REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeszcze mocniejsze Audi S8 plus

Audi S8 Plus
Audi S8 Plus
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi S8 plus to limuzyna o niewiarygodnych osiągach. Dzięki silnikowi 4.0 TFSI 605 KM i napędowi 4x4 może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy!

Audi S8 plus: prędkość maksymalna równa 305 km/h!

„Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje „plus“ w nazwie.“

Jedną z zalet nowego modelu jest jego lekka konstrukcja. Karoseria prawie w całości zbudowana została z aluminium. Skonstruowano ją wg. założeń koncepcji Audi Space Frame (ASF). Waży tylko 231 kg, co jest rekordem wśród konkurencji.

Inżynierowie Audi, dla potrzeb nowego S8 plus, ulepszyli jeszcze bardziej silnik 4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma obecnie 445 kW (605 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 63 kW (85 KM) w stosunku do klasycznego Audi S8, ta duża sportowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h, można opcjonalnie podnieść do 305 km/h.

Tak wysokie wartości charakteryzujące wydajność tego samochodu, to efekt wykorzystania bogatej wiedzy i doświadczenia Audi oraz quattro GmbH w obszarze budowy silników. Usprawnienia wprowadzone w jednostce 4.0 TFSI, począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem, przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż po modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki, mają na celu osiągnięcie jej maksymalnej efektywności.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic przesyła moc doładowanej jednostki V8 do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro. Najbardziej zaawansowane rozwiązania zastosowane w konstrukcji podwozia to sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport i dynamiczny układ kierowniczy. Eksperci dostosowali oba systemy dokładnie do potrzeb Audi S8 plus.

Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd ten posiada zmodyfikowany przez quattro GmbH sportowy układ wydechowy. Dzięki niemu, S8 plus wydaje niepowtarzalny, sportowy dźwięk, typowy dla silnika V8.

Pozycję nowego Audi S8 plus, topowego modelu rodziny A8, podkreślają jego szczegóły stylistyczne. Uwagę przykuwa zwłaszcza montowany standardowo na klapie bagażnika spojler, mający ten sam co nadwozie kolor. Na życzenie, Audi dostarcza taki spojler wykonany z karbonu. Klapy w bocznych wlotach powietrza oraz tzw. blade z przodu pojazdu, wykonano także z karbonu. Obudowy lusterek, standardowo w tej samej co karoseria barwie, alternatywnie mogą mieć kolor lśniącej czerni lub być zrobione z karbonu. Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, podwójne użebrowanie, utrzymane są w kolorystyce lśniącej czerni, natomiast posiadająca strukturę plastra miodu kratownica bocznych wlotów powietrza oraz kratownica osłony chłodnicy, mają kolor matowej czerni. Kolorem czarnym lśnią także listwy ozdobne w bocznych oknach oraz z tyłu pojazdu. Do gamy wyrazistych elementów stylistycznych Audi S8 plus należą ponadto przyciemnione światła tylne i lśniący, czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Sportowy układ wydechowy, kończy się podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu. Opcjonalnie, klient może dla swojego nowego Audi S8 wybrać inny pakiet stylistyczny.

Przód i tył samochodu zdobią napisy S8, a przednie błotniki – emblematy V8 T. Specjalny lakier – srebrny Florett z efektem matowym - dostępny jest wyłącznie dla modelu S8 plus. Poza tym, wybierać można spośród wszystkich kolorów z programu S8.

Standardowe reflektory to reflektory Matrix LED, wyposażone w kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Jednostki bardzo precyzyjnych świateł drogowych składają się z 25 małych diod świetlnych, zapalających się zależnie od sytuacji. Diody te, w zależności od potrzeb, można przyciemniać lub pojedynczo wyłączać. Dzięki temu, doskonale doświetlają one drogę, bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Wnętrze Audi S8 plus skupia uwagę licznymi sportowymi detalami, naturalnymi materiałami oraz sporą przestrzenią. Czarną skórę zastosowaną we wnętrzu, zdobią kontrastowe szwy w kolorze czerwonym Arras. Lamówka, także w kolorze czerwonym Arras, dodatkowo dekoruje komfortowe sportowe siedzenia i podkreśla stylistykę tej sportowej limuzyny. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z czarnej tkaniny Alcantara.

W górną część tapicerki wpleciono czerwoną kontrastową nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową, zdobi czarny lakier fortepianowy. Charakterystycznym elementem wnętrza modeli S są okrągłe zegary z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu pojazdu i z logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano z lśniącej stali szlachetnej. Przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną, trójramienną, sportową kierownicę, ozdobiono emblematem S8.

REKLAMA

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA