Kategorie

Honda HR-V: nowy crossover na rynku

Honda HR-V 2015
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V to kolejne auto zbudowane jako odpowiedź na duże zainteresowanie klientów samochodami przypominającymi pojazdy terenowe. Japoński crossover, nieco mniejszy niż CR-V, ma walczyć na rynku z Oplem Mokką czy Suzuki S-Cross. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Honda HR-V 2015

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w Europie latem 2015 roku, wprowadzając do segmentu crossoverów kombinację unikalnych cech: dynamiczną stylizację nadwozia, wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo.

Zobacz też: Nowa Honda NSX oficjalnie zaprezentowana w Europie

Reklama

Kształt nadwozia nowej Hondy HR-V, wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy dynamiczny i sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla sylwetkę auta do przodu i sprawia wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Poczucie solidnego wykonania potęgują wyprofilowane dolne panele nadwozia, świadczące o odporności i stabilności dużego SUV-a. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.

Oprócz nadania Hondzie HR-V niepowtarzalnych cech wyróżniających ją na drodze, projektanci japońskiej firmy chcieli również upodobnić auto do innych modeli tej marki. Motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami, to ewidentne nawiązanie do nowego modelu CR-V, podobnie jak opadająca linia tylnych szyb. Tylna część Hondy HR-V również została dynamicznie wyprofilowana. Ostro narysowane lampy zespolone zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika, na których wyróżnia się motyw „unoszącego się skrzydła”.

Honda HR-V: wnętrze

Reklama

Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy HR-V jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B, która zawiera wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie systemu składania siedzeń Magic Seats ®.

Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym. W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

Również bagażnik oferuje imponującą ilość miejsca - przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 453 litry*, a po ich złożeniu, pojemność liczona do linii tylnych szyb wzrasta do 1026 litrów*. Łatwy dostęp do bagażnika to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku (*VDA).

Honda Connect

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wszystkich wersji (Sport i Executive), z wyjątkiem podstawowej. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali.

Honda HR-V: silniki

Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. W gamie jednostek napędowych znajdzie się dynamiczny i wydajny silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy maksymalnej 130 KM oraz diesel i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM. W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej, podczas gdy odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT.

Honda HR-V: prowadzenie

Honda HR-V odznacza się właściwościami jezdnymi typowymi dla samochodu osobowego, co jest główną zasługą nisko położonego środka ciężkości oraz lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia. Wysoka sztywność karoserii - w głównej mierze osiągnięta za sprawą wykonania struktury w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości - przyczynia się do stworzenia wizerunku auta o solidnej konstrukcji, które dzięki wyeliminowaniu przechyłów nadwozia, zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Ponadto, nowa Honda HR-V odznacza się bardzo przewidywalnym prowadzeniem, dzięki czemu pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy, spośród wszystkich modeli w tym segmencie.

Honda HR-V: systemy bezpieczeństwa

Rozbudowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych. Opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie HR-V.

Źródło: materiały prasowe Honda

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 deska rozdzielcza
Honda
Honda HR-V 2015 panel klimatyzacji
Honda
Honda HR-V 2015 krótki lewarek skrzyni biegów
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 Magic Seats
Honda
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?