogniw paliwowych o 33% w stosunku do ogniw użytych zaledwie kilka lat temu w modelu FCX Clarity. Poprawa parametrów robi jeszcze większe wrażenie po uwzględnieniu zwiększonej mocy silnika elektrycznego do 130 kW (177 KM), przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się o 60%, do 3,1 kW/l.

Zobacz też: Samochody hybrydowe: świetna sprzedaż Toyoty Mirai

Honda uważa, że opracowanie zwartego układu napędowego z wodorowymi ogniwami paliwowymi pozwoli na zastosowanie go w całej gamie pojazdów i pomoże w szerokim rozpowszechnieniu samochodów napędzanych za pośrednictwem ogniw paliwowych.

Największa wygoda eksploatacji w klasie samochodów wodorowych

Clarity Fuel Cell jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik paliwa umożliwiający przechowywanie wodoru przy ciśnieniu 70 MPa, co pozwoliło na zwiększenie masy paliwa i wydłużenie zasięgu samochodu bez tankowania. W połączeniu z wydajnym układem przeniesienia napędu oraz obniżonym zużyciem energii przez pojazd, Clarity Fuel Cell uzyskuje najlepszy zasięg w klasie porównywalnych samochodów wyposażonych w ogniwa paliwowe, przejeżdżając na pełnym zbiorniku ponad 700 kilometrów bez tankowania.

Ponadto wysokociśnieniowy zbiornik można szybko napełnić, gdyż tankowanie trwa około 3 minut przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20°C. Te i inne zalety powodują, że Clarity Fuel Cell zapewnia wygodę codziennej eksploatacji podobną do tej w samochodach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

Niepowtarzalne wrażenia z jazdy

Elektryczny silnik samochodu został zaprojektowany tak, by dobrze wykorzystywać wysoką moc ogniw paliwowych wspomaganych przez akumulator litowo-jonowy. Jest to silnik o dużej mocy, dzięki czemu przeniesienie jej na koła samochodu pozwala na natychmiastowe uzyskanie bardzo dobrych osiągów. Dzięki korzystnej charakterystyce ze stale rosnącą wartością momentu obrotowego, silnik o mocy maksymalnej 130 kW (177 KM) - bez konieczności stosowania skrzyni biegów - zapewnia modelowi Clarity Fuel Cell płynne przyspieszenie w każdym zakresie prędkości - od startu zatrzymanego, aż do prędkości maksymalnej.

Natychmiastowe dynamiczne przyspieszenia, zachwycająca jakość jazdy i cisza we wnętrzu tworzą wyjątkowo atrakcyjną kombinację zalet. Clarity Fuel Cell oferuje dwa tryby jazdy: tryb "Normal" zapewniający rozsądną równowagę pomiędzy zużyciem paliwa i osiągami oraz tryb „Sport”, którego priorytetem jest zapewnienie autu jak najlepszych przyspieszeń.

Wyjątkowy styl

Nadwozie Clarity Fuel Cell zostało zaprojektowane tak, by wyróżnić samochód na drodze, zapewniając mu też znakomite własności aerodynamiczne. Reflektory wykonane w całości w technice LED, z ostrymi, smukłymi kształtami i 18-calowe aluminiowe obręcze kół z aerodynamicznym i stylowym wzornictwem podkreślają szczególny charakter samochodu.

Wnętrze Clarity Fuel Cell łączy zaawansowane rozwiązania z wytworną atmosferą, zapewniając kierowcy relaksujące i komfortowe warunki jazdy. Zaawansowany interfejs kierowcy zbudowano zgodnie z obowiązującą w Hondzie zasadą umożliwienia natychmiastowego rozpoznawania funkcji poszczególnych elementów i intuicyjnego ich używania. Przejrzyste i niezwykle przestronne wnętrze wykonano z materiałów charakterystycznych dla segmentu premium, co współgra z charakterem całego samochodu, zapewniając komfort i radość podróży.

Honda Clarity Fuel Cell w Europe i udział w projekcie HyFIVE

Honda planuje wprowadzenie modelu Clarity Fuel Cell na rynki europejskie w ograniczonym zakresie już w 2016 roku. Honda jest jedną z pięciu firm samochodowych tworzących konsorcjum HyFive i w jego ramach dostarczy część samochodów w ramach floty 110 pojazdów, które będą na terenie Europy służyły do popularyzacji, promocji rozwoju, wykorzystania i prezentacji zalet tego nowoczesnego napędu.

W Wielkiej Brytanii Honda pracuje ze swoimi dostawcami w celu zachęcania do lokalnej produkcji i wykorzystania energii wodorowej poprzez uruchomienie zasilanej energią słoneczną stacji tankowania wodoru na terenie zakładów Honda of the UK Manufacturing w Swindon. Stacja ta będzie otwarta do użytku publicznego (z zastrzeżeniem zakończenia odpowiednich procedur) i będzie w stanie zapewnić tankowanie każdemu pojazdowi napędzanemu za pośrednictwem wodorowych ogniw paliwowych.

Honda Clarity Fuel Cell
Honda
Honda Clarity Fuel Cell
Honda
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.