reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce

Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce

Polska premiera Audi A3 Sportback e-tron odbyła się klubie Pin-Up Studio w Warszawie. Czym chce przekonać do siebie pierwsza hybryda plug-in Audi?

Debiut Audi A3 Sportback e-tron

9 grudnia 2014 roku w Pin-Up Studio w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi A3 Sportback e-tron. Auto, będące pierwszą hybrydą typu plug-in dostępną w ofercie producenta z Ingolstadt ma zużywać zaledwie 1,5 litra paliwa na 100 km, a przy tym przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy.  Czy argumenty te wystarczą aby klient zostawił w salonie przynajmniej 172 870 zł za podstawową wersję?

Audi A3 Sportback e-tron: wygląd

Nadwozie Audi A3 Sportback w wersji e-tron tylko nieznacznie różni się od modeli z konwencjonalnym napędem. W oczy rzucają się przede wszystkim potężniejsze progi, inaczej zaprojektowane zderzaki, zakryty tłumik, chromowane użebrowanie grilla oraz dyskretne loga e-tron. Nowość stanowi także ruchomy przedni logotyp Audi, pod którym kryje się gniazdo ładowania baterii.

Audi A3 Sportback e-tron: napęd hybrydowy

Najważniejszym elementem Audi A3 Sportback jest jego układ napędowy. Opiera się on na silniku benzynowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz 75-kilowatowym motorze elektrycznym. Obie jednostki napędowe uzupełniają się wzajemnie podnosząc wydajność całego układu. Silnik elektryczny generuje potężny, 330-niutonometrowy moment obrotowy od startu aż do 2000 obr./min natomiast motor benzynowe dokłada swoje 250 Nm od 1750 do 4000 obr./min. W rezultacie auto bardzo dobrze przyspiesza (0-100 km/h w 7,6 s), jest szybkie (222 km/h) a przy tym bardzo oszczędne (teoretycznie spalanie wg producenta to 1,5 l benzyny na 100 km).

Audi A3 Sportback e-tron: zasięg

Audi A3 Sportback e-tron w zależności od wybranego trybu jazdy może poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika benzynowego, elektrycznego lub w trybie hybrydowym (elektryczno-spalinowym). W trybie elektrycznym może rozpędzić nawet do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km.  Gdy baterie rozładują się auto przełączy się w tryb spalinowy dzięki czemu będzie mógł przejechać kolejne 890 km. Łącznie aż 940 km.

Audi A3 Sportback e-tron: bateria

Energia elektryczna kumulowana jest w bateriach litowo-jonowych, umieszczonych pod tylną kanapą. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Producent udziela na baterie 8-letniej gwarancji ograniczonej dodatkowo przebiegiem 160 000 km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze).

W prezentacji nowego modelu wzięli udział przedstawiciele salonu samochodowego Audi Połczyńska, który jako pierwszy oferować będzie najnowsze Audi A3 Sportback e-tron (także do jazd testowych).  Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje i liczy, że Polacy przekonają się do najnowszej hybrydy z Ingolstadt. O tym co potrafi nowy model przekonamy się po pierwszych jego redakcyjnych testach.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze

Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi A3 Sportback e-tron komputer

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Józef Edmund Nowicki

CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama