REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcja, by Golfa przystosować do jazdy po bezdrożach nie jest nowa. Ale jeszcze nigdy wersja offroad nie pozwalała zajechać tak daleko, w tak komfortowych warunkach.

Volkswagen już raz zaoferował Volkswagena Golfa w wersji przystosowanej do jazdy z dala od utwardzonych dróg. W 1990 r. świat poznał Golfa Country, konstrukcję podwyższoną o 14 cm względem tradycyjnej odmiany modelu, wyposażoną w napęd 4x4. Smaczkiem stylizacyjnym wersji Country było tylne koło zawieszone na uchwycie za pokrywą bagażnika, czyli tak, jak w pełnokrwistych samochodach terenowych.

REKLAMA

Model nie zdobył popularności i dziś stanowi co najwyżej ciekawostkę dla kolekcjonerów.

Niemniej po piętnastu latach od debiutu wersji Country zbudowanej na drugiej generacji modelu, inżynierowie z Wolfsburga odkurzyli archiwa i postanowili jeszcze raz skonstruować offroadowy kompakt. Powstały na bazie siódmej generacji modelu, Golf Alltrack łączy w sobie najnowszą technologię stosowaną w samochodach kompaktowych i w przeciwieństwie do pierwowzoru przyciąga wzrok nie kontrowersyjnym kształtem, lecz proporcjonalnym, zgrabnym nadwoziem.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Golf Alltrack – czym się wyróżnia?

Golf Country został zbudowany na bazie nadwozia hatchback, Alltrack występuje jedynie jako praktyczne kombi.

REKLAMA

Z zewnątrz oprócz aluminiowych relingów dachowych, nadwozie nowego Volkswagena ozdabiają plastikowe nakładki poszerzające błotniki, zmodyfikowane zderzaki, czy zwiększony o 20 mm prześwit. Całości dopełniają siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich.

Wnętrze wersji Alltrack różni się od tradycyjnych odmian modelu detalami. Fotele obszyto dedykowaną tapicerką z logiem Alltrack, a na pokrywie schowka na konsoli środkowej umieszczono chromowaną listwę z napisem 4Motion.

Dzięki nowoczesnej platformie MQB nie zmieniła się za to przestronność wnętrza, jak i pojemność bagażnika – ma 605 l.

W wyposażeniu standardowym Alltrack znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja Climatronic, czy ambientowe oświetlenie boków drzwi, a także LEDowe oświetlenie wnętrza.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Volkswagen Golf Alltrack –  jednostki napędowe

W gamie napędowej znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy – to TSI o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 180 KM, standardowo współpracujący z sześciostopniową skrzynią DSG.

REKLAMA

Oprócz tego nabywcy mogą wybrać jedną z dwóch oferowanych jednostek wysokoprężnych. Podstawową jest 1.6 TDI rozwijająca moc maksymalną 110 KM. Większy silnik 2.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach – słabszej, o mocy 150 KM oraz mocniejszej 184 konnej, współpracującej standardowo z sześciobiegową przekładnią DSG.

Bez względu na to, czy wybierzemy najmocniejszą czy najsłabszą jednostkę napędową, każdy Golf Alltrack będzie wyposażony w napęd na obie osie 4Motion, którego sercem jest sprzęgło Haldex piątej generacji. W sprzyjających warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na przednią oś, ale w razie utraty przyczepności jest w stanie zmienić sytuację i przekazać niespełna 100% momentu obrotowego na oś tylną.

Ponadto samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS+ oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z systemem stabilizacji toru jazdy ESC.

Kierowca każdej wersji nowego Volkswagena ma możliwość wybrania profilu jazdy Offroad, w którym system aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienioną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz terenową konfigurację systemu ABS (odpowiednia częstotliwość hamowania powoduje tworzenie się klina szutru przed kołami).

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Co więcej, kompaktowy Alltrack sprawdzi się także jako holownik. Jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Niewątpliwie pierwszy eksperyment Volkswagena z samochodem kompaktowym przystosowanym do jazdy offroad (Golf Country) nie był udany. Inne były czasy i gusta klientów. Dziś potencjalni nabywcy wydają się być oczarowani podwyższonymi wersjami samochodów z każdego segmentu.

Ale Golf Alltrack to nie marketingowa wydmuszka, bo mimo że jest jedynie o 2 cm wyższy od tradycyjnej odmiany modelu, zaskakująco dzielnie radzi sobie poza utwardzonymi szlakami. Przejazd po piaszczystych muldach, czy grząskich łąkach nie stanowi dla niego najmniejszego problemu. Docenią go nie tylko wędkarze, czy działkowcy ale z pewnością także osoby dojeżdżające do domów gruntowymi szlakami.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Volkswagen Golf Alltrack – ceny i dane techniczne

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Typ silnika benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1798 cm3 1598 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V R4/16V R4/16V R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/4500-6200 obr./min. 110 KM/3250-4000 obr./min. 150 KM/3500-4000 obr./min. 184 KM/3500-4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1350-4500 obr./min. 250 Nm/1500-3000 obr./min. 340 Nm/1750-3000 obr./min. 380 Nm/1750-3250 obr./min.
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg. man. 6-bieg. man. 6-bieg. aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l 605/1620 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm 457,8/179,9/151,5 cm
Rozstaw osi 263 cm 263 cm 263 cm 263 cm
V-max 217 km/h 187 km/h 207 km/h 219 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s 12,1 s 8,9 s 7,8 s
Zużycie paliwa* 6,6 l/100 km 4,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Cena od 116 990 zł 107 190 zł 116 590 zł 128 690 zł
*cykl mieszany
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Volkswagen Golf Alltrack
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA