Kategorie

Fiat 500 Vintage '57 - powrót do korzeni

Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Historia zatoczyła krąg gdy do gamy Fiata wprowadzono model 500 Vintage '57. Czym wyróżnia się ta wersja? Jakie są jej najciekawsze atrybuty?

Fiat 500 Vintage '57 w nowożytnym wydaniu

Reklama

W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage '57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić" nową 500 Vintage '57.

Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku.

Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage '57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16" felgi, które przypominają koła z dawnych lat.

Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage '57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

Zobacz też: Fiat 500X: nowy crossover z Włoch

Reklama

Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage '57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage '57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG.

Nowy Fiat 500 Vintage '57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino", który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy.

W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego" samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R", która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy.

Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata". A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów.

Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem - o zaledwie 3,5 metra długości - który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa.

500 była i jest małym „laboratorium" odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji.

Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014).

Dzisiaj „pałeczka jest przekazana" serii specjalnej 500 Vintage '57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie.

Źródło: materiały prasowe Fiat

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015 Włochy Rzym
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015 Włochy Rzym
Fiat
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.