REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 308 R HYbrid: szybki niczym Ferrari!

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 w wersji hybrydowej z osiągami porównywalnymi ze sportowymi samochodami najwyższej klasy. Nierealne? Może kilka lat temu. Dziś Peugeot 308 R HYbrid to auto, które mimo ekologicznego napędu rozpędza się 0-100 km/h w 4,0 sekundy!

Peugeot 308 R HYbrid: dwukolorowe nadwozie

Już na pierwszy rzut oka Peugeot 308 R HYbrid różni się diametralnie od pozostałych wersji z gamy. Jego sportowy charakter podkreśla grill z wzorem szachownicy, ogromny przedni zderzak z potężnymi wlotami powietrza, spojler na klapie bagażnika i przede wszystkim niespotykane połączenie wyjątkowo intensywnego, niebieskiego lakieru z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła z jego czarnym, matowym odpowiednikiem w tylnej części pojazdu.

REKLAMA

Peugeot 308 R HYbrid: sportowe wnętrze

Imponujące jest także wnętrze Peugeota 308 R HYbrid. Ogromne, 4 kubełkowe fotele pokryte brązową skórą, deska rozdzielcza obita tkaną cyfrowo tkaniną i liczne czerwone akcenty jak m.in. obramowania zegarów, oznaczenie środka kierownicy czy elementy środkowej konsoli, to charakterystyczne cechy dla wersji R HYbrid.

Nowoczesna hybryda

Peugeot 308 R HYbrid to auto o niesamowitych osiągach. Dzięki napędowi hybrydowemu o mocy 500 KM, zbudowanemu w oparciu o silnik benzynowy 1.6 THP 270 KM i dwa silniki elektryczne każdy o mocy 115 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, inżynierowie maksymalnie obniżyli środek ciężkości pojazdu i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh i doskonałym stosunku mocy względem zwartości budowy jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy zbiornik paliwa został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. W dążeniu do perfekcji, konstruktorzy z PEUGEOT Sport zmodyfikowali dno zbiornika, by jak najdokładniej dopasować jego kształt do podzespołów auta. Zyskano tym sposobem kilka dodatkowych milimetrów w pionie, z korzyścią dla osiągów auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawostką Peugeota 308 R HYbrid jest możliwość wyboru mocy układu napędowego. Wśród czterech trybów wybierać można dostępne są:

- Tryb „Hot Lap”, zapewniający najwyższe osiągi, w którym wykorzystywany jest całkowity potencjał wszystkich trzech źródeł mocy, czyli łącznie 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego. 

- Tryb „Track”, pozwalający uzyskać 400 KM i 530 Nm, głównie z silnika spalinowego i tylnego silnika elektrycznego. Przedni silnik elektryczny pełni w tym przypadku rolę „dopalacza” w fazach przyspieszania.

REKLAMA

- Tryb „Road”, przeznaczony w szczególności do przejazdów pozamiejskich, z maksymalną mocą 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W tym trybie wykorzystywana jest pełna moc silnika spalinowego, silnik elektryczny pełni rolę wspomagania w fazach przyspieszania, a przedni silnik elektryczny nie działa.

- Tryb „ZEV”, w którym napęd PEUGEOT 308 R HYbrid jest zapewniany głównie przez tylny silnik elektryczny. Przedni silnik elektryczny jest uruchamiany w zależności od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Aby utrzymać auto w ryzach Peugeot 308 R HYbrid wyposażony został w potężny układ hamulcowy. Z przodu posiada tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm, a z tyłu 290 mm. Auto zostało jednak tak zaprojektowane, by do skutecznego hamowania wykorzystywać silniki elektryczne i to w pełnym zakresie prędkości (do 250 km/h). Lepsze prowadzenie to zasługa

Sportowe osiągi, sportowe hamulce, sportowe fotele...a jak wyglądają wyniki spalania tego niezwykle szybkiego hatchbacka o mocy 500 KM? Średnio jest to 3,0 l benzyny na 100 km. Bez komentarza.

Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid 500 KM
peugeot
Peugeota 308 R HYbrid wnętrze
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA